2:a månaden
fredag 15 mars 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej,Nu har det gått några veckor och vi har hunnit med lite olika spännande saker och utflykter! Vi har upplevt värmebölja, vinprovning, bergbestigning, flera olika stränder, födelsedag och mycket annat skoj! Dessutom har vi vardagen som bara i sig är ett litet äventyr…Värmeböljan

Skola varvat med utflykter
onsdag 20 februari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej,Dags att skriva lite igen nu när vi har varit på några utflykter.Vi lyckades pricka in en sval dag att åka till Cleland nationalpark där det utlovades djurmatning, och det stämde. Vi började dock med att få komma nära en Koala (som jag tror hette Eve), henne fick man klappa lite.

Vardagen skall ta form
onsdag 6 februari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej,Nu har vi bott i Adelaide knappt två veckor. Skolan har börjat för barnen och Olle har börjat på sitt jobb. Hur har då den första tiden varit? Jo, den har haft sina ups and downs kan man säga.Glenelg Primary School är en ganska stor men väldigt trevlig skola.  En stor skolgård med

kollar in Stan
torsdag 31 januari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

20190131YHA bjöd på pannkakor till frukost idag! På South Australia Art Museum fanns det gott om konst från bland annat Kina, Japan, Iran och naturligtvis Australien. Museet blandade äldre och modern konst, möbler och porslin på ett spännande sätt.  Aboriginmålningar och statyer var i en

Barossa Valley
måndag 28 januari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Röd dag idag eftersom Australia Day var en lördag. Idag åkte vi på tur till Barossa Valley för att testa några viner. Resan arrangerades av Groovey Grape Tours och vi besökte vingårdarna Jacobs Creek, där vi fick smaka på olika druvorsorter, därefter till Kies, Saltram, Wolf Blass och

Hallet Cove
söndag 27 januari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Idag åkte vi ut på havet i Pauls fina båt för att fiska, tyvärr ingen fiskelycka men vi hjälpte några som fått motorstopp. Så vi fick något på kroken.

Äntligen framme!
måndag 28 januari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej!Efter en gropig och studsig flygresa så kom vi då äntligen fram till Adelaide igår. Efter en värmebölja här då det varit över 46 grader varmt var det nu enbart svala 17 grader på morgonen. Skönt tyckte vi!Arvid och Emilia var oerhört sjyssta som hämtade upp oss på flygplatsen i

Värmerekord
söndag 20 januari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Efter ett par timmars flygning landade vi  i Ayers Rock, d.v.s en flygplats i vildmarken. På kvällen tittade vi på solnedgången vid Ayers Rock (Uluru) och blev undfägnade med bubbel. Tyvärr var det lite dåligt väder, men det efterföljande barberque hjälpte upp stämningen ytterligare.

Karl-Axel Erlandsson
Bokakalle i Australien 2019
Senast aktiv - från Cairns, Queensland, Australien
Vinprovning Barossa
fredag 23 november 2018 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Idag bär det iväg till Barossa ett vindistrikt utanför Adelaide. Bussen hämtade oss kl.9:00 utanför vårt hostel.Vi  körde först till Whispers Wall. En vattendamm  där man kunde prata med varandra i samtalston fast det var 140 meter emellan oss.  Bussen körde sen vidare mot första

Hemresa i morgon😔
söndag 11 mars 2018 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Har inte haft möjlighet att skriva så mycket i resedagboken då vi oftast haft så dåligt internet att det inte gått, och nu är vi redan framme vid hemresa☹️En snabbgenomgång är att vi åkte genom Great ocean road, badade i stora vågor, stannade vid de 12 apostlarna, gick i regnskogen

Anna Micha
anmi78 i Hela familjen till Australien
Senast aktiv - från Sundsvall

27 januari 2019 - 1 mars 2020

Australien 2019

Australien 2019

11 januari 2019 - 31 januari 2019

Rundresa i Australien med Temaresor.

Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

Global Tour

Global Tour

15 oktober 2018 - 28 februari 2019

Planning

Hela familjen till Australien

Hela familjen till Australien

14 februari 2018 - 12 mars 2018

Jag och min man åker med våra fyra barn (4-13 år) till Australien. Vi landar i Cairns på morgonen den 17/2, har hyrt bil som ska ta oss ner till Arlie beach. Massa stop och båtturer på vägen och sedan åka från Proserpine 26/2 till Melbourne. Stanna i Melbourne i 2 dagar och sedan väntar en ny hyrbil som så småningom tar oss till Adelaide för hemfärd 12/3.

Eva Johnny Maria Krister på långresa till Thailand - Australien - Singapore

Eva Johnny Maria Krister på långresa till Thailand - Australien - Singapore

27 februari 2015 - 3 april 2015

Vi börjar vår resa med en veckas avkoppling i Bahn Phe i Thailand. Därefter bär det iväg till Australien där vi kommer att åka runt med tåg och buss. Vi börjar i Darwin och slutar i Sidney. Det som händer däremellan får ni läsa i dagboken. Vi avslutar med några dagar i Singapore innan vi åker hem.

Mimmis 50års resa

Mimmis 50års resa

18 januari 2015 - 22 februari 2015

Dags för en gammal dröm att bli uppfylld. Har alltid sagt "när jag fyller 50 ska jag till Hallustralien" och NU är jag på väg (några avstickare på vägen när man ändå är nära!)Dubai, Australien, Nya Zeeland, Hawaii och Miami

Den stora resan till Australien och Nya Zeeland

Den stora resan till Australien och Nya Zeeland

4 januari 2015 - 6 februari 2015

Vår stora resa till Australien och Nya Zeeland som kommer vara fylld av upplevelser och äventyr! Resan tar sin början i Adelaide, följt av Kangaroo Island. Sedan reser vi till Nya Zeeland, närmare bestämt Queenstown. Resan avslutas i Sydney!

Min äventyrsresa 2014

Min äventyrsresa 2014

21 juli 2014 - 10 december 2014

Jag ska ut på äventyr till Asien,Oceanien och U.S.A, där ska jag besöka och uppleva olika kulturer, träffa människor och smaka olika maträtter. Min resa kommer att börja i Singapore och sedan avslutas i Washington DC.

2 månader på andra sidan

2 månader på andra sidan