söndag 13 december 2015 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Strolling around in Adelaide, luggage stored in a luggage locker at bus station. Staying in the cool shadow of some trees for lunch, listening to sound-check for Carols in candle light later the same evening. Buying blue tinsel. After all it is Lucia today.

Sydney och Hamilton Island
lördag 28 september 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej!Här kommer ett sammandrag från vår resa på östkusten!Den här resan bokades ungefär när vår resa till the Red Center var aktuell, och vi tänkte då att vi nog ville ha en resa med lite mindre bilåkning och lite mera lyx…Vi startade upp med att på fredagkvällen flyga till Sydney.

The Red Center
tisdag 2 juli 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej!Vi är nu nyss hemkomna från vår veckolånga resa i The Red Center. En spektakulär vecka!Vi började med att flyga till Alice Springs på söndagsförmiddagen. Eftermiddagen gick åt till att hämta vår hyrbil; en land cruiser 4 WD med ett rooftoptent, sovsäckar, gaskök, lampa, div.

Innes National Park
lördag 27 april 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej!Här kommer ett litet inlägg då vi lite hastigt och lustigt åkte ut på en liten weekend (fast mitt i veckan) till York Peninsula!Hela familjen blev inbjuden av Brent, en kollega till Olle, till hans sommarstuga i Port Vincent (ca 2,5 timmes bilfärd bort). Efter lite schema-justeringar för

Kangaroo Island
tisdag 16 april 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej!Hösten är här med lite svalare dagar och nätter. Det kommer fortfarande dagar med temperaturer på 30 grader, men oftast är det runt 20. Så långbyxorna har plockats fram ur garderoben.Föregående helg var vi på Kangaroo Island, en ö som hela familjen fastande för! Men innan jag

2:a månaden
fredag 15 mars 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej,Nu har det gått några veckor och vi har hunnit med lite olika spännande saker och utflykter! Vi har upplevt värmebölja, vinprovning, bergbestigning, flera olika stränder, födelsedag och mycket annat skoj! Dessutom har vi vardagen som bara i sig är ett litet äventyr…Värmeböljan

Skola varvat med utflykter
onsdag 20 februari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej,Dags att skriva lite igen nu när vi har varit på några utflykter.Vi lyckades pricka in en sval dag att åka till Cleland nationalpark där det utlovades djurmatning, och det stämde. Vi började dock med att få komma nära en Koala (som jag tror hette Eve), henne fick man klappa lite.

Vardagen skall ta form
onsdag 6 februari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej,Nu har vi bott i Adelaide knappt två veckor. Skolan har börjat för barnen och Olle har börjat på sitt jobb. Hur har då den första tiden varit? Jo, den har haft sina ups and downs kan man säga.Glenelg Primary School är en ganska stor men väldigt trevlig skola.  En stor skolgård med

kollar in Stan
torsdag 31 januari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

20190131YHA bjöd på pannkakor till frukost idag! På South Australia Art Museum fanns det gott om konst från bland annat Kina, Japan, Iran och naturligtvis Australien. Museet blandade äldre och modern konst, möbler och porslin på ett spännande sätt.  Aboriginmålningar och statyer var i en

Kreja i Global Tour
Barossa Valley
måndag 28 januari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Röd dag idag eftersom Australia Day var en lördag. Idag åkte vi på tur till Barossa Valley för att testa några viner. Resan arrangerades av Groovey Grape Tours och vi besökte vingårdarna Jacobs Creek, där vi fick smaka på olika druvorsorter, därefter till Kies, Saltram, Wolf Blass och

Kreja i Global Tour
Discovering a Malaysian island and a continent

Discovering a Malaysian island and a continent

23 november 2015 - 15 januari 2016

Travelling through Borneo and Australia. Experiencing different kinds of rainforest, desert and big-city-life.

27 januari 2019 - 23 februari 2020

Australien 2019

Australien 2019

11 januari 2019 - 31 januari 2019

Rundresa i Australien med Temaresor.

Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

Global Tour

Global Tour

15 oktober 2018 - 28 februari 2019

Planning

Hela familjen till Australien

Hela familjen till Australien

14 februari 2018 - 12 mars 2018

Jag och min man åker med våra fyra barn (4-13 år) till Australien. Vi landar i Cairns på morgonen den 17/2, har hyrt bil som ska ta oss ner till Arlie beach. Massa stop och båtturer på vägen och sedan åka från Proserpine 26/2 till Melbourne. Stanna i Melbourne i 2 dagar och sedan väntar en ny hyrbil som så småningom tar oss till Adelaide för hemfärd 12/3.

Eva Johnny Maria Krister på långresa till Thailand - Australien - Singapore

Eva Johnny Maria Krister på långresa till Thailand - Australien - Singapore

27 februari 2015 - 3 april 2015

Vi börjar vår resa med en veckas avkoppling i Bahn Phe i Thailand. Därefter bär det iväg till Australien där vi kommer att åka runt med tåg och buss. Vi börjar i Darwin och slutar i Sidney. Det som händer däremellan får ni läsa i dagboken. Vi avslutar med några dagar i Singapore innan vi åker hem.

Mimmis 50års resa

Mimmis 50års resa

18 januari 2015 - 22 februari 2015

Dags för en gammal dröm att bli uppfylld. Har alltid sagt "när jag fyller 50 ska jag till Hallustralien" och NU är jag på väg (några avstickare på vägen när man ändå är nära!)Dubai, Australien, Nya Zeeland, Hawaii och Miami

Den stora resan till Australien och Nya Zeeland

Den stora resan till Australien och Nya Zeeland

4 januari 2015 - 6 februari 2015

Vår stora resa till Australien och Nya Zeeland som kommer vara fylld av upplevelser och äventyr! Resan tar sin början i Adelaide, följt av Kangaroo Island. Sedan reser vi till Nya Zeeland, närmare bestämt Queenstown. Resan avslutas i Sydney!

Min äventyrsresa 2014

Min äventyrsresa 2014

21 juli 2014 - 10 december 2014

Jag ska ut på äventyr till Asien,Oceanien och U.S.A, där ska jag besöka och uppleva olika kulturer, träffa människor och smaka olika maträtter. Min resa kommer att börja i Singapore och sedan avslutas i Washington DC.

111
117