Coober Pedy

Greyhound stop #5
lördag 12 december 2015 - Coober Pedy, South Australia, Australien

Along the road in this area several opal mines are easily spotted. Then again Coober Pedy calls itself "Opal capital of the world".

Foton
lördag 8 december 2018 - Coober Pedy, South Australia, Australien

foton fr öken och kängurusjukhuset och den lilla bebisen som mist sin mamma o brutit svansen oxå.

Outback
lördag 8 december 2018 - Coober Pedy, South Australia, Australien

Nu till nästa lilla äventyr , påväg mot Australiens mitt  Alice springs och klippan i öknen Ayers rock.Ca 150 mil att köra , vi körde de första 30 milen igår, från Port Augusta till Glendambo ute i outback. 39 grader varmt, emus o känguru längs vägenDe flesta kängurus är tyvärr

Outback

Adelaide till Alice Springs Dag 2-3
onsdag 26 juni 2013 - Coober Pedy, South Australia, Australien

Dag 2 Vi startade dagen klockan 7 på det lilla ställer i ingenstans där vi sov under natten. Dagens huvudattraktion var en 3 timmars promenad för att titta på Flinders Ranges. Men innan vi kom dit stanna vi lite varstans för att ta bilder :) Det var bilder på lokala skyltar från "hotelet"

På upptäcksfärd!
torsdag 28 mars 2013 - Coober Pedy, South Australia, Australien

Efter att ha checkat ut från min lilla grotta så tog jag min karta och gick ut ''på byn'' för att utforska stället. Alldeles öde var det, förutom några arbourginer som kom och gick lite här och var. Hela dagen irrade jag omkring och försökte hitta de olika ställena som var utmarkerade

Maria Hägglöf
MariaHagglof i "Den riktiga resan"
Senast aktiv - från Arvika, Värmlands län, Sverige
Coober Pedy-första mötet
onsdag 27 mars 2013 - Coober Pedy, South Australia, Australien

Under hela dagen åkte jag buss till Coober Pedy och när jag slutligen kom fram så undrade jag vart jag egentligen hade kommit... När jag klev av Greyhoundbussen blev jag tillsagd att gå in till Greyhoundbusstationen. Och vänta tills min transport till motellet kom. Utanför var det ett gäng

Maria Hägglöf
MariaHagglof i "Den riktiga resan"
Senast aktiv - från Arvika, Värmlands län, Sverige
Kobaku Piti betyder Vit man i hålet
söndag 10 mars 2013 - Coober Pedy, South Australia, Australien

Dag 34. Vi åker en dag tidigare AS för Chris vill stanna i Stuarts Well också. Hur som helst så hörde vi lite om de andras sightseeing. Desert Park var visst inte så dåligt ändå. Det berättades livfullt om olika miljöer för nattdjur, som det ju oftast handlar om och hur det fungerar i

En dingo som sjunger och det ar varm, varmt
söndag 10 mars 2013 - Coober Pedy, South Australia, Australien

Shoppade runt i Alice Springs, typ soveniraffarer och grejor med aboriginermonster. Hett, aldeles for hett. Var ocksa inne pa museet for "Ther Royal Flying Doctors". Trevligt, men det mesta visste jag ju fran tv-serien. Nasta stopp var Stuarts Well, dar vi traffade Dinky, den varldsberomda

Outback, Dag 3. Del 2/2 (16 mars)
fredag 23 mars 2012 - Coober Pedy, South Australia, Australien

här kommer fortsättningen, heeh ;) Utöver dessa spel och pennor hade Pebbles en ny lek på gång nämligen ”truth or dare” på svenska kallar vi det för sanning eller konsekvens. Den här tävlingen gick ut på att alla fick 2 lappar, på den ena skulle vi skriva ”a truth”, det vill

Discovering a Malaysian island and a continent

Discovering a Malaysian island and a continent

23 november 2015 - 15 januari 2016

Travelling through Borneo and Australia. Experiencing different kinds of rainforest, desert and big-city-life.

Anne och Arne Reser

Anne och Arne Reser

5 oktober 2018 - 19 december 2018

Australien med Rosa Bussarna 2013

Australien med Rosa Bussarna 2013

11 februari 2013 - 23 mars 2013

Fran Sydney till Stora Barriarrevet, in i landet till Alice Springs och sedan ner till Adeleide och vidare till Melbourne,Canberra och hem igen fran Sydney. Vi bor pa backpackerstallen och i talt pa campingar.

Målar i rOZa & broNZ på Rosa Rundtrip.

Målar i rOZa & broNZ på Rosa Rundtrip.

11 januari 2013 - 24 april 2013

Jag ska ta målargrejer med mig denna gång. Har lite svårt att bestämma mig för formatet. Tar kanske två olika med. I will paint on this trip. Will try to write a little English every time. It might be the text to the pictures. The headline is: We are painting in OZ&NZ on Pink RoundTrips.

"Den riktiga resan"

"Den riktiga resan"

11 december 2012 - 21 maj 2013

Min volontär/backpackerresa vintern 2012 - våren 2013.

Australien å lite till

Australien å lite till

20 november 2012 - 7 augusti 2013

Reser till Australien för hopp å lek. Kanske jobba lite också. För att sen ta en sväng över till Nya Zeeland å kanske en sväng förbi Asien på vägen hem. Så länge pengarna räcker helt enkelt :)

1980 Foton 26 Inlägg
Oceanen runt

Oceanen runt

27 november 2011 - 31 januari 2012

En resa till Australien och Nya Zeeland med Rosa bussarna!

4 vänner på äventyr- Australien, Nya Zeeland & Thailand

4 vänner på äventyr- Australien, Nya Zeeland & Thailand

11 oktober 2011 - 18 maj 2012

Äntligen ska vi snart iväg ut i världen! Efter många månaders planerande är det snart dags för oss att styra kosan mot andra sidan av vår vackra planet... Down Under.... Följ våra äventyr här, kära vänner och släktingar. :) /Bell, Elin, Martina & Paula

Backpacker in Australia

Backpacker in Australia

30 juni 2011 - 5 augusti 2011

Fredag 3 juni 2011. Sitter på Skype och planerar resan med min dotter Elinor, som bor och jobbar i Australien. Resan är en rundtur på västkusten och rakt igenom Australien med tåget The Ghan.

Australien-"going down under"

Australien-"going down under"

20 mars 2011 - 17 maj 2011

Vi skall försöka hinna med så mycket som möjligt i detta fantastiskta land!