Port Augusta

The Nullabor och vidare!

Nu har vi korsat the Nullabor Plain! I måndags var vi i Norseman och åkte upp till Decan Lookout. Därifrån kan man se guldgruvor uppifrån, vilket vi inte gjort tidigare. Vi passade på att lapa sol när den tittade fram och satt under tiden och viftade bort tusentals flugor - men ska man bli

Ulrica Isacson
IcaIsacson i Down under
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Flinder's Range, hiking och wildlife

Lamnade oknen, hettan och flugorna igar.Har finns trad, vackra och stora. Vi ar vid foten av en bergskedja. Trevlig camping med igen tama kangurur. Man kan inte rora dem, men de ar valdigt nara. Igar kvall hade vi barbeque i campen och pa vagen hade vi kopt vin i en stad som heter Courn. Sag ut som

Flinder's Range, hiking och wildlife

Nullarbor sucks!

Då var man tillbaka i civilisationen igen efter 3 dagar ute på vägarna, eller vägen rättare sagt. Ca 250 mil från Esperance till Adelaide och idag befinner jag mig i port Augusta, 30 mil från Adelaide, så det löste ju sig bra de här! Överlevde! Och bilen me! Team Sweden överlevde

Moa Carlsson
moacarlsson i Australien
Senast aktiv - från Värnamo V, Jönköpings län, Sverige
Tasmanien!
lördag 16 februari 2013 - Port Augusta, Port Augusta, South Australia, Australien

20/1-3/2 Tasmanien! Inte mycket att säga om färjeturen mer än att det var en vanlig stor Danmarksfärja, därför trodde vi att det skulle bli en stabil resa över. Men då glömde vi det lilla faktum att vi skulle ut på hyfsat öppet vatten jämfört med till Danmark. Det var gungigt första

Frida Olrog
folrog i Two idiots abroad
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Framme i Port Augusta efter en lång seg bilfärd!
söndag 19 december 2010 - Port Augusta, Port Augusta, South Australia, Australien

Hej alla! Igår åkte vi 75 mil från Yulara (Uluru) till Coober Pedy. Det tog cirka 10 timmar. Lite småkämpigt faktiskt. Det var vår längsta sträcka på denna resa. Till slut kom vi i alla fall fram till Coober Pedy, opalbrytningens stad. Denna stad är inte särskilt vacker att se på då

30/11 Dag 99 Onsdag - Half Way Rest Area - Port Augusta – Hancocks Lockout – Wilmington -
onsdag 30 november 2011 - Port Augusta, Port Augusta, South Australia, Australien

Efter den traditionella frukosten åkte vi in till Port Augusta. Det är staden tåg från södra delen passerar för att komma till Perth, Alice Spring och Darwin. I Port Augusta besökte vi informationscentret som oftast sker när vi rullar in i en ny stad. Det var i särklass det finaste och

papegojtrad och outback
lördag 29 januari 2011 - Port Augusta, Port Augusta, South Australia, Australien

Hej på er! Då har det gått några dagar sedan vi uppdaterade dagboken. Det kan bero på att vi har varit utanför civilisationen och skådat exotiska men också farliga djur. Vi började veckan på Kangaroo Island där vi lyckades hitta ett boende rakt under ett stort papegojträd. Det var

Tabita Petersson
tabitaochdaniel i Australien
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
Mount Remarkable NP

Idag satte vi av norrut mot Port Augusta en bit norrut, vi stannade på vägen och tog lite dricka vid ett road house och där kom två stora road trains när vi väntade. Vi gick dit och kollade och den ena killen hoppade ut och vi fick veta allt om hans lastbil. De får vara upp till 56 m

Göran Färdigh
Fardigh i Australia again...
Senast aktiv - från Växjö, Kronobergs län, Sverige
Fantastic hospitality.
söndag 24 oktober 2010 - Port Augusta, Port Augusta, South Australia, Australien

We arrived in Adelaide yesterday and have been made so welcome by all the relations. Are staying with cousin Earl's daughter and they all have beautiful homes. Dianne lives by the Spencer Gulf and we woke up to a fantastic sight this morning - with the sun coming up over the Flinders Ranges. It is

Valmai Backlund
NoelaandValmai i There and back
Senast aktiv - från 724 15, Forshaga, Värmlands län, Sverige
Australien med Rosa Bussarna 2013

Australien med Rosa Bussarna 2013

11 februari 2013 - 23 mars 2013

Fran Sydney till Stora Barriarrevet, in i landet till Alice Springs och sedan ner till Adeleide och vidare till Melbourne,Canberra och hem igen fran Sydney. Vi bor pa backpackerstallen och i talt pa campingar.

Down under

Down under

30 oktober 2012 - 5 juni 2013

Niklas och jag sticker iväg på ett äventyr. Tanken är att vi ska resa mellan olika ställen i Australien (och på Nya Zealand) för att jobba.

3 oktober 2012 - 1 oktober 2013

Two idiots abroad

Two idiots abroad

19 september 2012 - 30 april 2013

Markus och Martjins rund resa i Australien!

Markus och Martjins rund resa i Australien!

24 augusti 2011 - 6 februari 2012

Detta är historien om min och Martijn rund resa i Australien. Ca fem månaders totalt resande i detta gigantiska land. Färdmedel - vår ford transit skåpbil.

15 januari 2011 - 13 februari 2011

Australia again...

Australia again...

2 december 2010 - 8 februari 2011

Hej igen alla! Efter lite funderande och en del planerande så kommer det återigen att bli en resa tillbaka till ett underbart Australien. Vår bas den här gången kommer att var Burleigh Waters på The Gold Coast.

There and back

There and back

12 oktober 2010 - 7 december 2010

Drömresan till Australien

Drömresan till Australien

27 augusti 2010 - 8 oktober 2010

Jag fyller 30 och jag känner att det är dags att göra min drömresa till verklighet. Därför har jag bestämt mig för att fira de 30 i Australien och spendera 6 veckor i landet "down under". Glädjer mig "helt vildt" och vill naturligtvis dela upplevelsen med vänner och familj. Så här ger jag er möjligheten att följa min resa och mina upplevelser och jag lovar att göra mitt bästa för att uppdatera min resedagbok så ofta jag kan!!

27 augusti 2010 - 8 oktober 2010

Äntligen är det dags för drömresan! :) I slutet av augusti åker jag ner med 3 vänner för att utforska landet "down under". Ska bli hur kul som helst!! Planeringen är i full gång! Ska bara försöka ta vara på sommaren här hemma först! :) Välkomna till att följa med på vår resa!

Emma Jakobsson
emzan577