Tasmanien

River rafting
söndag 20 december 2015 - Willowwood, New Norfolk, Tasmanien, Australien

On our way up to the berth for the vessel, the guide told us about the cultivation of apples being quite a thing in this area. After putting on appropriate gear for the adventure, the vessel was boarded and off we went. White waters were successfully maneuvered, delicious lunch was eaten, and a

MONA
måndag 21 december 2015 - MONA, Berriedale, Tasmanien, Australien

Boarding the ferry in Hobart, getting off at MONA (Museum of old and new art). If you haven't seen an exhibition by Gilbert & George it is recommended. Enjoying the outdoor area of the museum, with the interesting objects scattered around.

Freycinet NP #2
lördag 19 december 2015 - Freycinet Drive, Coles Bay, Tasmanien, Australien

Descending the hill, spending more time admiring the wallabies, departuring to next destination; Honeymoon bay. Pretty little cliffy hide-out.

Freycinet NP
lördag 19 december 2015 - Wineglass Bay Lookout, Freycinet, Tasmanien, Australien

Explored Freycinet NP today. Nice ride along the coast, passing by vineyards and beautiful views of the sea. Getting out of the minivan seeing several wallabies hopping around. One of them allowed me to pat it! :-D So soft and fluffy! Ascending the hill up to the viewpoint, viewing the infatuating

Mountain top to valley low
torsdag 17 december 2015 - Pinnacle Road, Wellington Park, Tasmanien, Australien

Going down Mount Wellington, experiencing different vegetation in the descending altitudes.

Sammanfattning av vår resa till "Tassie"
torsdag 24 maj 2018 - Hobart, Tasmanien, Australien

Nu har vi packat ihop oss inför flygningen tillbaka till Melbourne imorgon.Efter vår free-camping i Bay of Fire och Cosy Corner fortsatte vi nedåt östkusten, besökte bland annat Wineglass Bay som anses vara världens vackraste strand; en vandring på 40 minuter hela tiden stigande, men

Halvvägs genom vår resa i Tasmanien (”Tassie”)
onsdag 16 maj 2018 - Bay of Fires, Tasmanien, Australien

Landade på Hobarts flygplats efter drygt en timmes flygning.Tog en taxi till Cruisin´Tasmania där vi skulle hämta upp vårt ”hem”, nu är det ju värsta lyxhusbilen med både värme, dusch och toalett, det här börjar bra. Fick tips om en bra caravanpark i närheten så vi åkte dit och

Last trips and days in Tasmania
lördag 20 januari 2018 - Hobart, Tasmanien, Australien

So been way to long I know but there has been a lot of things happening since last I wrote. I have changed city two times. Been on a three day tour to Uluru and so on. But I'm jumping ahed of myself here so lets start back in Tasmania.For my last four days in Hobart I did two tours. One on

Cradle Mountain Day Tour
tisdag 16 januari 2018 - Cradle Mountain, Tasmanien, Australien

Gonna start this post by saying sorry mum. Short backstory I sprained my left ankle a little going down from Mt Wellington last friday. Therefote my mum asked me to be a little restrictive with my outdoors activities.Second note most of this text was written yesterday when I was in the moment so

My stay in Tasmania so far, 8th-14th of January
söndag 14 januari 2018 - Hobart Road, South Launceston, Tasmanien, Australien

Hi guys, been a while now so juat updating on the last weeks activities.Arrived in Hobart in good spirit late last monday evening and ended up catching a beautiful sunset from the plane. From there I went to the Scout den I was able to borrow from Wellington rovers for the first two days. Thank you

Discovering a Malaysian island and a continent

23 november 2015 - 15 januari 2016

Travelling through Borneo and Australia. Experiencing different kinds of rainforest, desert and big-city-life.

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

14 december 2017 - 29 april 2018

Hejsan vänner härifrån kommer ni kunna följa min resa i Australien och genom Indonesien samt Malaysia, det kommer dyka upp bilder och inlägg här allt eftersom resan fortgår antagligen när jag landar på ställen där det finns wifi. Allt gott! Tage Hello friends this is going to be the best place to follow my journey in aussie and througout southeast asia. I'll update this as time goes on but mostly when I end up having wifi. Have a good one! Tage

Down Under

3 december 2017 - 26 januari 2018

Diary about Matilda and Philipp's Honeymoon. In the 2 months, they are going to explore Australia, Tasmania and New Zealand.

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

17 oktober 2017 - 19 juni 2018

Den här gången ska vi resa runt i Nya Zeeland och Australien. Vi börjar med Nya Zeeland under ca 6 månader innan vi åker till Australien. Naturupplevelser utöver det vanliga, vandra, dyka, vinprovningar m.m. under totalt 8 månader.

Land Down Under

27 december 2016 - 27 december 2017

Semester 2017

31 december 2016 - 12 mars 2017

Semester äventyr

G'day mate, how ya goin?

26 december 2016 - 14 februari 2017

I'm going on an adventure!

Life in Launnie

14 februari 2016 - 29 juli 2016

En utbytestermin "down under" i Tassie land.

Back Down under

17 februari 2016 - 23 februari 2016

Hej alla vänner, släkt, kollegor m.m ! Nu väcker vi liv i den gamla resedagboken när vi gör en tur till "Terra Australis" på södra halvklotet igen. Denna gång är vi bara iväg i drygt 5 veckor och det ska bli spännande och skönt att komma ifrån kyla och blåst. Vi började med ett stop i går i Dubai där vi stannar till i morgon. Redan på flygplatsen stod en doft av pengar, rikedom och enormt överflöd. I kön till taxi utanför ankomsthallen trängs massor av BMW, Mercedes, Lexus och en och annan Bentley. Här är kliniskt rent som i Singapore ungefär och allt fungerar smidigt och planerat. Naturligtvis besöker vi världens högsta byggnad just nu, Burj Khalifa som är 828 m men vi nöjer oss med 125 våningen som är runt 450 m. Dubai är en väldigt ung stad och de flesta byggnader är yngre än 40 år och det känns som en jättestor byggarbetsplats med nya hotell och kontor. Vänlig och hjälpsamt folk, i alla fall här på hotellet. Vi lägger upp lite bilder senare. Vi hörs fr. Aus. Ha det bra! / U & M

Going down under med familien Sæther Roos

4 februari 2015 - 24 april 2015

en lenge etterlengta tur til Australia for hele familien