Victoria

Great Ocean Road
onsdag 23 januari 2019 - Torquay, Victoria, Australien

20190116Med tåget från Hallet Cove tog vi oss ner till Adelaide där vi hyrt bil! Resten av dagen, förutom ett fikastopp och ett vinstopp!, tillbringade vi i bilen. Åkte genom landskapet som bjöd på flera olika miljöer, långa tråkiga raksträckor, stora områden med enorma odlingsytor,

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Dag 31 - Melbourne
tisdag 18 december 2018 - Melbourne, Victoria, Australien

Sov till 8. Jobbade en stund, bråkade med Resdagboken och skrev klart gårdagen. Gjorde lite bankärenden och ett kort yogapass så jag kom inte ut förrän mitt på dagen o då var det ingen idé att åka iväg på nåt längre äventyr.Tog först en promenad till Sea life och högg en macka och

Senast aktiv - från Wanaka, Otago, Nya Zeeland
Dag 30 - Great Oceans Road
måndag 17 december 2018 - Melbourne, Victoria, Australien

Ännu en natt m ryggont och dålig sömn till ända. Kl 6 gav jag upp och kl 7 lämnade jag hotellet för en promenad till mötesplatsen för dagens utflykt. I en minibuss, med 25 pers tillryggalade vi 220 km av totalt 270 km Great Oceans road, en vacker kustväg som byggdes för hand av

Chokladfabrik
måndag 17 december 2018 - Torquay, Victoria, Australien

Hej!Jag har varit på en chokladfabrik. Det fanns massa olika coola choklader där. Och så har jag sett 1 gifting spindel på skateparken. Jag dödade den giftiga spindeln. Varje morgon gör jag skolarbete och äter frukost samtidigt.

Oskar Drought
Drought09 i Australia 2018/2019
Senast aktiv - från Alingsås, Västra Götalands län, Sverige
Dag 29 - Melbourne
söndag 16 december 2018 - Melbourne, Victoria, Australien

Haft så ont i ryggen inatt, förmodligen efter att ha släpat den feta väskan igår. Började därför dagen m div stretchövningar medan Resedagboken stod o malde. Sen gav jag mig ut på stan och fick hicka när jag såg frukostpriserna. Det kändes som någon slags kartellbildning på området.

Foton

Melbourne ❤️❤️❤️

Vid vägs ände,,,
måndag 17 december 2018 - Melbourne, Victoria, Australien

Så är vi då på väg hem ,,, nöjda , fyllda av upplevelser , inte helt reströtta men glada att få komma hem till familjen i första hand !Vi är i Melbourne , staden att vara i !Här finns allt en storstad skall ha i en vänlig o cool atmosfär , Här trivs vi !Denna gång har vi varit på

Dag 28 - Sydney till Melbourne
lördag 15 december 2018 - Melbourne, Victoria, Australien

Vaknade ovanligt sent, dvs 07.40. Hade ett efterlängtat meddelande från min yngsta son och vi lyckades få kontakt, om än en dålig messenger-linje och vips hade 30 min gått så sen blev det bråttom att få ihop hela packningen, duscha, äta frukost osv. Innan utcheckning kl 10. Hann inte ens

Landat och mår fint.
onsdag 12 december 2018 - Torquay, Victoria, Australien

Landat i Australien! Har varit ungefär 30 grader varje dag. Har skejtat och badad och haft det bra sedan dess.

Oskar Drought
Drought09 i Australia 2018/2019
Senast aktiv - från Alingsås, Västra Götalands län, Sverige
Foton
lördag 1 december 2018 - Apollo Bay, Victoria, Australien

”strandormar ”

Australia 2018/2019

6 december 2018 - 18 januari 2019

Min rest till vänner och familj.

Oceanien

18 november 2018 - 12 januari 2019

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

Anne och Arne Reser

5 oktober 2018 - 19 december 2018

Lena's and Anita's Big Trip Take Two

9 oktober 2018 - 3 december 2018

Another VFR (visiting friends and relations) tour 10 years after the first one

Global Tour

15 oktober 2018 - 28 februari 2019

Planning

Moskva till Peking till vägs ände?

10 mars 2018 - 27 april 2018

En beskrivning av min tågresa mellan Moskva till Peking till vad framtiden har att utvisa.

Australien

24 januari 2018 - 2 mars 2018

Familjeresa hem till Australien.

Hela familjen till Australien

14 februari 2018 - 12 mars 2018

Jag och min man åker med våra fyra barn (4-13 år) till Australien. Vi landar i Cairns på morgonen den 17/2, har hyrt bil som ska ta oss ner till Arlie beach. Massa stop och båtturer på vägen och sedan åka från Proserpine 26/2 till Melbourne. Stanna i Melbourne i 2 dagar och sedan väntar en ny hyrbil som så småningom tar oss till Adelaide för hemfärd 12/3.

2018 the Aussie-Kiwi Safari

13 januari 2018 - 6 april 2018

Efter 3 år är det dags igen. Nu ska vi utforska mer av Nya Zeelands vildmark, dyka mer, kanske ett och annan vågad aktivitet med en start i Melbourne och lite Grand Slam! 🎾