Apollo Bay

Great Ocean Road
söndag 22 mars 2020 - Apollo Bay, Victoria, Australien

Sön 22/3 Great ocean road till Apollo BayFrukost på rummet innan vi börjar resan längs Great Ocean Road. Första stoppet är i Port Fairy som herrarna i Bavarian tipsade om. Här var ett centrum för valfångst under 1830- och 1840-talen. Här finns en fin hamn i en kanal med fritidsbåtar.

Ingela Johansson
Droemmen i Australien
Senast aktiv - från Lakes Entrance, Victoria, Australien
Foton
lördag 1 december 2018 - Apollo Bay, Victoria, Australien

”strandormar ”

Anlänt Australien
lördag 1 december 2018 - Apollo Bay, Victoria, Australien

Från ett regnigt men så underbart Nya Zeeland till värme sol o ett underbart Australien!En natt i Melbourne o så har vi hyrt en bil som skall ta oss hela vägen upp till Alice springs och Ayers rock ,, ca 200 mil på 15 dgr Just nu njuter vi av sol , hav o strand längs Great ocean road /

God Jul och På väg på Great Ocean Road
torsdag 25 december 2014 - Apollo Bay, Victoria, Australien

Vi har nu firat jul på australiensiskt vis, dvs sittandes i våra campingstolar vid vårt campingbord i stekande sol på Torquays största camping. Vi hör vågorna slå in mot stranden och det är nästan så att vi kan se havet - bara en sandvall ligger mellan oss och vattnet. När vi landade i

The Great Ocean Road
måndag 7 oktober 2013 - Apollo Bay, Victoria, Australien

Oh wow, vilken roadtrip! The great ocean road är helt fantastiskt! Åker ni till södra Australien, ta en tur på denna väg! Vi startade i Melbourne, jag Ken och El nino. (Det är inte deras riktiga namn men tydligen är kinesiska namn svåra att uttala så de har valt nya namn för enkelhetens

The Great Ocean Road - Apollo Bay
torsdag 21 mars 2013 - Apollo Bay, Victoria, Australien

Just nu ligger vi nerbäddade i vår campingvan och äter chips. Japp, ni läste rätt, campingvan. Vi har gett oss ut på The Great Ocean Road med en hyrbil och ska köra enda till Adelaide! Än så länge har vi sett Torquay och dess strand, sen körde vi till Bells Beach som är en av

Robin Island, pigviner mm
tisdag 12 februari 2013 - Apollo Bay, Victoria, Australien

Yes Känguru, wallabies, koala. Koalan är som en liten nallebjörn. De vi såg satt i grenklykor och sov. Läste att de sov 20 timmar och åt resten av dygnet. Pigvinparaden är den tredje största attraktionen efter Barriärrevet ochUluru Klippan. Vi kom dit vid 19.45 tiden. Då stod det på en

De tolv apostlarna
fredag 8 februari 2013 - Apollo Bay, Victoria, Australien

Vi har åkt Great Ocean Road till de tolv apostlarna. Det ligger c:a 20 mil väster om Melburn. Dessa är raukar,men mycket större. De består av sandsten som eroderat under årmiljoner och är nu en stor turistattraktion. Vägen dit enastående vacker, men mycket krokig. På hemvägen bodde vi i

Thaiöar & Aussie
torsdag 8 november 2012 - Apollo Bay, Victoria, Australien

Hallå igen! Nu är det dags att lämna Thailand och entra Australien. När jag kom till Koh Samui ösregnade det, regn och mulen himmel höll sig. På Samui hände inte så mycket för min del och i och med vädret blev det inget sola och bada, glida omkring på en skoter på dagarna och se

Marcus Eriksson
marcuseriksson85 i Jorden Runt
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
Great Ocean Road
onsdag 14 mars 2012 - Apollo Bay, Victoria, Australien

Hello!! Nu har vi varit på festival och har sett SWEDISH HOUSE MAFIA!!!! Fy faaaaannnnn vad de är bra! Vilken härlig stämning det var på folket och hur mcyket folk som helst. Vi gled omkring där och drack lite, åt lite och bara hade det underbart! Det var inte bara de som var bra, men de

12 mars 2020 - 2 april 2020

Anne och Arne Reser

Anne och Arne Reser

5 oktober 2018 - 19 december 2018

Australien & Vanuatu

Australien & Vanuatu

13 december 2014 - 10 januari 2015

För ganska exakt 12 år sedan åkte vi på vår första husbilssemester och destinationen var då Australien. Inga barn fanns med i bilden och vår camper van var klart i kategorin lågbudget. Den tog oss dock dit vi ville. 2 år senare gifte vi oss och 2006 föddes Casper. Han fick tillbringa sin första jul i husbil - denna gång i Nya Zeeland. 2008 föddes Milla och hon har aldrig bott i husbil. Förrän nu! 10 år som gifta måste ju firas och resmålen vi valde mellan var att korsa Afrika med bil eller återigen uppleva Australien. Till slut valde vi Australien med en liten detour till för oss tidigare okända Vanuatu. Vi startar med några acklimatiseringsdagar i Melbourne, flyger sedan över sundet till Tasmanien och kör med husbil där en dryg vecka. Därefter tillbaka till fastlandet för upptäcksfärd och avstickare på vägen mellan Melbourne och Sydney. Efter att ha skålat in det nya året i Australien flyger vi vidare till Vanuatu för att förhoppningsvis få se både vilda hästar och aktiva vulkaner.

1 september 2013 - 1 september 2014

Ska åka iväg till Australien för att se vad landet har att erbjuda! Ska turista, klä ut mig till näbbdjur och eukalyptusträd, sola, bada, undvika att bli uppäten av vithajar, jobba, hitta billiga boenden, akta mig för fågelätande jättespindlar och filosofera över meningen med livet ;) Åker runt själv så jag letar alltid efter roliga resekamrater!!! Ciao!

Min resa lite här och där

Min resa lite här och där

5 januari 2013 - 31 juli 2015

Sverige --> Thailand Thailand --> Australien Australien --> Nya Zeeland Nya Zeeland --> Indonesien Indonesien --> Singapore Singapore --> Thailand Thailand --> Kambodja Kambodja --> Vietnam Vietnam --> Laos Laos --> Malaysia Malaysia --> Thailand Thailand --> Australien Australien --> Malaysia Malaysia --> Thailand Thailand --> Taiwan Taiwan --> Thailand Thailand --> Filippinerna Filippinerna --> Thailand Thailand --> Sverige Sverige --> Italien Italien --> Sverige Sverige --> Spanien Spanien --> Sverige

2 februari 2013 - 17 mars 2013

Flyg Arlanda - London - Melburn åter Carins - London - Arlanda Tidsskillnad 10 timmar före oss

Jorden Runt

Upptäcktsfärd!!!

Down Under

Down Under

27 december 2011 - 9 februari 2012

Svahnfamiljen beger sig till Australien och Nya Zeeland för att njuta av djur, natur, vin och mat!

New Zealand and Australia

New Zealand and Australia

7 februari 2011 - 24 mars 2011

En liten tripp "down under"...

Ingela Johansson
Droemmen