Ballarat

God jul från Down under
söndag 24 december 2017 - Ballarat, Victoria, Australien

Nu har vi förflyttat oss söderut och befinner oss i Ballarat 10 mil nordväst om Melbourne. Ballarat är en gammal guldgrävarstad. Här är julafton som vilken dag som helst eller söndag som det är. Därför var vi på en stor turistattraktion här i Ballarat som heter Sovereign Hill och är

Klas_Maj
KlasMaj i Australien 2
Senast aktiv - från Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien
Gold digging in Ballarat
lördag 28 december 2013 - Ballarat, Victoria, Australien

En kul två-dagarsutflykt med familjen Scotts till Ballarat där vi spanade in en vilda-västern-typ stad som var centrum för guldutvinning under 1800-talet. Vi vaskade efter guld med blandad framgång - när Catherine väl lyckats vaska fram en liten mini-flaga av guld så blev alla sex barn

Johanna Hamilton
Hamiltons i Australien
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
hindsight
onsdag 17 augusti 2011 - Ballarat, Victoria, Australien

howdy! it has almost been a year since I last wrote something here. why this extended hiatus, I don't know. I won't even try a recap - I'll omit far too much. one thing that my ego won't let me omit, though, is that the university gave me an award! yeah! academic excellence in first year food

En återupptäckt...
måndag 21 mars 2011 - Ballarat, Victoria, Australien

Tjenixen! Jag insåg precis att jag glömt att kolla upp om det fanns några kommentarer på denna sida (resdagboken)...och det fanns det ju!! Att så glad jag blev! =) Det lilla kan betyda så mycket! Härligt! För er som läser denna sidan och inte vet om att jag har en blogg, vill jag passa

En tuff första vecka på universitetet och i Ballarat.
söndag 6 mars 2011 - Ballarat, Victoria, Australien

Hmmm....ja, det kan ju tyckas som ett glidit, härligt och bekymmerslöst liv att bestämma sig för att plugga en termin utomlands. Men ack! Det är nog den raka motsatsen till vad jag kände efter första veckan här nere på University of Ballarat i Australien. Visst jag trodde inte att det

Roadtrip
tisdag 11 januari 2011 - Ballarat, Victoria, Australien

hej tänkte att det var dags att uppdatera det har gått ett tag sen sist. Vill önska alla god fortsättnig och tacka för alla julklappar. De var välbehövliga:) Här har det inte hänt så mycket sen sist. Vi är fortfarande hos Simon och Sofie i Ballarat. Nyår spenderades för första

Ballarat
måndag 27 december 2010 - Ballarat, Victoria, Australien

Nu är vi i Australien, hos Sofie och Simon de bor i Ballarat 1 timme från Melbourne som ligger i södra delen av landet. Vi har varit här i över en vecka nu. Men innan vi kom till Ballarat spenderade vi 3 dagar i Darwin i södra delen av Australien. Vi tog nattflyget från Singapore och lande

Guldgrävarstaden
söndag 19 december 2010 - Ballarat, Victoria, Australien

Avslutade med en glass i Halls Gap och med rent bagage åkte vi sedan vidare till Ballarat, guldgrävarstaden. Där var om möjligt ännu kallare, ca 12 grader. ...skulle det inte vara sommar här? Det är tydligen det sämsta vädret i Australien på 25-30 år. Vi trotsade vädret och gjorde ett

Provjobb och utflykt till Ballarat....
onsdag 22 december 2010 - Ballarat, Victoria, Australien

Efter manga mail och utdelade cv:n fick jag ett jobb i en resturang. Var dar och provjobbade en kvall. Det var val helt okej. Det enda som var lite irriterande var att jag endast skulle fa 10 dollar i timmen. Dessutom salde vi att man fick roka vattenpipa vilket jag inte riktigt trivdes med. Jag

Anja Johansson
AnjaJohansson i Australien
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Apollo Bay till Ballarat
måndag 29 november 2010 - Ballarat, Victoria, Australien

Har akt via Lorne och Gleene (eller vad det nu hette..) till Ballarat dar vi blir i natt. Har haft sadar 15 grader och moln/sol. Det gar inte bra for oss att ladda upp bilder...men men Imorgon bar det av mot Melbourne..nagra dagar i storstaden innan vi far hemat pa fredag..

Australien 2

Australien 2

6 december 2017 - 14 januari 2018

Singapore- Sydney- Port Douglas- Cairns- Melbourne- Ballarat- Grampians-Coonawarra- Hahndorf- Kangaroo Island- Adelaide- Melbourne- Singapore

22 december 2013 - 14 februari 2014

En termins studier på Ballarat University, Australien.

En termins studier på Ballarat University, Australien.

30 januari 2011 - 15 juli 2011

Studier down under! Resan startar med 12 dagars semester på den Malaysiska delen av Borneo och därefter väntar ca 5 månader med studier i mitt andra hemland. Australien!

En Australienresa

En Australienresa

11 december 2010 - 10 januari 2011

Pappas Australien

Pappas Australien

12 november 2010 - 4 december 2010

Resan börjar redan från Gnesta med SJ till Arlanda. Flyg (27 timmar) till Sidney där vi stannar i 3 dagar. Sen inte mer planerat än att vi kommer passera Adelaide och flyger hem från Melbourne. Resesällskapet består av mig, pappa, Anki, Britt och Christer, Ankis syster och man. Nedräkningen har påbörjats även om jag inte riktigt förstår att jag ska åka :-)

Karin new supertrip

Karin new supertrip

9 september 2010 - 13 oktober 2010

I am doing a new supertrip downunder and just really look forward to it! Going to Australia, New Zealand and Singapore.

28 september 2010 - 20 maj 2011

Transsibiriska järnvägen och Sydostasien

Transsibiriska järnvägen och Sydostasien

17 september 2010 - 23 juni 2011

Resan påbörjas i Moskva där vi tar Transsibiriska järnvägen till Peking därifrån åker vi genom Vietnam, Kambodja, Thailand, Laos, Malaysia och Singapore. Sen åker vi slutligen till Australien och hälsar på Sofie som har bosatt sig där. Resan fortsatter sedan till Filippinerna och Nya Zealand, samt Bali. Sedan kommer vi hem lagom till midsommar.

1 juni 2010 - 13 juni 2010

Jag åker till Australien i två veckor för att hälsa på Madde i Sydney och Andreas och Elisabet i Melbourne.

return of the jedi

return of the jedi

19 februari 2010 - 30 november 2012

I might even write this time

Klas_Maj
KlasMaj