Lakes Entrance

Great Ocean Road via Melbourne till Lakes Entrance

Mån 23/3 Great ocean road via Melbourne till Lakes Entrance.Äter frukost på vårt rum. Vi kör av vid Airbus Inlet och Kör ut mot Split Point Lighthouse. Här finns fullt av kakaduor i träden precis löngs vägen. Klappar fyren innan vi kör vidare till Melbourne. Letar efter ett turistkontor.

Ingela Johansson
Droemmen i Australien
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Dag 36
fredag 22 november 2013 - Lakes Entrance, Victoria, Australien

öqStäddag! Passade på med uppsnyggning av fågelholken då det var fint väder. Efter frukost åkte vi ut till en lokal som en guide tipsat om. Efter en del irrande hittade vi dit och nästan direkt fick vi syn på några färggranna Parakiter. Tyvärr var inte tuben eller kameran "skjutklar"

Leif Bergqvist
IngridLeif i Kiwi
Senast aktiv - från Brisbane, Queensland, Australien
Lakes Entrance - fantastiskt boende
fredag 22 mars 2013 - Lakes Entrance, Victoria, Australien

Vi lämnar Melbourne med sikte på Lake Entrance där vi skall bo i natt. Vi åker via Cape Paterson som ger oss fina vyer över havet. Första australiensiska djuret som vi stöter på är en råtta. Helt plötsligt blir luften dimmig och vi känner att vi åker genom rök, dock så ser vi ingen

Lakes Entrance och juldekorationer
onsdag 19 december 2012 - Lakes Entrance, Victoria, Australien

Lakes entrance och juldekorationer Ett tag sedan ja uppdaterade er där hemma nu. Allt går bra här borta, julen närmar sig och lite ledighet tillsammans med nathan. Annars så jobbar vi båda två en del, jag städar och är i restaurangen medans nathan står i baren eller bottelshopen. Det är

Skräckfyllda vägar
fredag 20 januari 2012 - Lakes Entrance, Victoria, Australien

Jaha, så har vi åkt vidare utan internetkopplingar nära oss så jag skriver och lagrar. Vi fortsatte från Shepparton där vi spenderade en tältnatt till Ned Kelly country i Glenrowan. Har ni sett filmen med Heath Ledger? Annars får ni väl ladda ned den. Så som vi faktiskt aldrig gör.

Lovely Jucy
onsdag 18 januari 2012 - Lakes Entrance, Victoria, Australien

G'day! Nu sitter vi alla fyra i bilen på väg bort ifrån melbourne och så småningom mot Sydney. Vi hade två riktigt bra kvällar nu innan vi åkte så det känns kul. Det är riktigt varmt i Oz nu, igår låg vi på stranden och det var 31 grader, aammaaaziingg... Solen är väldigt stark

Tind Soneby
fridaochtind i Australien
Senast aktiv - från Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja
Resdag
söndag 11 december 2011 - Lakes Entrance, Victoria, Australien

Ja då har vi åter bytt ställe. Ca 30 mil har vi kört idag med endast ett stop i Sale där vi testade ett nytt matställe. KFC (Kentucky Fried chicken). Maria testade det sist hon var här och känslan efteråt var: Jag vill duscha! Allt är så flottigt. Ändå gjorde vi ett nytt försök 20

Maria Högberg
Hogbergaustralien i Australien11-12
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Roadtrip day #3 – Victoriansk födelsedag
lördag 23 april 2011 - Lakes Entrance, Victoria, Australien

Min stora queensize säng blev plötsligt trång när föräldrar kom krypande från alla håll o kanter för att sjunga Ja må hon leva. Fick mig ett litet paket. - Och ett påskägg! Frukost åt vi på ett bageri. Bacon och baked beans på toast med scrambled eggs. Och Cappuccino. Två stycken.

Roadtrip!
fredag 25 februari 2011 - Lakes Entrance, Victoria, Australien

Här är vi ute och kör bil i vackra Australien, just nu betar vi av "Great Ocean Road" med våran engelska chaffis. Vi startade igår och det första vi gör är att försova oss, förstår faktiskt inte riktigt hur då vi de två senaste dagarna har sovit på ett golv. Liggunderlaget räknas

Emma Persson

12 mars 2020 - 2 april 2020

Kiwi

Kiwi

18 oktober 2013 - 6 december 2013

Vi lämnar hemmet ca klockan 06.30 fredagen den 18 oktober för att ta tåget till Köpenhamn kl 07.09.Flyg till Stockholm, Doha för att landa i Singapore lördag eftermiddag. Stannar två dagar i Singapore innan vi fortsätter vår resa till Nya Zeeland och Australien. Vi hoppas att både ni och vi får en härlig upplevelse.

Oceanien

Oceanien

6 mars 2013 - 21 april 2013

Rundresa i Oceanien (Australien, Nya Zeeland, Fiji, via Hongkong.

Australien Tripp igen :-)

Australien Tripp igen :-)

2 augusti 2012 - 8 januari 2013

3 januari 2012 - 1 maj 2012

Koalaresan

Koalaresan

24 november 2011 - 23 februari 2012

En familj på fyra unnar sig tre vintersommarmånader utan planering och måsten på andra sidan jorden. A family of four treat themselves with three winter months of summer down under. Just enjoying life without any commitments.

Australien11-12

Australien11-12