Melbourne

Dag 14-16 Inte en dag äldre..., Melbourne
fredag 1 november 2019 - Melbourne, Victoria, Australien

Det är lite som att komma tillbaka till verkligheten / civilisationen. Skyskrapor, skugga, folk i rörelse, ljud, grått och stress.Melbourne är inte en grå stad men jämför jag med de senaste två veckorna så är det lite smutsigare. Nu skulle jag säga att Australien och framför allt

Christoffer Andersson
Calvinand i Äventyr´19 Jubileum
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
Cooling down
tisdag 15 december 2015 - Melbourne, Victoria, Australien

I'm free tour covering all the hotspots of this weather wise more pleasant metropolis. Enjoying a huge bunch of street art.

Dag 31 - Melbourne
tisdag 18 december 2018 - Melbourne, Victoria, Australien

Sov till 8. Jobbade en stund, bråkade med Resdagboken och skrev klart gårdagen. Gjorde lite bankärenden och ett kort yogapass så jag kom inte ut förrän mitt på dagen o då var det ingen idé att åka iväg på nåt längre äventyr.Tog först en promenad till Sea life och högg en macka och

Dag 30 - Great Oceans Road
måndag 17 december 2018 - Melbourne, Victoria, Australien

Ännu en natt m ryggont och dålig sömn till ända. Kl 6 gav jag upp och kl 7 lämnade jag hotellet för en promenad till mötesplatsen för dagens utflykt. I en minibuss, med 25 pers tillryggalade vi 220 km av totalt 270 km Great Oceans road, en vacker kustväg som byggdes för hand av

Dag 29 - Melbourne
söndag 16 december 2018 - Melbourne, Victoria, Australien

Haft så ont i ryggen inatt, förmodligen efter att ha släpat den feta väskan igår. Började därför dagen m div stretchövningar medan Resedagboken stod o malde. Sen gav jag mig ut på stan och fick hicka när jag såg frukostpriserna. Det kändes som någon slags kartellbildning på området.

Foton

Melbourne ❤️❤️❤️

Vid vägs ände,,,
måndag 17 december 2018 - Melbourne, Victoria, Australien

Så är vi då på väg hem ,,, nöjda , fyllda av upplevelser , inte helt reströtta men glada att få komma hem till familjen i första hand !Vi är i Melbourne , staden att vara i !Här finns allt en storstad skall ha i en vänlig o cool atmosfär , Här trivs vi !Denna gång har vi varit på

Dag 28 - Sydney till Melbourne
lördag 15 december 2018 - Melbourne, Victoria, Australien

Vaknade ovanligt sent, dvs 07.40. Hade ett efterlängtat meddelande från min yngsta son och vi lyckades få kontakt, om än en dålig messenger-linje och vips hade 30 min gått så sen blev det bråttom att få ihop hela packningen, duscha, äta frukost osv. Innan utcheckning kl 10. Hann inte ens

Derby Day and Williamstown
lördag 3 november 2018 - Melbourne, Victoria, Australien

Today is Derby Day in Melbourne - it seems like a rehearsal for the Melbourne Cup (horse racing) when all of Melbourne goes mad and it is in fact a Public Holiday there.We waited in vain for a lift for 10 minutes only to catch sight of a big crowd dressed up to the nines in one of them - we first

Old acquaintance and Crown expereince
fredag 2 november 2018 - Melbourne, Victoria, Australien

After a morning going around the town centre, which we did not like very much as it was run down and dirty- they seem to take every opportunity to pull down Victorian buildnings and put a skyscraper in it's stead.We did however manage cakes in the Hopetoun Tearooms.At least 100 years old - the

Discovering a Malaysian island and a continent

Discovering a Malaysian island and a continent

23 november 2015 - 15 januari 2016

Travelling through Borneo and Australia. Experiencing different kinds of rainforest, desert and big-city-life.

Äventyr´19 Jubileum

Äventyr´19 Jubileum

20 oktober 2019 - 22 november 2019

För 10 år sedan så inledde jag min resa att vid varje år kunna uppleva drömmar som jag hade byggt upp under en tid, sedan jag var liten. Det har varit spännande att få utmana, våga och se saker om även har fått mig att utvecklas såsom en människa. Med en blandning utav nya platser, utmaningar och äventyr så kommer jag att återuppleva några favoriter. På andra sidan Jorden... Det kommer att bli spännande :)

Oceanien

Lena's and Anita's Big Trip Take Two

Lena's and Anita's Big Trip Take Two

9 oktober 2018 - 3 december 2018

Another VFR (visiting friends and relations) tour 10 years after the first one

Moskva till Peking till vägs ände?

Moskva till Peking till vägs ände?

10 mars 2018 - 27 april 2018

En beskrivning av min tågresa mellan Moskva till Peking till vad framtiden har att utvisa.

Hela familjen till Australien

Hela familjen till Australien

14 februari 2018 - 12 mars 2018

Jag och min man åker med våra fyra barn (4-13 år) till Australien. Vi landar i Cairns på morgonen den 17/2, har hyrt bil som ska ta oss ner till Arlie beach. Massa stop och båtturer på vägen och sedan åka från Proserpine 26/2 till Melbourne. Stanna i Melbourne i 2 dagar och sedan väntar en ny hyrbil som så småningom tar oss till Adelaide för hemfärd 12/3.

2018 the Aussie-Kiwi Safari

2018 the Aussie-Kiwi Safari

13 januari 2018 - 6 april 2018

Efter 3 år är det dags igen. Nu ska vi utforska mer av Nya Zeelands vildmark, dyka mer, kanske ett och annan vågad aktivitet med en start i Melbourne och lite Grand Slam! 🎾

Stora Australienresan

Stora Australienresan

16 december 2017 - 15 januari 2018

Resa i Australien under 4 veckor, vi ska besöka Adelaide, Melbourn,Alice springs, Sydney och Cairns

Down Under

Down Under

3 december 2017 - 26 januari 2018

Diary about Matilda and Philipp's Honeymoon. In the 2 months, they are going to explore Australia, Tasmania and New Zealand.

Karl Widerberg
Megos_Karolus