Melbourne

Tasmanien nästa
onsdag 9 maj 2018 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

Nu har vi lagt upp bilder för detta inlägg.Efter två intensiva heldagar i Adelaide var det dags att åka vidare mot Melbourne. Snacka om att ha tur, vi lyckades få tag på en ny relocation-car (transfer).Vi hämtade den nya klockan 09.00 och skulle lämna den vi har haft klockan 10.00….på

Fas 2
tisdag 27 februari 2018 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

Nu är vi i Melbourne! Vi bor på ett jättefint lägenhetshotell i Dockland med utsikt över hamnen. I går var vi ute och käkade på en restaurang ett stenkast från där vi bor, ca 800kr för oss alla 6, helt ok ändå😊I dag har vi varit på ett köpcenter här i närheten, barnen har köpt

Anna Micha
anmi78 i Hela familjen till Australien
Senast aktiv - från Sundsvall
Febrigt under Australian Open
tisdag 23 januari 2018 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

19janResdag Sidney-Melbourne med feber! En mycket tidig morgon då min flygplatstransfer gick 4.45. Transfern gick fortare än beräknat då morgontrafiken inte hade kommit igång ännu, 25min mot beräknat 45min!När jag skulle checka in så visade det sig att mitt handbagage vägde för mycket

Sista dagen i Australien
torsdag 11 januari 2018 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

Sista hela dagen i Australien började med en promenad bredvid ett helt stilla hav. Sista dagen blev också en varm dag då en ny värmebölja är på gång, 34 grader som mest denna dag. Eftermiddagen tillbringades på beachen (Klas) med solande och bad eller i lugn och ro på hotellet (Maj) för

KlasMaj i Australien 2
Melbourne
onsdag 10 januari 2018 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

Igår flög vi vidare till Melbourne där vi bor ute stadsdelen S:t Kilda vid havet. På kvällen var vi på pingvin-safari. Vi stod tillsammans med hundratals andra och väntade på pingvinerna som skulle komma hem efter dagens fiske. De bor nämligen på piren i S:t Kilda. Efter 2 timmars väntan

KlasMaj i Australien 2
Senast aktiv - från Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien
Great ocean road och st kilda beach
onsdag 27 december 2017 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

Vi gjorde ett snabbstopp på st kilda beach. Lång vacker strand med mycket folk då det var en varm dag vi var där. Vi gick en bit längs stranden, sedan käkade vi glass och åkte tillbaka till Melbourne. Man tar sig till st kilda antingen med vanlig spårvagn, den rosa linjen. Man fyller på

Sara Adolfsson
saraochjesper i Stora Australienresan
New Years Eve (NYE)
söndag 31 december 2017 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

Today, we started the last day of the year with a nice breakfast in Brunswick. Thereafter, we wanted to explore some of the parks. It was a very warm day, so we took it very calm. As a start, we had a look on the city from the Shrine of Remembrance. Thereafter we had a stroll in the Royal Botanic

Free city walk
lördag 30 december 2017 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

The second last day of the year, we made a free city walk. Here we got to see the old prison where Ned Kelly, Australias most famous prisoner, and a 3-year-old boy were held a long time ago. The guide also showed us some street art, good cafés and restaurants. In the end, we got an insider tip for

Rain and boat tour
fredag 29 december 2017 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

Today, the weather was pretty bad. Actually, we have made the experience, that the weather here in Melbourne changes within a couple of seconds. First it is sunny and warm, the next cold rain is pouring down...Due to the weather, we decided to do a boat trip on the river. Here we were introduced to

Flying to Melbourne, Tram 35
torsdag 28 december 2017 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

So, we arrived in Melbourne at 9:30 AM on the 28th of December. The first thing we did was to figure out how to get to the city centre and thereafter to the Airbnb in Brunswick (ca 5 km away from the city centre). Arriving at the Airbnb, we got a very nice welcome from one of the hosts. Thereafter

Hela familjen till Australien

14 februari 2018 - 12 mars 2018

Jag och min man åker med våra fyra barn (4-13 år) till Australien. Vi landar i Cairns på morgonen den 17/2, har hyrt bil som ska ta oss ner till Arlie beach. Massa stop och båtturer på vägen och sedan åka från Proserpine 26/2 till Melbourne. Stanna i Melbourne i 2 dagar och sedan väntar en ny hyrbil som så småningom tar oss till Adelaide för hemfärd 12/3.

Stora Australienresan

16 december 2017 - 15 januari 2018

Resa i Australien under 4 veckor, vi ska besöka Adelaide, Melbourn,Alice springs, Sydney och Cairns

Down Under

3 december 2017 - 26 januari 2018

Diary about Matilda and Philipp's Honeymoon. In the 2 months, they are going to explore Australia, Tasmania and New Zealand.

Australien

27 december 2017 - 29 januari 2018

Äventyr i Australien, från Melbourne i söder till Lady Elliot Island norröver.

Hongkong-Fiji-Nya Zeeland-Australien

3 december 2017 - 25 januari 2018

Sol och bad i söderhavet, Nya Zeeland runt samt Sydney och Melbourne. En resa med mycket natur och kultur. Snorkling, glaciärvandring, hiking, mountainbike, valsafari, tennis samt en och annan pub!

Australien 2

6 december 2017 - 14 januari 2018

Singapore- Sydney- Port Douglas- Cairns- Melbourne- Ballarat- Grampians-Coonawarra- Hahndorf- Kangaroo Island- Adelaide- Melbourne- Singapore

Down under

1 oktober 2017 - 1 november 2017

Den här gången tar vi i ordentligt och gör den längsta resa vi någonsin gjort, till andra sidan jordklotet. Det ska bli spännande. Vi kommer att besöka lite olika platser, kända och mindre kända, ett riktigt äventyr!

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

17 oktober 2017 - 19 juni 2018

Den här gången ska vi resa runt i Nya Zeeland och Australien. Vi börjar med Nya Zeeland under ca 6 månader innan vi åker till Australien. Naturupplevelser utöver det vanliga, vandra, dyka, vinprovningar m.m. under totalt 8 månader.