Mornington

Va ett tag sen!
lördag 8 december 2012 - Mornington, Victoria, Australien

Halloj! Va ett bra tag sen sist så tänkte uppdatera er lite. Efter cirka 4 månader i Mooloolaba tog äntligen jordgubbssäsongen slut. Jag sålde surfbrädan och begav mig med 3 italienare vidare norrut. Det blev några små äventyr då vi hyrde bil och tog oss på olika utflykter i området

Oscar
oggyninho i Australien
Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
wiihoooo jobb
onsdag 21 november 2012 - Mornington, Victoria, Australien

yeeeees jag har fatt jobb!! :D Som florist i Melbourne. Antligen, jag ar sa himla lycklig. Var pa min forsta jobbintervju igar och den gick riktigt riktigt bra sa nu ar jobbet mitt. Jag sokte ett florist jobb pa natet och sa fick jag ga dit pa intervju igar och fick aven gora en bukett och tva

Australiensk fotboll
söndag 18 november 2012 - Mornington, Victoria, Australien

Nu har vi varit i Mornington i en vecka, tiden gar sa himla snabbt. Det ar dax att aka tillbaka till storstaden. Vi har fixat ett nytt boende som vi ska dela med nagra andra tjejer, ligger valdigt centralt sa det blir perfekt. Men innan vi aker sa ska vi kolla pa Australiensk fotboll, da vi har

Mornington
söndag 30 oktober 2011 - Mornington, Victoria, Australien

Sitter nu på ett café i Mornington så att Patrik får se sin gala. Kan jag passa på att springa i lite affärer :) Skönt att se lite blandat folk och inte bara cowboyhattar och boots :) Har ändå vant mig ganska bra med att sova i tält och i bilen är det riktigt mysigt. Som Patrik skrev

Jessica Andersson
PatrikJessica i Australien runt
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
Civilisation!
lördag 29 oktober 2011 - Mornington, Victoria, Australien

Nu har vi äntligen hittat till en såpass civiliserad plats att vi har internet igen! Förra fredagen fram till i onsdags tillbringade vi i blue mountains. Vi åkte från sydney på fredag kväll, åkte till IKEA som ligger en bit utanför och handlade lite grejer vi behövde. Att köra på

Jessica Andersson
PatrikJessica i Australien runt
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
Slut pa vardagen - nu borjar ett nytt aventyr
torsdag 16 september 2010 - Mornington, Victoria, Australien

Sa har vi avverkat vardagstiden i Australien for den har gangen. Barnen verkar lattade over att fa vara lediga i tre veckor innan skolan borjar igen, denna gang hemma i Svea rike. Det har gatt over forvantan att ga i skola har. Australiensarna har varit valdigt tillmotesgaende och barnen har fatt

Tja alla!
tisdag 7 september 2010 - Mornington, Victoria, Australien

Nu har jag varit i Australien i en manad. Det var trakigt pa planet. Resan tog ett dygn. Nar vi kom fram kom Nanna (farmor) och farbror Ken och hamtade oss. Nasta morgon tittade vi pa alla fargglada faglar utanfor fonstret och halsade pa Nannas cockatoo som sa: Hello Cockie! Sen kom alla kusiner

Isak Blackmore
Isak i Oz i Aventyr i Australien
Vatten, vatten overallt...
tisdag 7 september 2010 - Mornington, Victoria, Australien

Vi befinner oss i the Land of Plenty och just nu kan vi val saga att det, efter 10 ars torka, finns ett overflod av vatten. Det ar inte bara inbillning nar jag tycker att det knappt har gatt en dag sedan vi kom som det inte har regnat har. Victoria star under vatten och vem vet om vara planer kan

Se upp for kangurun!
måndag 30 augusti 2010 - Mornington, Victoria, Australien

Vi verkar ga mot varmare tider har nere, tack och lov. Ingen beachvarme an men vem vet, vi kanske hinner med det innan hemgang. Skolveckan lopte utan problem. Isak kom fram till att det ar japanska han har pa schemat, inget annat. Alex fann nya kompisar och Liam fick antligen en mobil! Mitt i

Fotboll for hela slanten
söndag 22 augusti 2010 - Mornington, Victoria, Australien

Gott folk! Annu en vecka har flytt och tiden gar sannerligen fort nar man har roligt. Barnen har avverkat en vecka i skolan och alla tre har funnit sig tillratta. De har kommit underfund med vad de gillar att ha med sig i lunchboxen, gjort nagra mindre prov och haft lektioner i bade kinesiska

Mitt äventyr i paradiset Australien

9 augusti 2010 - 9 oktober 2010

Blackmores i Oz

Blackmores i Oz

9 augusti 2010 - 9 oktober 2010

Familjen Blackmore reser till sitt andra hemland Australien för att hälsa på släkt och vänner, gå i skola, inandas Australiens natur och kultur.

Janne L
gazzton