Port Fairy

Very early arrival -re-united with our bags and ignoring the annoying SatNav
söndag 28 oktober 2018 - Port Fairy, Victoria, Australien

After arriving early this morning at Melbourne Airport due to delayed flight and waiting for our luggage nearly 1 hour (we were sure it was lost). then getting through the Australian Immigration , basically you can't bring any food stuffs, plants , wood etc -   we staggered into the airport

Port Fairy och farmwork
lördag 21 december 2013 - Port Fairy, Victoria, Australien

Shit pommes frites vad planerna ändras fort! Jag och David lämnade Melbourne för några dagar sedan. Vi hyrde en bil och gav oss iväg på roadtrip mot västkusten. Vi åkte på princes Highway och hamnade i världens bästa småstad som hette Port Fairy! Tänkte att där måste vi ju

Mot Port Fairy
tisdag 27 december 2011 - Port Fairy, Victoria, Australien

Vi går upp tidigt på tisdag morgon för att checka ut och hitta ett frukostfik på vägen. Nu ska vi in på Great Ocean Road (som en guvernör lät bygga med förebild av Highway No 1 på västkusten i USA). Stannar först på Bells Beach (känt för Point break filmen) och tittar på surfarna

Susanne Colliander
collianders i Australienresan
Senast aktiv - från Exmouth, Western Australia, Australien
The Great Ocean Road
tisdag 8 mars 2011 - Port Fairy, Victoria, Australien

Så var då The Great Ocean Road avklarad. En fantastiskt vacker väg att åka en del av de ca 100 milen från Melbourne till Adelaide, besöker ni den här delen av Australien så kan jag varmt (i dubbel bemärkelse) rekommendera denna väg. Alla platser som det finns något av intresse är

Patrik Winder
Winder i New Zealand and Australia
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Great Ocean Road
onsdag 5 januari 2011 - Port Fairy, Victoria, Australien

Hej alla och tack för alla era inlägg, det är jättekul att läsa dem! Vi har vindlat vår väg längs Great Ocean Road i sakta mak och befinner oss nu i Port Fairy. Nyår firade vi i Apollo Bay och sen stannade vi kvar där nån extra dag och bara njöt av tillvaron på vårt superba hotell.

Kerstin, Robert Degervall, Norstrom
Piddis_Pluttar i Back to the Oz
Senast aktiv - från Perth, Perth, Western Australia, Australien
Grampians
fredag 17 december 2010 - Port Fairy, Victoria, Australien

Vaknade lite stela i benen efter alla terängpromenader. Idag styrde vi bilen mot Halls Gap via Portland. Vi lämnade alltså kusten bakom oss och fortsatte upp i bergen och Grampians National Park. Nästan framme i Halls Gap möttes vi av gräshoppor som slogs mot bilen, ju närmare vi kom desto

Mor och bror, del 2 - På resande fot i Oz
måndag 13 december 2010 - Port Fairy, Victoria, Australien

..till alla som undrar, vi håller fortfarande sams! =) Nu har det bilats i några dagar, det har körts på vänster sida vägen, på höger sida vägen, i gräshoppssvärmar, blinkandes i regn och med vindrutetorkarna igång i strålade sol (ja, spakarna sitter på fel sidor och de andra två

Anna Hassmund
AnnaTaz i Australien + Nya Zeeland
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
Semester på semestern
fredag 5 februari 2010 - Port Fairy, Victoria, Australien

Japp ni läste rätt. Vi är på semester på semestern. Nere vid kusten i Port Fairy med Lisa Luke och hans bror Dans familj. Vi hyr två små hus alldelles bredvid floden så utsikten är inte att klaga på. Och vi gör välö mest det man gör på semester. Äter och dricker gott, badar, spelar

Frida Och Niklas Gunnarsson Och Sjögren
FridaochNiklas i Australien igen!
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Fredag morgon i Portland...
torsdag 17 december 2009 - Port Fairy, Victoria, Australien

Hej! Försökte lägga in det här inlägget i går kväll, men uppkopplingen var så uuuuuusel så det gick inte... hade tagit flera timmar bara att ladda upp bilderna! I dag ser det ut att fungera bättre, så vi gör ett nytt försök... --------------------------------- Hej igen! Nu passar

Lena's and Anita's Big Trip Take Two

Lena's and Anita's Big Trip Take Two

9 oktober 2018 - 3 december 2018

Another VFR (visiting friends and relations) tour 10 years after the first one

Australien

Australien

1 september 2013 - 1 september 2014

Ska åka iväg till Australien för att se vad landet har att erbjuda! Ska turista, klä ut mig till näbbdjur och eukalyptusträd, sola, bada, undvika att bli uppäten av vithajar, jobba, hitta billiga boenden, akta mig för fågelätande jättespindlar och filosofera över meningen med livet ;) Åker runt själv så jag letar alltid efter roliga resekamrater!!! Ciao!

Australienresan

Australienresan

19 december 2011 - 6 januari 2012

Susanne, Erland och Therese reser från Sverige den 19:e december till Sydney, Australien. Resmålen är Sydney-Melbourne-Torquay-PortFairy-Adelaide-Perth-Exmouth. I Sydney väntar Pontus som bor där sedan februari i år. Mellan den 21-23 december bor vi på Marriott Sydney Harbour. Den 23 dec flyger vi till Melbourne där vi bor på Mantra100 Exhibition Street mellan den 23-26 december. Den 26:e åker vi vidare med bil på Great Ocean Road och övernattar i Torquay (26-27 dec) samt i Port Fairy (27-28 dec). Den 28 december är vi framme i Adelaide där vi bor på Stamford Plaza Adelaide mellan den 28-30 december. Den 30:e december flyger vi till Perth där vi bor på Travelodge Perth 417 Hay Street mellan 30/12-1/1. Därifrån flyger vi till Exmouth där vi ska bo på Novotel Ningaloo Resort mellan 1-4 januari.Den 4 januari flyger vi tillbaks till Perth och bor på samma hotel som tidigare (Travelodge)för att dagen därpå den 5 januari flyga till Sydney. Sista natten innan hemresan bor vi på Swissotel.

New Zealand and Australia

New Zealand and Australia

7 februari 2011 - 24 mars 2011

En liten tripp "down under"...

Back to the Oz

Back to the Oz

25 december 2010 - 23 januari 2011

När vi satte oss på planet i Adelaide för att åka hem till Svedala för ett år och elva månader sen sa vi att inom två år SKA vi vara tillbaka. Little did we knoe, att det skulle kunna bli realitet. Australien hägrar, bästa bästa landet som finns, näst efter vårt egna. Den här gången ska vi utforska Great Ocean road och för första gången kika in hur de har det på Västkusten. Let's put another shrimp on the barbee, mates!

En Australienresa

En Australienresa

11 december 2010 - 10 januari 2011

Pappas Australien

Pappas Australien

12 november 2010 - 4 december 2010

Resan börjar redan från Gnesta med SJ till Arlanda. Flyg (27 timmar) till Sidney där vi stannar i 3 dagar. Sen inte mer planerat än att vi kommer passera Adelaide och flyger hem från Melbourne. Resesällskapet består av mig, pappa, Anki, Britt och Christer, Ankis syster och man. Nedräkningen har påbörjats även om jag inte riktigt förstår att jag ska åka :-)

Australien + Nya Zeeland

Australien + Nya Zeeland

1 juni 2010 - 5 april 2011

Australien igen!

Australien igen!

18 januari 2010 - 27 maj 2010

Nu har vi varit hemma i ca ett halvår efter våran förra resa. Men det börjar faktiskt dra lite i benen igen. Därför ska vi i år ogen fly vintern och drar oss tillbaka till kängurnas heliga land Australien. Vi blev väldigt fästa vid den goa laidbackkulturen men framförallt är det ju så stort! Vi har så mycket kvar att se. Denna gången blir det dock inte lika mycket lata dagar som förra gången utan denna resan sak vi faktiskt arbeta oss fram. Jobb har vi inte hittat än. Läser det på plats tänkte vi... Riktigt skönt ska det bli i alla fall.

Australien - fjärde resan down-under

Australien - fjärde resan down-under

5 december 2009 - 7 januari 2010

Äntligen tillbaka down-under! Fyra veckor, fördelade i Perth, Adelaide och Sydney... med ett par veckors rundtur med bil i sydöstra delen av landet! Sweeeeet!

Lena Pledger
Plodgette