Western Australia

Exmouth, Cape Range och Coral Bay
fredag 6 december 2019 - Exmouth, Western Australia, Australien

Western Australia… vilken plats plats på jorden! Nyss hemkomna till Adelaide försöker vi smälta alla våra intryck.Vår resa började med att flyga till Exmouth med en mellanlandning i Perth. Väl i Exmouth bodde vi fint i hus de första två nätterna. Vi åt gott och planerade inför veckan

Dag 7-9 Indian Pacific Railway

Det var sista kvällen i Perth och dags för att förbereda ryggan inför två nätter ombord på ett tåg som skulle ta oss från Perth till Adelaide. En resa som skiulle innebära 42 h genom Australiens ödemark och världens längsta raksträcka, 478 km!Det visade sig vara enkelt att checka in

Calvinand i Äventyr´19 Jubileum
Dag 5-7, A marv place on Earth, Perth
söndag 27 oktober 2019 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Jag satt och stirrade på kartan över Australien. Jag hade tidigare varit några dagar i Sydney men skulle inte säga att jag hade varit i Australien. En gigantisk ö som innehåller nästan allt utom granskog, glaciärer och älgar.   Sju månader senare så landade jag i Perth, en liten punkt

Calvinand i Äventyr´19 Jubileum
Picnic by the sea and Dolphin free trip to Mandurah
lördag 10 november 2018 - Mandurah, Mandurah City, Western Australia, Australien

On the way back from Freo on Thursday Ceri met us in Cottesloe with a wonderful picnic full of goodies and an Apricot tart. (I have already requested the recipe)  Then we proceeded up towards Perth along the coast road and stopped off at various intervals to see some gorgeous beaches.Today we went

Freo and Rotto
torsdag 8 november 2018 - Fremantle, Western Australia, Australien

We are in Fremantle for a couple of days to give our hosts a break and to see a bit more of the Perth area. We took the local train down which is only 30 minutes.Fremantle is a major Australian port in Western Austrlalia and serves as the port to  Perth. Settled in 1829 it has a lot of well

Walkabout with Ceri
måndag 5 november 2018 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Sunday we left Melbourne - direct airport bus opposite hotel - how good was that. Quantas terminal very nice but all automated you even put your bag on the baggage belt your self  while it scans your boarding pass- no people in site. Of course mine was too heavy but all that happened was an extra

Lugn dag
tisdag 25 september 2018 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Igår gick i lugnets tacken. Tog en sväng på stan och kollade runt lite, letade rätt på ett apotek som hade några ögondroppar för mina stackars illröda ögon. Vet i katten ifall det hjälper, men något kanske det gör. Inte så mycket och göra. Får väl hoppas att jag får gå ombord på

Känguru...
måndag 24 september 2018 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Igår var jag på Cavarsham wildlife Park, som är en djurpark, som har inriktad sig på australiensiska djur, och kollade runt. Den ligger i en park som ligger strax utanför Perth City. Så var att ta tåget och sen vidare med buss. Men det gick smidigare än vad jag hade tänkt mig. Sen när jag

Guld
söndag 23 september 2018 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Igår lördag var jag på Perth Mint. Där det finns guld. Så jag tog en trevlig guidad tur, där de berättade om histora och visade hur man "gör" guld. Vill ha... haha. Där hade världens största guldmynt, som väger 1 ton. Vill ha, dock lite tungt att ta med sig hem. Efter det vart det att

Rottnest Island
fredag 21 september 2018 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Idag har jag varit ute på Rottnest Island, dom är en liten ö utanför Perth. På ön bor söta söta små djur, Quakkas. Var lite därför jag åkte hit till Perth, för att se dem. Kände mig ändå rätt pigg när klockan ringde på morgonen vid 7. Fast kroppen tror att det är mitt i natten.

Äventyr´19 Jubileum

Äventyr´19 Jubileum

20 oktober 2019 - 22 november 2019

För 10 år sedan så inledde jag min resa att vid varje år kunna uppleva drömmar som jag hade byggt upp under en tid, sedan jag var liten. Det har varit spännande att få utmana, våga och se saker om även har fått mig att utvecklas såsom en människa. Med en blandning utav nya platser, utmaningar och äventyr så kommer jag att återuppleva några favoriter. På andra sidan Jorden... Det kommer att bli spännande :)

Adelaide

Adelaide

27 januari 2019 - 23 februari 2020

Perth

Perth

19 september 2018 - 27 september 2018

Flyg långt, stad, väntan. Söta djur. Andra sidan ekvatorn. Down under.

Lena's and Anita's Big Trip Take Two

Lena's and Anita's Big Trip Take Two

9 oktober 2018 - 3 december 2018

Another VFR (visiting friends and relations) tour 10 years after the first one

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

17 oktober 2017 - 19 juni 2018

Den här gången ska vi resa runt i Nya Zeeland och Australien. Vi börjar med Nya Zeeland under ca 6 månader innan vi åker till Australien. Naturupplevelser utöver det vanliga, vandra, dyka, vinprovningar m.m. under totalt 8 månader.

Australien -Nya Zeeland

Australien -Nya Zeeland

28 mars 2017 - 8 juni 2017

Snart är det dax att utforska nya länder, mycket spända och förväntansfulla!

Australien med familjen

Australien med familjen

8 februari 2017 - 2 mars 2017

Abba Sigge Hugo och Putte i Australien 2017!!!

Australien Malaysia Thailand 2016-17

Australien Malaysia Thailand 2016-17

10 december 2016 - 14 januari 2017

Ett äventyr som närmar sig..sooom vi längtat sedan vi bokade i Januari! ... Med Ågrens ( Leif Anki Adam Alfred och Leifs systrar Lisbeth och Ingrid samt sonen kusin Fabian) 7 personer! Förra Julhelgen satt vi alltså och pratade på Norregård i Småland. Lisbeth skulle ev åka till sin dotter Tanja i Sydney igen (som bott där 4 år nu.) Vi började drömma igen och så blev det plötsligt en plan =) Ingrid och Fabian var inte sena att haka på detta äventyr de har aldrig varit där. Sen var det bara att planera ekonomi jobba och spara så mycket det går och lägga in semester 11 månader innan. <3 Nu är det exakt 4 år sedan vi var i Australien förra gången på ett stort äventyr som man kan säga att jag vann i en tv-studio;) då reste vi till Sydney Alice Springs och sen tog tåget 1 dygn upp till Darwin och Kakadu National Park. Sen flög vi även till Vanuatu Söderhavet (granne med Fiji) och Bali. Trodde det var once in a lifetime! Då förra gången hade Tanja flyttat till Australien några månader tidigare, vi firade julen med henne och hennes au pair familj i Sydney. Allt finns dokumenterat här i vår resedagbok. Mycket har hänt på dessa 4 år Tanja har egen lägenhet i Sydney med en kompis uppehållstillstånd och jobb. Ska bli så kul att komma dit igen men även att få uppleva och se nya platser (Perth/Freemantle på Australiens lite ovanligare resmål västkusten, men även Cairns/Stora Barriärrevet på östkusten och Blue Mountains 15 mil innanför Sydney) som vi inte varit på innan förutom Sydney förstås. Där vi är över Jul och Nyår och firar med Tanja, vi planerar att se världens häftigaste fyrverkeri i Sydney hamn med utsikt över Operahuset och Harbour Bridge 9 timmar innan er hemma i Sverige! Efter nyår åker vi hemåt och landar halvvägs i Bangkok, där vi ska ha en liten semester efter semestern. På ön Koh Chang nära Kambodja 8 dagar sen 3 dygn i Bangkok (Tanja följer med oss men åker tillbaks hem till Sydney igen sen). Nära och kära och vänner som är intresserade...får gärna följa med oss på vårt äventyr här på Resedagboken!! Som jag kommer att uppdatera med text och bilder några gånger i veckan "hoppas jag" beroende på Wifin på hotellen mm. Om några dagar bär det av, med ett stopp på drygt 1 dygn på hotel Kuala Lumpur Malaysia vi behöver vila och sova in tiden lite. Tio flygresor kommer det att bli om man räknar alla flygsträckorna. =) Vi har bokat allt själv både flygsträckor och alla hotellen på nätet de längsta sträckorna flyger vi med Förenade Arab Emiratets "Emirates A380" världens största passagerarflyg. Det är 2 hela våningar (725 platser) med mellanlandning och flygbyte i Dubai både dit och hem. De andra blir med Air Asia och Jet Star. Anki & gänget =)<3

Utforska Australiens västra sida

Utforska Australiens västra sida

28 december 2016 - 31 januari 2017

Australien + Nya Zeeland!

Australien + Nya Zeeland!

29 september 2016 - 24 mars 2017

En resa som jag ska första gånge resa länge och ensam. En riktig äventyrsresa där jag ska passa på att göra olika aktiviteter och utmana mig själv ;)

Kurrajong (Cape Range) campground, Cape Range National Park, Western Australia, Australia
Exmouth, Western Australia, Australia
Turquoise Bay, Western Australia, Australia
Oyster Stacks Snorkelling Area, Cape Range National Park, Western Australia, Australia
Cape Range National Park, Western Australia, Australia
Calvinand