Broome

Broome
torsdag 18 juli 2013 - Broome, Western Australia, Australien

Vi hade alla i gruppen bestämt oss för att mötas upp dagen efter resans slut för lunch och bio. Så det var en trevlig dag med fin resturang, många ölsorter och trevligt sällskap. Där sa vi farväl till flera av våra nya kompisar vilket var lite tråkigt. Men man kanske ses igen nångång.

Perth till Broome dag 9-10
söndag 14 juli 2013 - Broome, Western Australia, Australien

Dag 9 Dagen startade runt klockan 6 på morgonen för att packa ihop allt i lägret och dra oss vidare. Det hade vart svinit kallt under natten så jag var tvungen att ta på mig en del kläder på morgonen för att inte frysa. Det första vi gjorde var att stanna till för att gå igenom Kalamina

Roadtrip Darwin-Perth
fredag 10 september 2010 - Broome, Western Australia, Australien

Sista biten kvar. Darwin, Broome, Karratha, Exmouth, Coral Bay, Monkey Mia, Denham och vidare ner mot Perth.

bellami
Bellami i Land down under
Senast aktiv - från Sotenäs S, Västra Götalands län, Sverige
Paradis- western Australia!
tisdag 18 september 2012 - Broome, Western Australia, Australien

Nu har det gatt tio dagar sen vi lamnade Adelaide River. Det kanns otroligt bra att ha fatt kommit vidare. Inget merea jobb. Bara resa :D Antligen ar jag pa vastkusten som jag velat komma till salange. Vi fick sagt hejda till alla I Adelaide River. Kanns jatte konstigt att man kanske aldrig mer

Carnarvon till Coral bay till Exmouth till Karijini NP till Port Headland till Broome
söndag 18 mars 2012 - Broome, Western Australia, Australien

Nu sitter vi lite halvt fast i Broome. Vi körde från Port Headland i förrgår natt efter att ha kört igenom Karijini Np på dagen. Vi blev först varnade i Karijini NP att inte åka till Port Headland för det är en Cyklon på väg dit. Men vi åkte i alla fall. När vi kom upp till Port

Caroline Forsman
Forsmanairlines i 1 KILO MJÖL! Destination unknown
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Varmt som satan!
tisdag 31 januari 2012 - Broome, Western Australia, Australien

Nu ar vi i Broome, en trevlig liten stad i nordvastra Australien. Det ar dock ganska dott har eftersom vi ar mitt uppe i wet season sa det ar lagsasong for turism har just nu. Och som man kanske kan gissa sig till sa regnar det en hel del men mindre an vad jag trodde faktiskt. Idag har det varit

Josef Holmberg
Jofez i Down under!
Tvärs över
onsdag 25 januari 2012 - Broome, Western Australia, Australien

Hej! Nu har vi vart i the outbacks av the outbacks. Vi åkte från Cairns till Alice Springs, det tog två dagar ca 280 mil. Största delen var asfalterad motorväg och sedan blev det en hyfsad grusväg. Det kom ganska mycket regn och bilen blev helt orange av leran. Detta tyckte vi vid

Jessica Andersson
PatrikJessica i Australien runt
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
14/10 Dag 52 Fredag – Broome - restplatsen
fredag 14 oktober 2011 - Broome, Western Australia, Australien

Under gårdagen handlade vi i mat affären, 265 dollar. Det blev mycket burk mat. Vi packade in Almas och Carlos ryggsäckar plus maten som vi hade i hostelets kyl. Vi åkte till en dyrkar shop och handlade snorkel utrustning. Martijn kontrollerade lufttrycket i däcken samtidigt som jag fyllde upp

12/10 Dag 50 Onsdag - Broome
onsdag 12 oktober 2011 - Broome, Western Australia, Australien

Vi fyllde upp vattentanken, besökte Internet cafet, registrerade oss hos road assistans. Jag fick ett bekräftat mail från Anu. Kommer ni ihåg henne? Jag träffade henne för första gången i Vietnam under min Mekong Delta tur. Hon bor i Perth, den 19e november ska hon ha fest och vi är då

13/10 Dag 51 Torsdag - Broome
torsdag 13 oktober 2011 - Broome, Western Australia, Australien

Vi blev väckta av en ”ranger” - hello? - Good morning sir. Vi kunde inte campa där, men vi fick inte böter som tur va. Martjin och co åkte till en pärl farm men eftersom jag redan varit vid två gick jag till Mc donalds och internet caféet. (skrev ikapp dagboken). Imorgon börjar vi vår

Australien å lite till

Australien å lite till

20 november 2012 - 7 augusti 2013

Reser till Australien för hopp å lek. Kanske jobba lite också. För att sen ta en sväng över till Nya Zeeland å kanske en sväng förbi Asien på vägen hem. Så länge pengarna räcker helt enkelt :)

1980 Foton 26 Inlägg

11 oktober 2011 - 20 april 2012

Down under!

Down under!

21 oktober 2011 - 14 september 2012

Markus och Martjins rund resa i Australien!

Markus och Martjins rund resa i Australien!

24 augusti 2011 - 6 februari 2012

Detta är historien om min och Martijn rund resa i Australien. Ca fem månaders totalt resande i detta gigantiska land. Färdmedel - vår ford transit skåpbil.

Backpacker in Australia

Backpacker in Australia

30 juni 2011 - 5 augusti 2011

Fredag 3 juni 2011. Sitter på Skype och planerar resan med min dotter Elinor, som bor och jobbar i Australien. Resan är en rundtur på västkusten och rakt igenom Australien med tåget The Ghan.

Australien

Australien

29 mars 2011 - 13 september 2011

Aussie-2011

Aussie-2011

7 februari 2011 - 7 februari 2012

Vi kommer att leva vår dröm i Australien och vi kommer anlända i Sydney den 8:e feb. Följ vår resa är vårt levande drömtips... Daniel & Maria direkt från vår levande dröm

vårt livs resa

vårt livs resa