Exmouth

Nu vänder vi näsan söderut igen
söndag 15 april 2018 - Exmouth, Western Australia, Australien

Nu är bilderna från våra äventyr förra veckan uppladdade.Efter fem dagars dykning (andra dagen blev inställd pga för hård blåst) har vi nu en dykfri dag kvar här i Exmouth, dags att packa ihop oss och vända söderut igen till Perth. Dykningen har varit bra; mellan 25 och 28 grader i

Perth till Exmouth
söndag 8 april 2018 - Exmouth, Western Australia, Australien

Vi bokade en hyrbil första dagen i Perth och fick skjuts av vår värd dagen för att hämta den; en Toyota Corolla Hatch av senaste modell, nästan 3 veckor ska vi ha den (till att börja med), främst för att ta oss upp till Ningaloo Reef där vi ska dyka, ca 120 mil dit upp kortaste vägen. Vi

Perth till Broome dag 5
tisdag 9 juli 2013 - Exmouth, Western Australia, Australien

Dag 5 Det vart sovmorgon idag , behövde inte vara uppe förrän kl 6 :P Klockan 7 åkte vi emot båtbryggan och dagens bravader på havet vid ningaloo reef. Det var trevliga människor på båten och trevligt folk som arbetade på den. Vi startade med ett litet snorkel dopp för att testa våran

Perth till Broome dag 4
måndag 8 juli 2013 - Exmouth, Western Australia, Australien

Dag 4 Idag var det dags att åka ut med en båt för att titta på Manta Rays :) Det var jag och tre till ifrån våran grupp som ville göra de medans dom andra körde fyrhjuing på stranden eller solade. Så vi åkte ut å hade våran första snorkling vid kl 9.30 typ. Där fick jag se lite olika

trist dag
tisdag 7 februari 2012 - Exmouth, Western Australia, Australien

hejsan på er, tyvärr måste vi avbryta resan o åka hem imorron, frun är dålig så vi åker hem. sista bilden är från vårt rum i exmouth, där går emus o kängurus utanför fönstret, man hajar till när de går förbi, ganska kul, gallert är för cyklonerna som det är högsäsong för

Exmouth, en död stad på ytan
lördag 4 februari 2012 - Exmouth, Western Australia, Australien

Nu har jag lämnat Indonesiens låga priser och oförstörda stränder för civilisationens dyrare Australien. Jag har tagit en massa bilder men de far vanta, uppkopplingen har ar nastan for dalig for att surfa overhuvudtaget. Sedan förra inlägget har jag klarat min Nitrox-kurs och får nu dyka

Extra dag i Exmouth
måndag 9 januari 2012 - Exmouth, Western Australia, Australien

Idag hade vi tänkt checka ut och börja åka söderut mot Perth igen. Vid frukosten kom hotellvärdinnan och frågade om vi skulle åka idag, varpå vi svarade ja. Sen sa hon, ”Oh so you haven’t heard the news?”. Vi tittade på varandra och såg ut som 2 frågetecken. The road is closed

Snorkeldag på Ningaloo Reef
söndag 8 januari 2012 - Exmouth, Western Australia, Australien

Idag har vi snorklat i stort sett hela dagen! Vi har sett en massa fina fiskar, stora och små, det var jätte kul. Vid sen eftermiddag åkte vi till ”The Shipwreck” som är ett gammalt skeppsvrak som tydligen är känt här. Det var inte så mycket att se, men stranden var fin. På kvällen

Cape Range National Park
lördag 7 januari 2012 - Exmouth, Western Australia, Australien

Vi gick upp och var vid frukosten när den öppnade klockan 07:00. Sen åkte vi raka spåret till nationalparken. Vägen i nationalparken sträcker sig ungefär 9 mil, man kan köra längre men då måste man ha en fyrhjulsdriven bil. Vi körde hela vägen ner och stannade till vid alla

Framme i Exmouth
fredag 6 januari 2012 - Exmouth, Western Australia, Australien

Jag vaknade vid 6 och var orolig över att jag skulle ha ont i hela kroppen efter att ha sovit i bilen. Men både jag och Nicolette sov riktigt bra i bilen, till och med bättre än en del hotell vi sovit på! Det var varmt och skönt, ca 26 grader, och stolarna gick att fälla ner nästan hela

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

17 oktober 2017 - 19 juni 2018

Den här gången ska vi resa runt i Nya Zeeland och Australien. Vi börjar med Nya Zeeland under ca 6 månader innan vi åker till Australien. Naturupplevelser utöver det vanliga, vandra, dyka, vinprovningar m.m. under totalt 8 månader.

Australien å lite till

Australien å lite till

20 november 2012 - 7 augusti 2013

Reser till Australien för hopp å lek. Kanske jobba lite också. För att sen ta en sväng över till Nya Zeeland å kanske en sväng förbi Asien på vägen hem. Så länge pengarna räcker helt enkelt :)

1980 Foton 26 Inlägg
Plugg i Australien

Plugg i Australien

22 januari 2012 - 25 juli 2012

En månads resande, 4 månader plugg i Sydney avslutat med en månads resande till. Sen kommer jag hem som en ny människa! Tanken är att resa via Bali och Australiens västkust till Sydney. Och efter plugget längs östkusten upp till Cairns. Men planer är till för att ändras!

Australienresan

Australienresan

19 december 2011 - 6 januari 2012

Susanne, Erland och Therese reser från Sverige den 19:e december till Sydney, Australien. Resmålen är Sydney-Melbourne-Torquay-PortFairy-Adelaide-Perth-Exmouth. I Sydney väntar Pontus som bor där sedan februari i år. Mellan den 21-23 december bor vi på Marriott Sydney Harbour. Den 23 dec flyger vi till Melbourne där vi bor på Mantra100 Exhibition Street mellan den 23-26 december. Den 26:e åker vi vidare med bil på Great Ocean Road och övernattar i Torquay (26-27 dec) samt i Port Fairy (27-28 dec). Den 28 december är vi framme i Adelaide där vi bor på Stamford Plaza Adelaide mellan den 28-30 december. Den 30:e december flyger vi till Perth där vi bor på Travelodge Perth 417 Hay Street mellan 30/12-1/1. Därifrån flyger vi till Exmouth där vi ska bo på Novotel Ningaloo Resort mellan 1-4 januari.Den 4 januari flyger vi tillbaks till Perth och bor på samma hotel som tidigare (Travelodge)för att dagen därpå den 5 januari flyga till Sydney. Sista natten innan hemresan bor vi på Swissotel.

thai-aus-thai

thai-aus-thai

31 december 2011 - 27 mars 2012

Vi börjar med ö-luffning i Thailand 30 dagar sen flyger vi till Perth o 35 dagars rundresa på västkusten i Australien, därefter tillbaks till Thailand för avslutande 22 dagar.

A U S T R A L I E N

A U S T R A L I E N

5 december 2011 - 14 januari 2012

Australien, första gången för Nicolette, ett kärt återbesök för min del. :) Nicolettes mål med resan är att få klappa koalor och peta på deras fluffiga öron.. Själv så flyr jag den arktiska kylan och byter ut snön mot korallsand, vinterkläder mot solkräm och isbjörnar mot kängrur. Ahh livet kan börja!

Markus och Martjins rund resa i Australien!

Markus och Martjins rund resa i Australien!

24 augusti 2011 - 6 februari 2012

Detta är historien om min och Martijn rund resa i Australien. Ca fem månaders totalt resande i detta gigantiska land. Färdmedel - vår ford transit skåpbil.

Perth för fyra Jubilados

Perth för fyra Jubilados