Perth

Love spells Specialist in Sydney,Melbourne,Perth,Adelaide,New York +27731356845 Mama Jafali
torsdag 23 maj 2019 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

My work is a mixture of African traditional spiritualism, psychic powers, rituals, native healing, spell casting, all of which are designed to take care of whatever adversity you may face.my solutions are tailor designed depending on the nature of your problem or adversity-Healing Am well

Melbourne Cup party and IKEA
tisdag 6 november 2018 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

This morning one of Ceri's friends invited us to an impromptu lunch do to celebrate the Melbourne Cup (a massive horse race that brings the whole nation to a standstill)Young Owen had ben organising a sweepstake at home the prevoius evening and we all had 3 horses each - even Millie the dog.When we

Walkabout with Ceri
måndag 5 november 2018 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Sunday we left Melbourne - direct airport bus opposite hotel - how good was that. Quantas terminal very nice but all automated you even put your bag on the baggage belt your self  while it scans your boarding pass- no people in site. Of course mine was too heavy but all that happened was an extra

Lugn dag
tisdag 25 september 2018 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Igår gick i lugnets tacken. Tog en sväng på stan och kollade runt lite, letade rätt på ett apotek som hade några ögondroppar för mina stackars illröda ögon. Vet i katten ifall det hjälper, men något kanske det gör. Inte så mycket och göra. Får väl hoppas att jag får gå ombord på

Känguru...
måndag 24 september 2018 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Igår var jag på Cavarsham wildlife Park, som är en djurpark, som har inriktad sig på australiensiska djur, och kollade runt. Den ligger i en park som ligger strax utanför Perth City. Så var att ta tåget och sen vidare med buss. Men det gick smidigare än vad jag hade tänkt mig. Sen när jag

Guld
söndag 23 september 2018 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Igår lördag var jag på Perth Mint. Där det finns guld. Så jag tog en trevlig guidad tur, där de berättade om histora och visade hur man "gör" guld. Vill ha... haha. Där hade världens största guldmynt, som väger 1 ton. Vill ha, dock lite tungt att ta med sig hem. Efter det vart det att

Rottnest Island
fredag 21 september 2018 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Idag har jag varit ute på Rottnest Island, dom är en liten ö utanför Perth. På ön bor söta söta små djur, Quakkas. Var lite därför jag åkte hit till Perth, för att se dem. Kände mig ändå rätt pigg när klockan ringde på morgonen vid 7. Fast kroppen tror att det är mitt i natten.

torsdag 20 september 2018 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Så nu har man tagit dig till Perth. Flygresan ner från Hong Kong, var lugn. Tog ca 7 timmar. Totalt från Oslo tog det väl ca 27-28 timmar eller vad det blir. Lång resa. När vi väl kom till Perth, så gick det undan. Behövde inte vänta på väskan många minuter. Ingen kö i passkontrollen,

Sten? Och träd!
tisdag 11 april 2017 - Perth, Western Australia, Australien

startade tidigt imorse, Ester med syster och 4 systersöner  tog med oss norr om Perth, finns ett fenomen som heter Pinnacels! Ett stort område med vad som ser ut som stenar ( ingen vet hur dom uppkommit) har bildats i havet och framkommit då landet stigit! Nu öken område! Väldigt speciellt

Cais Urbanke
Cais1 i Australien -Nya Zeeland
Senast aktiv - från Singapore, Singapore
Kings park
måndag 10 april 2017 - Perth, Western Australia, Australien

Begav oss till Kings park idag, en enorm park som ligger med utsikt över Perths stad ! Minnes monument över offren i första och andra världskriget och en botanisk trädgård! Gick en guidad tur och åt lunch. Strosade sen runt och tittade! På kvällen åt vi grillade revbensspjäll med

Cais Urbanke
Cais1 i Australien -Nya Zeeland
Senast aktiv - från Singapore, Singapore

19 september 2018 - 27 september 2018

Flyg långt, stad, väntan. Söta djur. Andra sidan ekvatorn. Down under.

Lena's and Anita's Big Trip Take Two

Lena's and Anita's Big Trip Take Two

9 oktober 2018 - 3 december 2018

Another VFR (visiting friends and relations) tour 10 years after the first one

Australien -Nya Zeeland

Australien -Nya Zeeland

28 mars 2017 - 8 juni 2017

Snart är det dax att utforska nya länder, mycket spända och förväntansfulla!

Australien med familjen

Australien med familjen

8 februari 2017 - 2 mars 2017

Abba Sigge Hugo och Putte i Australien 2017!!!

Australien Malaysia Thailand 2016-17

Australien Malaysia Thailand 2016-17

10 december 2016 - 14 januari 2017

Ett äventyr som närmar sig..sooom vi längtat sedan vi bokade i Januari! ... Med Ågrens ( Leif Anki Adam Alfred och Leifs systrar Lisbeth och Ingrid samt sonen kusin Fabian) 7 personer! Förra Julhelgen satt vi alltså och pratade på Norregård i Småland. Lisbeth skulle ev åka till sin dotter Tanja i Sydney igen (som bott där 4 år nu.) Vi började drömma igen och så blev det plötsligt en plan =) Ingrid och Fabian var inte sena att haka på detta äventyr de har aldrig varit där. Sen var det bara att planera ekonomi jobba och spara så mycket det går och lägga in semester 11 månader innan. <3 Nu är det exakt 4 år sedan vi var i Australien förra gången på ett stort äventyr som man kan säga att jag vann i en tv-studio;) då reste vi till Sydney Alice Springs och sen tog tåget 1 dygn upp till Darwin och Kakadu National Park. Sen flög vi även till Vanuatu Söderhavet (granne med Fiji) och Bali. Trodde det var once in a lifetime! Då förra gången hade Tanja flyttat till Australien några månader tidigare, vi firade julen med henne och hennes au pair familj i Sydney. Allt finns dokumenterat här i vår resedagbok. Mycket har hänt på dessa 4 år Tanja har egen lägenhet i Sydney med en kompis uppehållstillstånd och jobb. Ska bli så kul att komma dit igen men även att få uppleva och se nya platser (Perth/Freemantle på Australiens lite ovanligare resmål västkusten, men även Cairns/Stora Barriärrevet på östkusten och Blue Mountains 15 mil innanför Sydney) som vi inte varit på innan förutom Sydney förstås. Där vi är över Jul och Nyår och firar med Tanja, vi planerar att se världens häftigaste fyrverkeri i Sydney hamn med utsikt över Operahuset och Harbour Bridge 9 timmar innan er hemma i Sverige! Efter nyår åker vi hemåt och landar halvvägs i Bangkok, där vi ska ha en liten semester efter semestern. På ön Koh Chang nära Kambodja 8 dagar sen 3 dygn i Bangkok (Tanja följer med oss men åker tillbaks hem till Sydney igen sen). Nära och kära och vänner som är intresserade...får gärna följa med oss på vårt äventyr här på Resedagboken!! Som jag kommer att uppdatera med text och bilder några gånger i veckan "hoppas jag" beroende på Wifin på hotellen mm. Om några dagar bär det av, med ett stopp på drygt 1 dygn på hotel Kuala Lumpur Malaysia vi behöver vila och sova in tiden lite. Tio flygresor kommer det att bli om man räknar alla flygsträckorna. =) Vi har bokat allt själv både flygsträckor och alla hotellen på nätet de längsta sträckorna flyger vi med Förenade Arab Emiratets "Emirates A380" världens största passagerarflyg. Det är 2 hela våningar (725 platser) med mellanlandning och flygbyte i Dubai både dit och hem. De andra blir med Air Asia och Jet Star. Anki & gänget =)<3

Utforska Australiens västra sida

Utforska Australiens västra sida

28 december 2016 - 31 januari 2017

Australien + Nya Zeeland!

Australien + Nya Zeeland!

29 september 2016 - 24 mars 2017

En resa som jag ska första gånge resa länge och ensam. En riktig äventyrsresa där jag ska passa på att göra olika aktiviteter och utmana mig själv ;)

Kryssning Jorden runt.

Kryssning Jorden runt.

5 januari 2016 - 23 april 2016

Flyg till Milano, övernattning. Bil till Savona där vi går ombord på Costa Luminosa. Vår kryssning går först till Marseille, Barcelona,Lanzarote och Kap Verde. Vi korsar Atlanten och följer sedan Sydamerikas östra kust från Recife till "Hornet". Vi går iland på totalt 8 ställen utmed kusten. Vi följer sedan Chiles kust norrut, går iland på 4 olika ställen. Sedan går vi till Påskön där vi stannar i 2 dagar. Sällskapsöarna kommer vi till efter 4 dygn till havs. Fyra olika öriken besöker vi där under 8 dygn. Nya Zealand och Australien står sedan på tur, besök i 3 städer. Sju dygn till havs, Indiska Oceanen, sedan kommer vi till Sri Lanka och därefter väntar Indien. Vi fortsätter sedan till Förenade Arabemiraten, Petra i Jordanien, Suezkanalen och tillbaka till Medelhavet. Vi besöker Kreta och Sicilien samt Citavecchia (med utflykt till Rom). I Savona sluts cirkeln.

Piraterna i landet Oz

Piraterna i landet Oz

20 oktober 2015 - 14 januari 2016

Jag och min kärlek på en tre månaders-tur till Australiens västkust! Hälsa på kärestans släkt och njuta av tillvaron!

Australien

Australien