Bahamas

Till havs!!
onsdag 30 oktober 2019 - Bahamas

Vaknade efter en god natts sömn. Sofia har nu fått Saras förkylning så hon var bra trött vid frukosten. Sofia nattade en stund till medan vi andra skrev upp oss och påbörjade skattjakten ombord. Den består av tre delar, en del där man skall fota olika saker som en man med en ring från

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
PerKerstin i Kryssning i Karibien
Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA
Princess Kay Bahamas
tisdag 29 oktober 2019 - Bahamas

Idag var det dags för det första östoppet som är rederiets egen ö i Bahamas. Det var tender in idag så man fick gå och hämta sig en lapp för att de i vilken grupp man hamnade i, vi var tidiga så vi fick åka in med en av de första båtarna. När vi kom iland valde vi att gå en bit

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
PerKerstin i Kryssning i Karibien
Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA
Soliga dagar på Bahamas
torsdag 17 oktober 2019 - Bahamas

När solen stiger över Bahamas vaknar huvudstaden Nassau. Den vackra staden som ligger på ön New Providence är omgiven av turkost vatten och exotiska vyer. Nassau är känt för sina lyxiga stränder och fina korallrev till havs. Strax utanför New Providence ligger Paradise Island, som är en

onsdag 15 februari 2017 - Bahamas

Från Miami gick färden ut i Karibien med Norwegian Cruise Line. Under 3 dgr fick vi uppleva 3 olika Karibiska öar; Nassau, Grand Bahama och rederiets egen lilla ö med allt vad du kan önska av lyx och komfort. Vi bodde i en usides hytt med balkong på 10:e våningen. Ovanför oss fanns pooler,

Cirkusen on tour...
onsdag 28 december 2016 - Bahamas

Nu är det onsdag morgon och vi har varit en och en halv dag på båten. Redan vid incheckningsbyggnaden i Miami drog Cirkusen igång. Vi stod "infållade" i kön till fartygets väntrum, ni vet så där infållade med en labyrint som är gjord av band som spänns upp och bildar gångar. Martin

Helena Och Johan Eriksson
JohanochHelena i Florida-Karibien 2016-17
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Great Stirrup Cay
fredag 25 november 2016 - Berry Islands, Bahamas

Fredag 26 november   Great Stirrup CayDenna dag kastade båten ankar utanför sin egna ö i Bahamas. Den heter Great Stirrup Cay och på den har de ordnat med sandstrand, hamn för transport båtarna från båten till ön, sittplatser för att äta på, serverings kök (all mat och dryck togs med

Therese Thörner
t_thorner i Smekmånad -utan smek
Senast aktiv - från Orlando, Florida, USA
Paradiset
söndag 29 november 2015 - Eleuthera, Bahamas

Vi har nu tagit oss från Miami, Florida till Eleuthera, Bahamas. Från storstadspuls och en väldigt fin strand till paradiset. Men först lite om de sista dagarna i Miami. Dagsturen till Everglades var spännande. Den började med att vi åkte ut i en airboat/träskbåt och spanade efter

Daniel Stenman
Daniel9 i Äh, nu fer ma
Senast aktiv - från Miami Beach, Florida, USA
CocoCay, Bhamas
onsdag 8 juli 2015 - Coco Cay, Bahamas

På morgonen vaknade vi med CocoCay som utsikt. Vi hade ankrat upp och sedan fick vi åka båtshuttle 200 pers per gång till ön. Väl där la vi oss under palmerna och badade en del. Sedan stor lunchbuffe med mycket och god mat. Därefter flyttade vi till en annan länge strand där vi solade

Nassau, Bahamas, Bröllopsdag
tisdag 7 juli 2015 - Nassau, New Providence, Bahamas

Vi angjorde Nassau, Bahamas huvudstad, och gick en sväng ibland hamnkvarteren samt tittade in i lite affärer, kollade historiska byggnader. Slitet och med karibisk byggnadsstil och färger. Tillbaka på båten en kort lunch och byte till badkläder innan vi åter gick iland. Fastnade hos en som

Bahamas
torsdag 5 mars 2015 - Nassau, New Providence, Bahamas

Hallau! Sen sist har det hunnits med en del, vi ville tex gå på David Guetta i fredags men det betydde att vi var tvungna att ha "fancy shoes". Det kan de va värt tänkte vi då så vi gick å köpte högklackat. Alltså.. det är skillnad på att gå på knuten i Sveg å på en riktig klub

Linda Andersson
Biffenochbananen i Karibien
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige

26 oktober 2019 - 10 november 2019

Så var det dags för höstsemester lagom när höstrusket kommer. Vi startar i Florida och tar sedan Crown Princess runt i Karibien. Vi kommer stanna till på Bahamas, Saint Thomas, Grenada, Bonaire och Aruba.

Västindien

Västindien

1 oktober 2019 - 29 oktober 2019

Florida och kryssning i Karibien

Florida och kryssning i Karibien

29 januari 2017 - 18 februari 2017

Under tre veckor hyrde vi ett hus i Cape Coral I västra Florida. På hemvägen passade vi på att testa en kryssning under 3 dgr i Karibien. Det gav mersmak! Bilder finns under "2017/Florida + Bahamas jan-feb 2017".

Florida-Karibien 2016-17

Florida-Karibien 2016-17

22 december 2016 - 5 januari 2017

Smekmånad -utan smek

Smekmånad -utan smek

10 november 2016 - 2 december 2016

Brölloppets efterrätt! Bröllopsresa, smekmånad...ja, kalla de va fan du vill! Men smek de kan han ju tro de kommer bli, gubben min 🙈👼 Florida i 3 veckor, börjar med västkusten vid Tampa 1 vecka för att sedan åka på Karibien kryssning 1 vecka för att sedan avslut med hopp och lek i Orlando på nöjesfält. Jonas och jag, 3 veckor på varann, får se om vi fortfarande är gifta när vi kommer hem 😁😎

Äh, nu fer ma

26 juni 2015 - 11 juli 2015

Karibien

Karibien

22 februari 2015 - 23 maj 2015

Tjoflöjt! Nu drar snart två härjedalingar på långsemester!

Miami/Karibien 2014

Miami/Karibien 2014

5 december 2014 - 16 december 2014

Vi firar 10-årig bröllopsdag och åker bl.a tillbaka till ön där vi gifte oss:-)

Senaste aktivitet
Senaste svar