Bahrain

Nytt år från ett badkar
måndag 31 december 2012 - Manama, Capital Governorate, Bahrain

Valet stod mellan att fira nyår på ett flygplan och landa i Dehli på väg till Goa, eller stanna över i Bahrain och fira in det nya året, och få lite tid i Mumbai på vägen. Efter lite surfande på hotels.com föll valet sig än lättare. För rimliga pengar fick vi ett fint rum på ett fint

Bahrain by night
lördag 3 november 2012 - Bahrain Island, Southern Governorate, Bahrain

Halvvags framme. Sitter i Bahrain och forsoker fordriva fyra timmar mitt i natten. Bara tanten i hogtalaren kan halla tyst en minut sa ska det nog ga att slumra en stund... Men faktiskt sa kanner man sig ratt pigg har inne med all air condition. Bade taget till Kopenhamn och flyget hit har varit

Katrine Alexandersson
Alces i Utmaningar i Nepal
Senast aktiv - från Skövde V, Västra Götalands län, Sverige
Bahrain
söndag 11 mars 2012 - Manama, Capital Governorate, Bahrain

Jag fick sovmorgon i dag och var inte uppe forran 03.45. A andra sidan ar kroppen fortfarande installd pa thaitid (4 timmar framat) sa jag var forvanansvart pigg. Flyget fran Kuwait till Bahrain gick klockan 7 och sa langt var allt ok. Vi ankomsten till Bahrain blev det klydd. Eftersom jag landade

Musa lambonga
söndag 13 november 2011 - Bahrain Island, Southern Governorate, Bahrain

Nu har vi åkt vidare till musa lambonga och det känns som resan börjar närma sig sitt slut. Vi har snorklat, kollat på sköldpaddor, varit på dream beatch (super vacker strand) bott i en bongalo med kossor utanfor och massa massa mer. Nu ska lillebror ha datorn men kommer hem om exakt en

Hittat freddan och sara
torsdag 3 november 2011 - Bahrain Island, Southern Governorate, Bahrain

Då har man varit i bali i 2 dagar och man har hittat freddan och sara (det var inte lätt) vi har hunnit med att surfa Och det var riktikt rolig men super svårt. Tyvärr har man bränt sig så mycket igår att det blir att ta det lungt idag, troligen åka och bada med delfiner :)åker nog till en

Sista dgen i bankok
måndag 31 oktober 2011 - Bahrain Island, Southern Governorate, Bahrain

Internet har varit lite konstigt på resan så därför blir inläggen lite hoppiga. Nu är vi i bankok och har varit på ett jätte stort köpcenter med flera flera våningar och provat lite anorlunda maträtter ^^ vi befann oss på ett hotell som låg nära flygplatsen men var på ett fattigt

fredag 28 oktober 2011 - Bahrain Island, Southern Governorate, Bahrain

Nu har jag pappa och daniel äntligen kommit fram till Bahrain efter 2 h tåg och 6 h flyg. Nu ska vi bara vänta på flyterminalen i ca 6 timmar och flyga i yttligare 6 h. :/ man får se det posetivt, snart kommer värmen och shoppingen :)

Asssåååååå SHIIIIIIIIIIIIIT
lördag 23 juli 2011 - Manama, Capital Governorate, Bahrain

Hej hopp! I tisdags så följde vi med Robin ner till en av alla hamnar som finns här i Bahrain där vi gjorde vårt första dyk. Vi plumsade i vattnet och det var helt tokigt varmt! Sikten var verkligen inte den bästa och tyvärr så fanns det inte så mycket att titta på. Bara några

Ninnie Hedén
Ninns i Bahrain&Dubai
Senast aktiv - från Falkenberg, Hallands län, Sverige
Tuttfjong
måndag 18 juli 2011 - Manama, Capital Governorate, Bahrain

Hej hopp! Efter 6 timmar i luften i det minsta plan jag någonsin sett så anlände vi till Bahrain där vi + ett annat par var de enda som skulle av, resten skulle vidare till andra destinationer (!). Vi fick problem med en väska som saknades men efter många om och men så fick de fram dem och

Ninnie Hedén
Ninns i Bahrain&Dubai
Senast aktiv - från Falkenberg, Hallands län, Sverige
Drama i Manama
fredag 18 februari 2011 - Manama, Capital Governorate, Bahrain

Hej! Saker och ting tog en helt annan vändning natten till igår. Poliser stormade demonstranderna när de låg och sov. Det var väldigt våldsammt och flera personer har dödats. Poliserna använde tårgas och gummikulor, men det har kommit bilder och rapporter om att det till och med användes

Yoga i Indien - via Nyår i Bahrain

Yoga i Indien - via Nyår i Bahrain

31 december 2012 - 16 januari 2013

Det började som en yogaretreat till Indien, och slutade med nyår i Bahrain, yoga, förlängd semester i Goa, och Mumbai. Namaste!

Utmaningar i Nepal

Utmaningar i Nepal

3 november 2012 - 9 december 2012

Sitter i fikarummet på jobbet en dag då jag plötsligt inser att två av mina kollegor planerar att göra en resa med stort R. Jag bara måste med! Tänk er bara att vara där, att vandra på Himalayas sluttningar och skymta Mount Everest runt vart och vartannat hörn. Att ha +30 grader vid starten och kanske -20 nattetid uppe på de höga höjderna. Att det innebär att stänga in mina skavsårsvilliga fötter i kängor i fem veckor, tvätta sig i kallt vatten varje dag och sova i skjul utan värme är inget som avskräcker, snarare bara adderar lite krydda till det hela. Jag fick helt enkelt bara lov att följa med! Och det fick jag!

Mellanöstern/Thailand

Mellanöstern/Thailand

10 februari 2012 - 12 mars 2012

En dryg månad i min favoritvärldsdel. Blir mest Thailand den här gången men på vägen dit några dagar i UAE och på vägen hem några dagar i Kuwait och Bahrain. Eventuellt en avstickare till Laos också.

Bankok

Bankok

29 oktober 2011 - 1 november 2011

28 oktober 2011 - 29 oktober 2011

Jag, pappa och Daniel börjar vår resa i Sverige, fortsätter till Bahrain sedan till Tailand och vidare till Bali sen får vi se vart resan tar oss. :)

Bahrain&Dubai

Bahrain&Dubai

15 juli 2011 - 29 juli 2011

Mot världens tak i lagom takt

Mot världens tak i lagom takt

15 februari 2011 - 8 juni 2011

Jag är arbetslös, på ett bra sätt, och tänker ge mig ut och resa! Mitt mål är Nepal där jag tänkte trekka vid Annapurna. Allt är inte planerat, och så vill jag ha det, men resan i stora drag går från Sydostasien vidare upp genom södra Kina och genom Tibet in i Nepal. Allt i lagom takt! Jag ska möta upp min vän Daniel i mitten på Mars någon gång, förmodligen i Thailand, sen får vi se hur länge vi reser tillsammans. Jag tänker mig att resan ska ta ungefär tre månader men jag har ingen tidspress så det blir vad det blir. Välkommen att följa med!

Formel 1 i Bahrain

Formel 1 i Bahrain

23 februari 2010 - 15 mars 2010

Jag ska få följa med till ett nytt land i Arabien och se hur det är där.

Kashmir

Kashmir

26 februari 2010 - 26 februari 2011

Kashmir som militär FN-observatör.

Fest Fest
fest