Dhaka

Äntligen framme
söndag 5 januari 2020 - Dhaka, Dhaka, Bangladesh

Efter en låång flygresa äntligen i dhaka.efter lite strul o telefonerande upphämtad av friendshippersonal o skjutsade till hotellet.vansinnig trafik görstås. I morgon bär det av m litet flygplan till sjukhusbåten. Just nu är jag lite trött o mätt efter god middag o en dush. Ser feam emot

Hans.engstedt
Hans.engstedt i FRIENDSHIPINBANGLADESH
Senast aktiv - från Bangladesh
Bangladesh
söndag 22 februari 2015 - Mayor Mohammad Hanif Flyover, Dhaka, Dhaka, Bangladesh

Hej! Nu har vi varit i Bangladesh några dagar. Vi åkte med en båt från Khulna ner till Sundarban, världens största mangroveskog. Båten var superfin, det fanns plats för 20 p men vi var bara 6+ guiden, så vi hade gott om plats att bre ut oss på. Det fanns ett fint soldäck, där vi

Karin Haraldsson
kah71 i Natur i Sydostasien
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Tack och hej Bangladesh
lördag 2 november 2013 - Mayor Mohammad Hanif Flyover, Dhaka, Dhaka, Bangladesh

Då har våra två månader i Bangladesh snart kommit till ända. Faktiskt, känns det lite jobbigt att lämna Dhaka trots att det är en stad som varken är vacker eller trivsam på något sätt. På ett eller annat vis har man ändå vant sig vid kaoset och det kommer nog kännas läskigt tyst

Frustration

Lite dålig uppdatering har det varit på sistone men det har faktiskt inte hänt så mycket mer än att planer har ändrats fram och tillbaka och frustrationen har ökat med tiden. Mitt uppdrag på BRAC var från början att jag skulle lära mig så mycket som möjligt om projekten på min

Vardagslivet i Dhaka
fredag 13 september 2013 - Mayor Mohammad Hanif Flyover, Dhaka, Dhaka, Bangladesh

Nu har vi varit här i Dhaka i snart två veckor. Trots att de nya intrycken fortfarande bara väller över oss har vi ändå på något sett lyckats skaffa oss en slags vardag här, vilken jag tänkte berätta lite om. Vi går upp vid 6.00 varje morgon för att vara på jobbet vid 8-tiden.

"Hash"
fredag 6 september 2013 - Mayor Mohammad Hanif Flyover, Dhaka, Dhaka, Bangladesh

Idag var vår första helgdag då helgen här i Bangladesh är fredag och lördag. Efter sovmorgonen bestämde vi oss för att promenera till parken som skulle ligga i närheten. Vi hittade den lätt och gick ett varv runt den gröna sjön där. Parken var liten så trafiken hördes in, men det var

De första intrycken
tisdag 3 september 2013 - Mayor Mohammad Hanif Flyover, Dhaka, Dhaka, Bangladesh

”Varmt, fuktigt och kaotisk trafik”, det var ungefär de förväntningar jag hade på Dhaka och Bangladesh efter att ha läst in mig och fått information av folk som varit här. Trots detta är det just dessa tre saker som förvånat mig mest sedan ankomsten. Vi (Maria och Sara, mina två

En annan värld med djur, natur, Taj Mahal, Varanasi och upplopp

Mer än två veckor sen jag skrev sist och minns knappt vad vi gjort!!! Har inte haft tillgång till internet. Ett litet sammandrag. Ganska litet i alla fall:) 22/2 flög vi till Dehli och tog in på hotellet som vi skulle träffa de andra 16 i gruppen från Läs och Res. Nu var vi i "riktiga"

Gunnel Fors
resmormor i På luffen i sydasien
Senast aktiv - från Delhi, Delhi, Indien
Norrut

Middag igår på en japansk restaurang. Grönsaker, skaldjur, lax och kött. Mycket gott. Nu ska vi strax ge oss av norrut. Vi ska flyga sjöflygplan 45 minuter till vår destination. Bagaget har skickats i förväg, flygplanets kapacitet är begränsat till vår vikt ( tur att man har gått ner

Gerd Hallnemo
drnemo i Fotavtryck "Footprint"
Senast aktiv - från Södertälje, Stockholms län, Sverige
FRIENDSHIPINBANGLADESH

FRIENDSHIPINBANGLADESH

3 januari 2020 - 31 januari 2020

Jag ,Hans Engstedt och kompis Micke Svanström skall tillbringa 3v med organisationen Friendship i Bangladesh. Jag är ortoped och Micke är narkosläkare. Jag kommer att skriva en dagbok i detta forum o kanske lägga in några bilder. Bilder kommer också att finnas på instagram "hansengstedt" Efter en del väntan på Visum o pass skall vi snart vara på väg. Fick passet igår från Bangladesh ambassad efter på stötningar...Micke blev lite sen så planen är att personligen skall hämta upp sitt på ambassaden i Stockholm idag. Vi skall alltså åka till Bangladesh där vi skall vara i tre veckor med organisationen Friendship. Vi skall dela tiden mellan att utföra kirurgi på en båt som är som ett litet flytande sjukhus med operationssal samt att vara på ett fast sjukhus där vi ffa skall hålla på med att hjälps till med undervisning o uppstart av verksamheten. I morgon flyger vi fr Arlanda mot Dhaka med ett kort stop i Doa på vägen

Natur i Sydostasien

Natur i Sydostasien

4 februari 2015 - 2 mars 2015

Vi åker på tur i Indien, Bangladesh och Nepal med Läs och Res. Många nationalparker, så vi hoppas få se många av djuren från djungelboken!

31 augusti 2013 - 3 november 2013

På luffen i sydasien

På luffen i sydasien

7 januari 2013 - 27 mars 2013

Flyg Stockholm Colombo, Sri Lanka. 3,5 vecka har vi satt av till att se så mycket som möjligt av Sri Lanka. 1/2 har vi bokat flygbiljetter till Trivandrum i Indiska delstaten Kerala. Sen finns alla möjligheter att upptäcka Kerala och/eller ta oss längre norrut i Indien. 23/2 ska vi i alla fall vara i Dehli och stråla samman med en svensk grupp från Läs och Res. Vi ska tillsammans med lokala guider utforska Agra, Varanasi o Calcutta men främst se nationalparker i n:a Indien, Bangladesh där vi ska vistas i Ganges delta och sen även Nepal. Sen har vi ytterligare en vecka på egen hand att fördela mellan Nepal och Indien 27/3 åker vi hem lagom till påsk.

Fotavtryck "Footprint"

Fotavtryck "Footprint"

8 juni 2012 - 15 juni 2012

Resa till Bangladesh

Fältstudier i Bangladesh

Fältstudier i Bangladesh

10 april 2012 - 6 juni 2012

Jag kommer att vara i Bangladesh i nästan två månader tillsammans med min vän Emma. Vi båda kommer att göra fältstudier för våra respektive kandidatuppsatser. Min uppsats handlar om barns rättigheter med fokus på rätten till omhändertagande för barn som lever utan föräldrar. Kommer även studera icke-statliga organisationers roll i denna fråga. Fokus kommer vara situationen i Bangladesh och organisationers roll i landet. Förutom studier kommer vi naturligtvis också att försöka se olika delar av landet, lära känna kulturen och samla på oss spännande erfarenheter av olika slag :)

Hur Öka Webbplats Trafik Gratis Med Ger Bort En ZERO CASH Gratis Ebook.

Hur Öka Webbplats Trafik Gratis Med Ger Bort En ZERO CASH Gratis Ebook.

2 april 2012 - 29 december 2015

[b]ÅGratis Ordbo[/b] För att fånga uppmärksamhet och användarnas intresse introduceras begreppet avtal telefoner. På ett enklare sätt, kan det sägas att dessa är trådlösa telefoner sålts inom ramen för ett kontrakt. Denna teknik är en billig och prisvärda systemet, och således kan allmänheten [link url=http://www.imageshack.us]ImageShack[/link] med låga inkomster att köpa dessa kontrakt på grund av den billiga och överkomliga priser faktor. Myriad av mobiltelefon portaler är tillgängliga som ger sådana erbjudanden till praktiska kurser. De har all information som kunden vill veta när det gäller bästa mobiltelefon kontrakt. Sådana mobila kontraktet telefoner har super rabatter och erbjudanden. Detta görs för att locka fler köpare. Sådana kontrakt är tillgängliga för människor i alla åldersgrupper, som samlar ihop en mycket hög efterfrågan på marknaden.

4 februari 2012 - 17 februari 2012

Flyg från Arlanda med byte i Turkiet sedan vidare till Bangladesh. Några dagar i huvudstaden Dhaka först sedan resterande dagar i Habigonj Pawroshaba.

Besök i Bangladesh -12

Besök i Bangladesh -12

11 februari 2012 - 21 februari 2012

Mitt jobb - Vuxenutbildningen i Härryda Kommun - har den förträffliga äran att fara till Bangladesh för att vidga våra vyer. Leder oss gör Mustafa - en av våra lärare som är från Bangladesh, med många kontakter i landet...bland annat i regeringen. Välkomna att följa med mig!

Musafir
musafir