Belgien

En grön plätt
lördag 3 augusti 2019 - Blankenberge, Flanders, Belgien

Blankenberge är en gammal stad i norra Belgien, lätt att uttala! Sandstrand givetvis med hotell och hus utmed stranden, många var till salu. Strax utanför staden skulle det finnas en nationalpark, Uitkerke Polder, så vi cyklade dit (4 km). Och faktiskt blev vi inte besvikna. Det fanns ju öl

Impro show
torsdag 25 juli 2019 - Gent, Flanders, Belgien

Att resa från Amsterdam med tåg när föregående tåg blivit inställt, flygplatsen har stora problem och det är en gigantisk musikfestival på gång är... intressant. Ett överfullt tåg som blir mer och mer försenat och varmare och varmare allteftersom temperaturen på utsidan klättrar upp

Lite av varje i Belgien
lördag 13 juli 2019 - Zeebrygge, Brygge, Flanders, Belgien

I Zeebrugge möttes vi av en riktigt trevlig hamnkapten som informerade om dasskoden och annat, samt att han önskade oss god nattsömn innan vi behövde betala någon hamnavgift. Han står gärna till tjänst om allt möjligt och vill att det ska fungera. Men, medaljen har en baksida...Det

Bryssel
fredag 21 juni 2019 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Nu är det dags, nu har resan börjat. Idag tog jag mig ner till Bryssel. Fick prova nytt flygbolag och ny flygplats... dvs. Brussel Airlines från Bromma flygplats. Var ju en upplevelse. Bromma var mindre än vad jag trodde och Brussel Airlines, var rätt mediokra och flyga med. Men man kom ju

Lars Eriksson
Lukas2 i Åter till Tokyo
Sista dagarna i Jurbise
onsdag 1 maj 2019 - Jurbise, Vallonien, Belgien

LördagÅter från Normandie till ett kallt (+8) och regnigt Belgien. Spenderade lördagen med vila och shoppa. Magnus blir helt lyrisk bland de Belgiska ölhyllorna. Bilens bagage får nog vad det tål på vägen hem. Vi passade även på att titta på en dokumentärserie om andra världskriget

Europaparlamentet
onsdag 24 april 2019 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Idag blev det en rejäl dos av EU. Överraskande gästvänlig, rolig och informativ förmiddag på EU-högkvarteret.Reklamen på webben stämmer verkligen:”Ett besök på Europaparlamentet är ett utmärkt sätt att ta reda på mer om hur parlamentet fungerar som unionsmedborgarnas röst och

Bike time
tisdag 23 april 2019 - Blankenberge, Flanders, Belgien

Dag 1 Jurbise - MonsHärlig värme och ovana cykelben. Snirklade oss fram på småvägar och hittade en trevlig cykekväg till Mons. Tog oss fram till Gran Place och fick chansen klappa apan = förnyade önskningar.Dag 2 Jurbise - SoigniesFick till en fin rutt på 3 mil tack vare

Genom ett soligt Europa
söndag 21 april 2019 - Jurbise, Vallonien, Belgien

Vi rullade iväg på Skärtorsdagens kväll från ett påsklugnt Stockholm. Ingen plan - bara att köra så långt söderut som möjligt. Vi kom till Ljungby och tog in på Best Western där vi hade turen att få bo i deras nybyggda del. Sällan man får bo i ett så fräsht hotellrum. Till frukost

Nu åker vi
tisdag 11 december 2018 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Idag börjar vi vår resa till Dominikanska republiken. Men först måste vi sova över i Bryssel.Min mamma och stora syster åkte tidigare så jag och min lillasyster Esmeralda åkte med vår pappa till flygplatsen. Där fick vi ta ett flyg till Bryssel. Resan gick bra men när vi skulle landa

Resenärer
söndag 12 augusti 2018 - Bryssel, Belgien

Jag och min rumskamrat i Bryssel hade ett bra samtal igår. Om resor. Vi var eniga om att en följd av resande är att man genomgår förändring. Om inte så är det ingen resa.Det är alltså resan inom sig som är det viktiga under färden. Att ändra tankesätt, vanor, livssyn.Kan likna det vid

Daniel Svanefors
svane i Tyger over Europe 2018
Senast aktiv - från Falkenberg, Hallands län, Sverige
Dag 3 Heldag i Warszawa

Dag 3 Heldag i Warszawa

18 juli 2019 - 5 augusti 2019

Idag har vi upptäckt Warzawa till fots. En fantastisk stad fylld av historia från olika tider. Krigsmonument blandat med kungliga sommarpalats och såväl gamla som nybyggda restauranger i en härlig blandning. Till slut fick fötterna nog och vi tog bussen hem, tur att morgondagen till stor del består av tågresande så fötterna får vila. Fyllda av intryck hälsar vi godnatt från Warzawa.

Åter till Tokyo

Åter till Tokyo

21 juni 2019 - 30 juni 2019

Flyga, europa, tokyo, ramen, nudlar, semester

Segling på väg

Segling på väg

15 maj 2019 - 15 maj 2019

Segling

Base Camp Jurbise

Base Camp Jurbise

18 april 2019 - 1 maj 2019

När syrran med familj gör sin återresa till Kina lånar vi deras hus i Jurbise, Belgien. Vi bilar ner och målet är att göra utflykter i närområdet mixat med att få igång cykelbenen.

Dominikanska 2018/2019

Dominikanska 2018/2019

11 december 2018 - 4 mars 2019

Åker med min familj och ska bo hos min farmor tillsammans med min lillasyster Esmeralda och vår pappa i nästan 3 månader. Min mamma och storasyster Thalia kommer vara med i början men måste åka hem efter en månad.

Tyger over Europe 2018

Tyger over Europe 2018

27 juli 2018 - 16 augusti 2018

Meet & Greets, ramen, travelling, railway stations, some serious dancing in the moonlight ('cause it's gonna catch me in its spotlight) and a whole lotta train of thought.

Till Barcelona med cykel

Till Barcelona med cykel

18 juni 2018 - 15 juli 2018

Med cykel mot Spanien Start från Bromölla med tåg till Köpenhamns central där cyklandet startar. Genom Danmark, färja över till Tyskland. Via Tyskland, in i Holland, Belgien, genom hela Frankrike in i Spanien med slutdestination Barcelona.

Positivefootsteps - Baobab School Guinea

Positivefootsteps - Baobab School Guinea

17 januari 2018 - 24 januari 2018

Vi besöker skolan som vi under några år finansierat och sett hur vi som fått förmånen att tjäna pengar på vår kunskap kan ge andra möjligheten att bygga sitt liv (767 barn). Här talar vi verkligen om att påverka sitt liv. Och motivationen finns där uppenbart för annars hade inte 95%+ av avgångsklasserna klarat examensprovet. Ett prov som i Guinea har ett snitt på 10% som klarar det. Vill ni också bidra. Gå in på Positivefootsteps.se och skänk. Lite pengar gör stor skillnad.

Mumingrottans färd genom Europa

Mumingrottans färd genom Europa

3 juni 2017 - 3 juli 2017

Husbil till Portugal

Eurotrip 5/5-6/6

Eurotrip 5/5-6/6

5 maj 2017 - 6 juni 2017

Vi är 4 stycken nära vänner som ska utforska Europa tillsammans. Under 33 dagar ska vi vara på rull, vi ska besöka 7 olika länder och diverse olika event! Hoppas att ni får lite spännande läsning och inspiration! 🙂👍

Lars Eriksson
Lukas2