Flanders

En grön plätt
lördag 3 augusti 2019 - Blankenberge, Flanders, Belgien

Blankenberge är en gammal stad i norra Belgien, lätt att uttala! Sandstrand givetvis med hotell och hus utmed stranden, många var till salu. Strax utanför staden skulle det finnas en nationalpark, Uitkerke Polder, så vi cyklade dit (4 km). Och faktiskt blev vi inte besvikna. Det fanns ju öl

Impro show
torsdag 25 juli 2019 - Gent, Flanders, Belgien

Att resa från Amsterdam med tåg när föregående tåg blivit inställt, flygplatsen har stora problem och det är en gigantisk musikfestival på gång är... intressant. Ett överfullt tåg som blir mer och mer försenat och varmare och varmare allteftersom temperaturen på utsidan klättrar upp

Lite av varje i Belgien
lördag 13 juli 2019 - Zeebrygge, Brygge, Flanders, Belgien

I Zeebrugge möttes vi av en riktigt trevlig hamnkapten som informerade om dasskoden och annat, samt att han önskade oss god nattsömn innan vi behövde betala någon hamnavgift. Han står gärna till tjänst om allt möjligt och vill att det ska fungera. Men, medaljen har en baksida...Det

Bike time
tisdag 23 april 2019 - Blankenberge, Flanders, Belgien

Dag 1 Jurbise - MonsHärlig värme och ovana cykelben. Snirklade oss fram på småvägar och hittade en trevlig cykekväg till Mons. Tog oss fram till Gran Place och fick chansen klappa apan = förnyade önskningar.Dag 2 Jurbise - SoigniesFick till en fin rutt på 3 mil tack vare

Gun Ström
strgu i Base Camp Jurbise
Hot Holland and exciting Belgium
fredag 27 juli 2018 - Zeebrygge, Brygge, Flanders, Belgien

Hot holland gave us the warmest day so far a dipp in the sea was the only way to cool down even the native said this is too much Belguim greeted us with thunder and lightning let's see how tomorrow goesFinally we see the horizon

Bra camping
onsdag 21 juni 2017 - Lanaken, Flanders, Belgien

Joccomo camping med närhet till god mat 🍲 och möjligheter till rekreation efter alla konstens regler :-)

Bra camping
onsdag 21 juni 2017 - Lanaken, Flanders, Belgien

En mycket bra kväll!
torsdag 11 maj 2017 - Antwerpen, Flanders, Belgien

När vi hade återhämtat oss från dagen, och haft en powernap så gav vi oss ut på Antwerpens gator. Första stoppet blev på en krog som heter Kulminator. Vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta det här besöket för att göra det rättvisa...Kulminator är ett väldigt litet ställe, som

Ölprovning & Stadsvandring
onsdag 10 maj 2017 - Antwerpen, Flanders, Belgien

Idag är det dag 2 här i Antwerpen. Vi kom fram igår eftermiddag, och började som vanligt med att installera oss på hotellet och sen tog vi oss en kvällspromenad genom stan! Vi vandrade längs med vattnet, tills vi hittade på en mysig restaurang och slog oss ned där. God mat, gott vin och en

Dag 16: Heldag i Brygge
onsdag 5 oktober 2016 - Brygge, Flanders, Belgien

Kära Dagbok! Att stanna i Brygge kändes helt rätt! Sol hela dagen. Dock lite kylslaget i skuggan. Fika i solen på förmiddagen. Innan dess hade vi besökt chokladmmusiet. Intressant att få veta lite mer om chokladen och dess historia och tillverkning. Fikat följde vi upp med ett besök i

Dag 3 Heldag i Warszawa

Dag 3 Heldag i Warszawa

18 juli 2019 - 5 augusti 2019

Idag har vi upptäckt Warzawa till fots. En fantastisk stad fylld av historia från olika tider. Krigsmonument blandat med kungliga sommarpalats och såväl gamla som nybyggda restauranger i en härlig blandning. Till slut fick fötterna nog och vi tog bussen hem, tur att morgondagen till stor del består av tågresande så fötterna får vila. Fyllda av intryck hälsar vi godnatt från Warzawa.

Segling på väg

Segling på väg

15 maj 2019 - 15 maj 2019

Segling

Base Camp Jurbise

Base Camp Jurbise

18 april 2019 - 1 maj 2019

När syrran med familj gör sin återresa till Kina lånar vi deras hus i Jurbise, Belgien. Vi bilar ner och målet är att göra utflykter i närområdet mixat med att få igång cykelbenen.

Mumingrottans färd genom Europa

Mumingrottans färd genom Europa

3 juni 2017 - 3 juli 2017

Husbil till Portugal

Eurotrip 5/5-6/6

Eurotrip 5/5-6/6

5 maj 2017 - 6 juni 2017

Vi är 4 stycken nära vänner som ska utforska Europa tillsammans. Under 33 dagar ska vi vara på rull, vi ska besöka 7 olika länder och diverse olika event! Hoppas att ni får lite spännande läsning och inspiration! 🙂👍

San Sebastian till Wassenaar

San Sebastian till Wassenaar

1 januari 2020 - 1 januari 2020

Vi flyger från Malaga till Bilbao fvb med buss till San Sebastian. Cyklingen beräknas börja på lördag den 17:e. Väderprognosen ser lite risig ut så vi får vara flexibla. Annika och jag är laddade om en otränade. Men vi har ju 5 träningsveckor framför oss. Vi hörs!

Vi drar till Provence

Vi drar till Provence

26 augusti 2015 - 31 oktober 2015

Med hund och husvagn i Provence

Gibraltar 2015

Gibraltar 2015

26 juni 2015 - 26 juli 2015

Årets resa med husbilen går till Gibraltar och vi skall vara ute i fyra hela veckor. Länderna redovisas löpande.

Bilsemester i Europa 2015

Bilsemester i Europa 2015

28 juni 2015 - 18 juli 2015

Jag och Paula åker på 3 veckors bilsemester genom Tyskland, Frankrike, Belgien och Holland. Det blir vin, Champagne, öl och lite ost...

Interrail 2014

Interrail 2014

17 juli 2014 - 3 augusti 2014

Lite drygt 2 veckors Interrail med besök i Danmark, Italien, Österrike, Slovenien, Tyskland, Belgien och sist Holland.

Jenny Nyström
Eurotrip2017