Ixelles

Bryssel
fredag 21 juni 2019 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Nu är det dags, nu har resan börjat. Idag tog jag mig ner till Bryssel. Fick prova nytt flygbolag och ny flygplats... dvs. Brussel Airlines från Bromma flygplats. Var ju en upplevelse. Bromma var mindre än vad jag trodde och Brussel Airlines, var rätt mediokra och flyga med. Men man kom ju

Lars Eriksson
Lukas2 i Åter till Tokyo
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Europaparlamentet
onsdag 24 april 2019 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Idag blev det en rejäl dos av EU. Överraskande gästvänlig, rolig och informativ förmiddag på EU-högkvarteret.Reklamen på webben stämmer verkligen:”Ett besök på Europaparlamentet är ett utmärkt sätt att ta reda på mer om hur parlamentet fungerar som unionsmedborgarnas röst och

Gun Ström
strgu i Base Camp Jurbise
Nu åker vi
tisdag 11 december 2018 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Idag börjar vi vår resa till Dominikanska republiken. Men först måste vi sova över i Bryssel.Min mamma och stora syster åkte tidigare så jag och min lillasyster Esmeralda åkte med vår pappa till flygplatsen. Där fick vi ta ett flyg till Bryssel. Resan gick bra men när vi skulle landa

My day in Brussels
måndag 24 april 2017 - Bryssel, Ixelles, Belgien

TJoppiloppi, today i ate mussels and it was really nice.

Dramatis Personae
måndag 15 juni 2015 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Nu befinner vi oss på Bryssel Airport och väntar på ett två timmar försenat flyg. Under tiden tänkte vi göra en liten presentation av alla ingående parter i vårt åtagande För eventuella läsare som inte känner oss. Tobias Petrén - Teabag, TBB, Tibelicious Superstitious II, Tibbe, Den

Dan före dan......
fredag 27 mars 2015 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Alltid förberedd, utrustad med noggrann planering, resguider, tidningsartiklar, myggspray, Crocs.......Vad hände egentligen? I morgon går flyget och packningen är inte klar, planeringen är minimal, tidningsartiklarna få. Myggspray är dock framtaget, det kan ju finnas gott om de små

Birgitta Öström Hertinge
Birgittaswe i USA, påsk......igen!
Senast aktiv - från New Orleans, Louisiana, USA
Leffe & Vi
fredag 7 november 2014 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Keizer Karel, Tongerlo, Omer, Tripel Karmeliet, Primus, Adler, Titje, Orval, Westmalle, Jupiler, Maes, Belle-Vue, La Chouffe, Vedett, Palm och så Leffe förstås. Grimbergen var med på ett hörn också. Så kanske man kan sammanfatta en helg i Bryssel, men låt oss börja från början. För

T
stommik i Balt, Balt, Baltikum.....
Senast aktiv - från Vilnius, Vilnius län, Litauen
past degustation
fredag 23 maj 2014 - Bryssel, Ixelles, Belgien

The highlight of the visit was to be the food walk with a local guide. We started next to the hotel at Wittamer, a royal supplier of chocolate pralines. Pralines are sold by the piece, not ready-packed, and you can pick and choose just like a kid in a candy shop =) The one I tried was filled with

Sanna Wiklund
charis i Bryssel - Europas högsäte
Senast aktiv - från Vasa, Finland
past designs
torsdag 22 maj 2014 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Belgium seems like a rather anonymous country, wedged in between Holland, France, Germany and the North Sea. In fact, it's only been a country since 1830; before this the territory belonged to Spain, Austrian Habsburgs and France, successively. More recently, of course, it's become known for

Sanna Wiklund
charis i Bryssel - Europas högsäte
Senast aktiv - från Vasa, Finland
Tre nätter i Amsterdam och vidare till bryssel.
måndag 9 september 2013 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Så började vi vår resa. Klockan14.04 från Bromölla tog vi tåget till Köpenhamn för att sedan kunna ta oss till Amsterdam via nattåg. Inga komplikationer uppstod utan allt rullade på. Väldigt lätt att hitta i Amsterdam för övrigt, så vårt hostel hittade vi lätt. Första dagen

Jon Nilsson
AwakeQ i Eurotrip
Senast aktiv - från Hermansens gata 23, Bromölla, Skåne län, Sverige
Åter till Tokyo

Åter till Tokyo

21 juni 2019 - 30 juni 2019

Flyga, europa, tokyo, ramen, nudlar, semester

Base Camp Jurbise

Base Camp Jurbise

18 april 2019 - 1 maj 2019

När syrran med familj gör sin återresa till Kina lånar vi deras hus i Jurbise, Belgien. Vi bilar ner och målet är att göra utflykter i närområdet mixat med att få igång cykelbenen.

Dominikanska 2018/2019

Dominikanska 2018/2019

11 december 2018 - 4 mars 2019

Åker med min familj och ska bo hos min farmor tillsammans med min lillasyster Esmeralda och vår pappa i nästan 3 månader. Min mamma och storasyster Thalia kommer vara med i början men måste åka hem efter en månad.

Min tågluffarresa

Min tågluffarresa

10 april 2017 - 28 april 2017

This is my travel blog while I'm going on an interrail through Europe.

Ett Äventyr

Ett Äventyr

15 juni 2015 - 17 juli 2015

Den Gode, den Onde, den Fule och Joel beger sig på äventyr i frihetens* land. Vi har skapat ett forum för att berätta om de andras misslyckanden. Förhopppningen är att de är många och brutala. Förhoppningen är också att minst en av oss överlever så att vi kan berätta vår historia. *terms and conditions may apply

USA, påsk......igen!

USA, påsk......igen!

28 mars 2015 - 11 april 2015

Bryssel - Europas högsäte

Bryssel - Europas högsäte

22 maj 2014 - 25 maj 2014

The heart of Europe and the seat of power - on election weekend, no less!

Eurotrip

Eurotrip

4 september 2013 - 3 oktober 2013

Denna resan kommer främst att gå ut på att se de större monumenten i Europa, samt ha en massa skoj på vägen dit. Planerade resmål är: Amsterdam Bryssel Paris Barcelona Rom Zadar Resten av dagarna är oplanerade...

Belgien!

Belgien!

9 maj 2013 - 13 maj 2013

Apan Höjdarn och undertecknad undersöker Tintins bakgård såhär på vårkanten

Vår i Belgien

Vår i Belgien

9 maj 2013 - 13 maj 2013

Jag möter våren i Belgien tillsammans med Mr Eriksson och Herr Apa. Vi funderar på att dricka lite öl, och prova choklad och ja...vad gör man mer i Belgien?

Lars Eriksson
Lukas2