Belize

Dag 8 - San Ignacio - Belmopan - Dangriga - Hopkins
torsdag 5 mars 2020 - Hopkins, Stann Creek, Belize

Vi vaknade ganska tidigt fåglarna gjorde sitt. Käkade goefrukost och kollade in lite kollibris, efter frukost gick jag en sväng ner till den lilla sjön och kollade på fåglarna. De hade ett par vanliga ankor och ett par speciella ankor. Sen packade vi våra väskor i lugnan ro. Vi var klara

Dag 6 - San Ignacio - Xunantunich
tisdag 3 mars 2020 - San Ignacio, Cayo, Belize

Vi käkade frukost relativt tidigt så vi kunde åka iväg vid åtta. Idag ska vi besöka våran första Maya ruin. Vi åkte med en taxi som tog oss ut till ruinen men innan vi kom helt fram så skulle vi korsa floden. Den var inte så vid ca 50m, den korsas på en handvevad liten färja. Från

Dag 5 - Caye Caulker - Belize City - San Ignacio
måndag 2 mars 2020 - San Ignacio, Cayo, Belize

Vi gick upp vid åtta för att packa det sista för att hinna med att checka ut och käka frukost innan vi skulle checka in på båtbryggan.Vi gick bort till Amor y Cafe, det var helt klart det bästa frukoststället. Idag blev det varma mackor och litta färk frukt som efterrätt. Vi gick bort och

Dag 4 - Caye Caulker
söndag 1 mars 2020 - Belize City, Belize

Nu är det semester på riktigt. Äntligen ingen tid att passa. Vi vaknade ganska tidigt ändå. Chillade lite på morgonen innan vi packade badkläderna och tog cyklarna och åkte på en liten tur.Vi hade sett ett Cubanskt hak så vi testade dras frukost. Den var inte den bästaste och kaffe kunde

Dag 3 - Caye Caulker - Snorkling med Caveman
lördag 29 februari 2020 - Belize City, Belize

Snorkelturens samlingstid var 9:45 så vi gick upp vid åtta och packade cyklarna för att köra och äta frukost. Det blev på Amor y Cafe. Det var en rätt på menyn, Huevos Rancheros, som vi inte visste vad det var så vi frågade. Just då fick servitören ett sms, men det var inget viktigt,

Dag 2 - Miami till Caye Caylker
fredag 28 februari 2020 - Belize City, Belize

Det var inga problem att komma upp på morgonen vilket var skönt. Vi hade inte ens rört de stora väskorna så det fanns inte mycket att packa ihop. Vi gick ner för att käka frukost. Det var inte den bästaste hotellfrukosten jag ätit men den dög. Det fanns mycket våfflor och vitt bröd.

You better Belize it!
fredag 1 februari 2019 - Belize

Unbelizeable! Here we go again. Mer än en vecka har passerat och har därmed hunnit spendera 1 vecka på tre fantastiska öar i Belize. Som sagt sist jag skrev så var jag på båten mot Stan Pedro och där spenderade jag tre nätter. Efter jag tagit mig förbi immigrations kontrollen så gick jag

Going by Volvo in the Caribbean - Skipping the Porsche
måndag 27 augusti 2018 - Belize

Today did not go as planned for the Great One. No Blue Hole, am very bitter about it, sure, it was nice that I saved 330 USD by not going. But one of the main purposes was for me to go to the Blue hole.Anyway, I joined the two Canadians for some Breakfast and then decided to join them for some

A Day down the drain - The Greatest Diving my @$$
söndag 26 augusti 2018 - Belize

Still jet lagged, I woke up at 03:00 local time. It was hot and people still partying at the hostel. After a few hours I managed to fall back to sleep for an hour before going to Frenchies for the refresh dive I needed before going to the Blue Hole. Here is where things started to go south. The

More of Central America – Enter Belize
lördag 25 augusti 2018 - Belize

This day consisted of a 6 hour busride from Tulum, Mexico to Belize city. I just sat there in the bus and enjoyed the trip - Because it is times like these that are not just about the destination, it is also about the journey as much.Crossing the border to Belize was ok, you basically had to bribe

Snorkel the Belizean Pyramids? Come hither SharkAWhaleO!

27 februari 2020 - 14 mars 2020

En resa med mycket snorkling och förhoppningsvis mycket coola fiskar. Lite djungel tid får vi också samt lite bestigning av Maya pyramider.

Amerika't från nord till syd

10 januari 2019 - 2 april 2019

Halloj kära resedagboken! Tänka sig, jag är tillbaka. Länderna börjar fyllas på men jag har fortsatt mycket kvar. Och efter ett par år på resande fot nu både i nöje och jobb kände jag att jag borde passa på att göra en sista långresa. (Vi kan ju tro att det blir så iallafall). Inget jobb och ingen lägenhet när jag kom hem så tänkte jag lika bra att köra på denna tripp också. Så nu startar jag med ett kort stopp i USA och Fort Lauderdale innan jag åker vidare till Cancun i Mexico. Därefter är pappret blankt för denna resa ska gå i flexibilitetens tecken och bli som det blir. Målet är att lära mig spanska och dansa salsa, i övrigt bara se och upptäcka så mycket som möjligt. Med blandade känslor lämnade jag kära Sverige bakom mig återigen, och det blir aldrig lättare att säga hejdå till nära och kära. Speciellt inte till min älskade mormor som jag inte vet om jag får se vid liv igen. Men jag vet att hon kämpar på så länge hon orkar! Så jag hoppas att de som vill är med och läser om mitt nästa äventyr så ska jag försöka uppdatera så ofta jag hinner!

Off to the Last Wonder of the World and the Greatest Diving

21 augusti 2018 - 30 augusti 2018

Once more the Great One puts his back pack on. This time the mission is to complete the task of seeing Wonders of the World... Only one left... Chichen Itza. So to Mexico I go. And since I am here and I want to Scubadive at the Blue Hole, I'll do a qucikie in Belize as well

The here we go again TOUR

3 augusti 2017 - 22 december 2017

Triple trouble on tour

10 januari 2017 - 18 maj 2017

De tre trubbelmakarna åker till Amerikat på upptäcksfärd! Följ med oss från Cuba till Brazil och allt däremellan

Centralamerika våren -17

11 februari 2017 - 13 mars 2017

Hej! Här kommer våra nära och kära kunna följa oss på vår resa genom en liten del av Centralamerika/Mexico. :-) Den 11/2 reser vi ifrån Landvetter, Göteborg till Cancun, Mexico. Därifrån kommer vi sedan ta oss genom Mexico, längst med kritvita stränder, genom den djupa djungeln ner till Belize, Guatemala och till slut avsluta i El Salvador. Vi hoppas på en fantastisk resa med häftiga upplevelser, god mat (speciellt Micke), härliga stränder (främst sara) och en å annan kall öl ( båda! ) Roligt att ni vill följa oss! Kramar Micke & Sara

Västra Karibien

3 februari 2016 - 14 februari 2016

Det börjar närma sig till vårens resa. Vi startar med 3 nätter i Tampa på Floridas västkust. Därefter tar vi en Kryssning till Roatan i Honduras,Belize City i Belize Costa Maya i Mexico samt Cozumel i Mexico.

Central America Journey

13 oktober 2015 - 25 november 2015

Äventyrsresa Mexico-Costa Rica. 32 dagars tur med G Adventures. Surf 8 dgr i Santa Teresa.

Centralamerika med Rosa bussarna

12 januari 2015 - 16 februari 2015

Centralamerika 50+ Från Panama-Mexiko! Utforska Centralamerika och res med Rosa Bussarna från Panama City till vackra mexikanska Playa del Carmen. Njut av karibiska stränder, upptäck regnskogens alla fantastiska djur- och fågelarter och ta del av mayakulturens unika historia. Vi lovar dig en resa du sent kommer att glömma. Så låter den korta sammanfattningen av min nästa resa. Med Rosa bussarna men utan rosa buss. Vi bor inomhus varje natt och inte på bussen! Vi börjar i Panama och sen Costa Rica, Nicaragua, El Salvador, Guatemala, Honduras, Belize och slutar i Mexico. Hela resan tar en dryg månad och min förhandsinställning är VATTEN, i haven och i luften, inte minst i REGNskogen. Välkommen att kommentera om stort och smått ute eller hemma. www.rosabussarna.com/resa/centralamerika-50#travelinfo