Bolivia

Sista veckan i Bolivia
måndag 21 januari 2019 - Cochabamba, Quillacollo, Bolivia

Sista veckan i Bolivia har varit full av äventyr! Innan jag lämnade La Paz åkte jag en runda till Copacabana och Isla del Sol. Så fint, tyvärr hade jag inte tid att stanna mer än över dagen.. Tog flyget till huvudstaden Sucre för ca en vecka sedan. Tog flyget för att spara tid då jag

Salar de Uyuni
söndag 13 januari 2019 - Uyuni, Bolivia

Hola! Senaste dagarna har det hänt en hel del! Var kvar på Loki fram till i onsdagskväll. I måndags åkte jag, tillsammans med en tjej från Holland, Joleen, och en tjej från Australien, Tasha, till Valle de la luna. Betyder ungefär måndalen. Var en tur med buss en extremt varm dag. Valle

Del 5 - Bolivia
tisdag 8 januari 2019 - Bolivia

Dag 39 – Eftersom vi fått till oss att äta frukost på egen hand idag tänkte jag ta en härlig sovmorgon. Men nejdå, klockan 6 boliviansk tid vaknade jag. Jag låg kvar ganska länge i sängen i väntan på att de andra skulle vakna och när de gjort det gick vi och tog en lång frukost på

Camino de la muerte
måndag 7 januari 2019 - La Paz, Bolivia

Hej! Fortfarande kvar i La Paz. De senaste dagarna har antagligen varit de roligaste och mest fantastiska dagarna jag varit med om. Jag bir på ett hostel som heter Loki, det är känt för att vara bra för backpackers och har olika event varje kväll. Dessa dagarna som varit har jag haft ett

Touchdown La Paz
torsdag 3 januari 2019 - La Paz, Bolivia

Hej! Landade i La Paz tidig morgon lokal tid, så förmiddag i Sverige. Flygresorna gick superbra, sov hela vägen förutom när vi fick mat och vid mellanlandningar. Blev hämtad av hotellpersonal vid flygplatsen, vi stannade till vid ett ställe där vi såg ut över La Paz tusentals lampor

21 dagar med många strapatser, vyer, upplevelser och glädje
fredag 23 november 2018 - La Paz, Bolivia

Nu är det slut på denna fantastiska resa med dessa fantastiska människor Andy (UK), Kathryn(UK), Sara ( Irland), Benjamin (Danmark), Ryan (Canada), Anita (Shweitz)Pamela (Australien),Vera and Eva (Tyskland) samt vår underbara Guide Perseus)Avslutningen i La Paz med guidning av Perseus

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Filè Los Andes!!!
onsdag 31 oktober 2018 - La Paz, Bolivia

Avslutningsmiddagen blev på ett ställe som Ellen tipsade om, där det också då inkluderade en vegetarisk buffè! Det lät bra då rätterna oftast annars inte innehåller så mycket grönsaker. Nu var inte tipset hela sanningen.... Det ingick även en dessertbuffè till bådas

Snart...
tisdag 30 oktober 2018 - La Paz, Bolivia

Sista dagen i La Paz, men en utflykt till Tiwanaku, blev väl inte någon höjdare. Kanske vi är trötta på stenar och så var det messta av denna plats ännu kvar under jord. Svårt att förstå bara att då ca 400 e.kr. fanns strandkanten till Titicacasjön ca 5 km från denna plats. Idag ca

Senast aktiv - från Falun, Dalarnas län, Sverige
Dos abuelo en aventura...
måndag 29 oktober 2018 - La Paz, Bolivia

... eller så kunde rubriken ha varit "2 x haveri igen...!"Utflykten till Salar de Uyuni började med nattbuss 21-ca 07 till Uyuni. Där startade 3 dagars turen kl 11, med att alla deltagare blev fördelade på 6 st 4wd Toyota land cruzers. Max 7 personer i varje. Vi åkte med en kinesiska och ett

Mot Salar de Uyuni!
onsdag 24 oktober 2018 - La Paz, Bolivia

Tisdagens begivenhet blev att Anders skulle klippa sig. Jo, ni fattar vart vi hamnade då. På Frisörsgatan! För ca 19 skr fick han äntligen koll på luggen inför utflykten till saltöknen. Vidare så åkte vi en del av de linbanor som fortfarande också byggs ut här i La Paz. Käkade en

Rosa bussarna i Sydamerika 18/19

Rosa bussarna i Sydamerika 18/19

21 november 2018 - 24 januari 2019

Sydamerika med Rosa bussarna. Vi betar av Galapagos, Ecuador, Peru, Bolivia, Argentina, Paraguay och Brasilien. Det blir amazing!

Sydamerika 2018

Sydamerika 2018

26 september 2018 - 24 oktober 2018

En resa genom Brasilien, Bolivia och Peru

Bolivia-Colombia 2019

Bolivia-Colombia 2019

2 januari 2019 - 26 februari 2019

Januari och februari kommer jag tillbringa i Sydamerika. ca 3 veckor i Bolivia och sedan 5 veckor i Colombia tillsammans med ankarstiftelsen.

Tour the Top 2

Tour the Top 2

10 oktober 2018 - 2 november 2018

Nu åker jag och Anders ut med ryggsäckarna igen! Efter att 2013 var i Kina, Tibet, Nepal och Indien, så åker vi mot nya höjder i Peru och Bolivia. Från Himalaya till Anderna. Förhoppningsvis så har vi nu också erfarenhet av höga höjder... Återkommer med mer detaljerad resplan. Välkomna att "följa oss"! MVH Totto

Global Tour

Vi besöker i tur och ordning: Peru Bolivia Chile Argentina

2017-11 Jorden runt för tredje gången

2017-11 Jorden runt för tredje gången

21 november 2017 - 8 mars 2018

Resrutt: Rio de Janeiro - Valparaiso och kryssning tre veckor med Holland America Line till Antarktis och sen Buenos Aires (många stopp på vägen bl a Punta Arenas - Ushuaia- Falklandsöarna - Montevideo) - Manaus - Salvador (med Karnivalen!) - Santa Cruz (Bolivia) - Uyuni - La Paz - Auckland via Santiago - Rarotonga (Cooköarna) - Aitutaki (Cooköarna) - Auckland - Apia och Taufua Beach igen! (Samoa) - Auckland - Male (Maldiverna) via Hong-Kong - Kooddoo Resort i Overwater Villa! (Maldiverna) - Stockholm Fotot är från Antarktis förra året fotat av Liv Jorunn och Japp van der Toorn som åkte likadan kryssning som vi ska.

Jorden runt

Jorden runt

8 oktober 2017 - 8 oktober 2019

It started as a joke; Sara, if we don´t get a PhD position, let's travel the world! Eat, drink, see new places and avoid all the responsibilities of growing up for another year. I always dreamed of traveling but there was always something tying me to Sweden. Studies, a person, a home. Today, I don't even own a bed (Bella is safely spoiled at my parents place). Weird, some would say ― liberating, I would say. So the dream became a joke, the joke became reality, and now reality is just around the corner! And you know what? I am ready, let the dream begin!

The here we go again TOUR

The here we go again TOUR

3 augusti 2017 - 22 december 2017

boliviasmygaren

boliviasmygaren

8 maj 2017 - 24 maj 2017

Mot nästa äventyr, först ut blir det till Peru för att sedan tuta vidare mot Bolivia!

Daniel Stenman
Daniel9