Santa Cruz de la Sierra

Sol och pool
torsdag 25 januari 2018 - Santa Cruz de la Sierra, Puerto Suárez, Bolivia

Salvador da Bahia kallas Brasiliens juvel, och visst är färgen på många hus iögonfallande och damernas traditionella kjolar omfångsrika! Palmerna vajar framför hotellfönstret och poolen har fått många besök. Här känns de afrikanska rötternas påverkan. Mycket musik både på gator och

Trött tjejer i Sucre o Santa Cruz

Efter Uyuni började vi vår resa mot Sucre!Tog en buss vid 11 tiden efter en del sista minuten shoppande av souvenirer. Tänkte först att det hade vart smidigt o skeppa hem endel av dem stora tröjorna och halsdukarna vi köpt till Sverige, men blev varnade av killen på hostelet i Sucre att det

Isabella Carlman Sanne Hall Isa Sundholm
tripletroubleontour i Triple trouble on tour
Senast aktiv - från Panama City, Panama
Äntligen framme i Bolivia
onsdag 3 september 2014 - Santa Cruz de la Sierra, Puerto Suárez, Bolivia

Efter 28 timmars resande har vi på briljant spanska lyckats tagit oss till Sydamerikas bilmekaniska-Mekka. Trötta och slitna valde vi att lita på lonely planets rekommendation om hostel och har nu hamnat mitt i ett industriområde. Men vi har i alla fall wi-fi där vi bor så kan blogga

Caroline Falk
CaJoAn i Sydamerika
Senast aktiv - från Bogotá, Colombia
Santa Cruz och ffadderbarnet

Så där ja, då var jag på plats i Santa Cruz de la sierra i Bolivia. Under ett par veckor reser jag med svenska PLAN på en fadderresa.. Vi är 27 st. Och jag är klart yngst. Vi har ganska så fullspäckade dagar, med besök här och där. Bor på ***** hotell och äter gott och mycket. Imorgon

Per Björkman
Pellebeman i Sydamerika - igen
Senast aktiv - från Bali, Indonesien
Viva La Vida de Boliva
söndag 24 februari 2013 - Santa Cruz de la Sierra, Puerto Suárez, Bolivia

När jag tänker tillbaks på tiden som har flugit iväg blir jag aningen förrvirad över hur allting gick till. Vi började i Paris som jag knappt minns att vi faktiskt gjorde. Enligt vår så kallad "res-schema" skulle vi stanna i Brasilien högst 21dagar, men det slutade på 48dagar - där ser

Cindy
Latineska i Latinamerika 2013
Senast aktiv - från Kalifornien, USA
Peru-k
lördag 15 december 2012 - Santa Cruz de la Sierra, Puerto Suárez, Bolivia

Ni vet hur det är. På dryga 3500 meter över havet. Där luften är tunn och syremängden låg. I en stad som är bygd på ett berg. I en stad där alla gator lutar brant. Man anstränger sig hårt vart man än går. Man blir andfådd. Man andas häftigt för att få tillbaka andan. Den tunna

Oscar Wyckman
WyckmanO i Suecos en sombreros!
Mot Samaipata
torsdag 13 september 2012 - Santa Cruz de la Sierra, Puerto Suárez, Bolivia

Nu lamnar vi Santa Cruz for sista gangen (pa lange iaf) och aker mot Samaipata. Vi har varit pa marknad och atit empanadas pa ett mysigt cafè. Inte undra pa att sa manga ar tjocka har nar den traditionella maten ar en friterad bulle med ost och socker -sjukt skumt men ganska gott. Nagot lite

Hola!
tisdag 11 september 2012 - Santa Cruz de la Sierra, Puerto Suárez, Bolivia

Tillbaka i Santa Cruz efter tva underbara veckor mitt ute i regnskogen. For att komma dit spenderade vi tva dygn i en skruttig, men ganska bekvam, buss. Forbi sma byar som blev glesare, upp for ett litet berg och sedan ett helt dygn genom kompakt skog skog skog. Vi sov mest och ojade oss over

Klyftornas stad
torsdag 23 augusti 2012 - Santa Cruz de la Sierra, Puerto Suárez, Bolivia

Trott i fotterna efter att ha vandrat omkring i 25-30 graders varme hela dagen. Det har ar en san mysig stad, allt ar halvt forfallet och charmigt, folk ar vänliga och allt ar sa billigt -forutom choklad. Mittemellan alla trasiga hus star ibland en lyxig bilshop eller ett nybyggt hus med grindar.

Santa Cruz de la Sierra
tisdag 21 augusti 2012 - Santa Cruz de la Sierra, Puerto Suárez, Bolivia

Åhejåhå! Vilken resa som har tagit oss hit. Massa timmar pa flyg och flygplatser -Madrids enorma och nu till slut Bolivias lillalilla som inte ens har en uttagsautomat. Vi lever alltsa, annu. En galen taxifard tog oss, via gester, latinamerikaniserade ord, bokstaver och ordbocker, till Jodanga

2017-11 Jorden runt för tredje gången

2017-11 Jorden runt för tredje gången

21 november 2017 - 8 mars 2018

Resrutt: Rio de Janeiro - Valparaiso och kryssning tre veckor med Holland America Line till Antarktis och sen Buenos Aires (många stopp på vägen bl a Punta Arenas - Ushuaia- Falklandsöarna - Montevideo) - Manaus - Salvador (med Karnivalen!) - Santa Cruz (Bolivia) - Uyuni - La Paz - Auckland via Santiago - Rarotonga (Cooköarna) - Aitutaki (Cooköarna) - Auckland - Apia och Taufua Beach igen! (Samoa) - Auckland - Male (Maldiverna) via Hong-Kong - Kooddoo Resort i Overwater Villa! (Maldiverna) - Stockholm Fotot är från Antarktis förra året fotat av Liv Jorunn och Japp van der Toorn som åkte likadan kryssning som vi ska.

Triple trouble on tour

Triple trouble on tour

10 januari 2017 - 18 maj 2017

De tre trubbelmakarna åker till Amerikat på upptäcksfärd! Följ med oss från Cuba till Brazil och allt däremellan

Sydamerika

Sydamerika

2 september 2014 - 16 december 2014

Sydamerika - igen

Sydamerika - igen

2 maj 2014 - 22 augusti 2014

Resan kommer att börja med två veckors samvaro med svenska PLAN, där jag besöker mitt fadderbarn. Därefter släpps jag fri och kommer att kuska runt lite som jag vill. Och fotbolls-VM är ju i krokarna

Latinamerika 2013

Latinamerika 2013

29 december 2012 - 29 april 2013

Det här är en resa som ingen vet hur det kommer gå, men väl på resan ska vi njuta utav livet maximalt! Rutten är följande; Frankrike (Paris) - Brasilien (Salvador) - Bolivia (La Paz) - Colombia (Cartagena/Bogotá) - Frankrike (Paris) - Hemkomst

Suecos en sombreros!

WWOOFa i Bolivia och Peru

La kultura de Bolivia

La kultura de Bolivia

14 mars 2012 - 15 mars 2012

voy a hablo poco de kultura.

un viaje

un viaje