Maun

Från öken till flod, nu Botswana...
lördag 30 november 2019 - Maun, Nordvästprovinsen, Botswana

Swakopmund (Namibia)  –  Maun (Botswana) Hej o hå, dags igen för en liten avrapportering i jakten på Big 5 Sen vi lämnade Swakopmund så har Bill o Bull tagit oss till Manu i Botswana där Okavangofloden bildar ett enormt delta. Resan hit har tagit oss genom Namibias nästan obefolkade

Gränskontroller, vatten och vilda afrika
söndag 26 mars 2017 - Maun, Nordvästprovinsen, Botswana

Ship o'hoj!!Nu har vi hamnat i chobe national park, jag sitter i bilen och barnen har fått lånat en fotboll av våra grannar… de ser ut som värsta rännstensungarna nu! Alldeles skitiga av sand och smuts på hela kroppen då det är det underlaget som finns här.Vi har som sagt avverkat

No hurry in Africa, här kommer ett i lägg!
söndag 16 februari 2014 - Maun, Nordvästprovinsen, Botswana

Äntligen tillgång till internet igen, efter sisådär två veckor utan internet kom vi igår fram till maun, Botswana(10/2). Det har varit två veckor med mycket sol och mycket bussdagar. Efter de tre dagarna i stonetown, Zanzibar, var det dags att åka vidare norrut på ön mot nungwi. Halvvägs

Alla hjärtans-dag i Botswana <3
torsdag 14 februari 2013 - Maun, Nordvästprovinsen, Botswana

Hej där hemma i det kalla Sverige ;) Här i Maun är det varmt och skönt! Fast det har regnat massor de senaste dagarna, så allt är fuktigt och mysigt. Idag på förmiddagen låg vi vid poolen och solade här på Sedia hotel. Visst lät de najs med hotell? ;) men vi bor på bussen ändå.

Möte i Moremi
lördag 22 december 2012 - Maun, Nordvästprovinsen, Botswana

Jag kör genom Moremi National Reserve, på väg hem på smala snirklande sandvägar. Det är ett rent nöje att manövrera Land Rovern, som svarar på kommandon som vore den telepatisk. Över hinder, genom enorma vattenpölar, runt djurlivet. Jag och Simon är fascinerade av de lokala,

Christoffer Hägglin
christoffer.hagglin i Halvdussin i Södra Afrika
Senast aktiv - från Dali, Yunnan, Kina
Botswana
tisdag 11 december 2012 - Maun, Nordvästprovinsen, Botswana

Hej hopp! Efter flera spännande safaridagar i Etosha Nationalpark har jag nu sett allt ifrån vårtsvin, schakaler, lejon, giraffer, zebror, gnuer, noshörningar och elefanter till antiloper av olika slag. På ett nattsafari fick jag även se hyenor på bara en meters avstånd från bilen och ett

Linda Garpheden
Scroodie i Ooooh Africa!
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Till häst i träsk och healing i Kalahari
tisdag 2 oktober 2012 - Maun, Nordvästprovinsen, Botswana

Vi hann knappt aterhamta oss efter campingturen innan det var dags for nasta aventyr. Det involverade guiden John och hastarna Fox och Jamaica. Det var en utmaning av ett helt annat slag. Jag hade formanen att fa ta ridlektioner som liten sa nagra gamla kunskaper hittade tillbaka till mitt

Annakarin Gelander
a k i Sydafrika & Botswana
Senast aktiv - från Borås, Västra Götalands län, Sverige
administration i okavango delta
onsdag 26 september 2012 - Maun, Nordvästprovinsen, Botswana

botswana tog emot oss med 37 grader i skuggan. inte sa konstigt med tanke pa att landet ligger i kalaharioknen och att det nu narmar sig sommar har. en stadare pa flygplatsen tyckte nog att vi sag lite vilsna ut och passade pa att tjana lite extra cash genom att kora oss till underbara 'okavango

Annakarin Gelander
a k i Sydafrika & Botswana
Senast aktiv - från Borås, Västra Götalands län, Sverige
Okovangodeltat
söndag 4 mars 2012 - Maun, Nordvästprovinsen, Botswana

Nu var det dags for besoket i Okovangodeltat. Ett stort omrade att besoka. Vi startade med att packa en liten ryggsack for 3 dagar och en skakig en o en halvtimmas fard pa lastbilsflak forde oss till mokorostationen. Dar lag alla trakanoter och deras agare som skulle staka oss genom deltat till en

Africa on tour - Jakten på Big 5

Africa on tour - Jakten på Big 5

6 november 2019 - 3 januari 2020

...äventyrsdags igen, även denna gång med den Rosa Bussen! 55 dagar med hetta, upplevelser, nya vänner, buss-sova m.m, ja ni vet... Denna resa går till en för mig ny kontinent. Suget av Afrika har väl inte varit det största men har växt med tiden. Nu finns längtan och då är det bara att göra slag i saken! Sagt o gjort! Start i Sydafrika och slut i Kenya, däremellan ska Namibia, Botswana, Zimbabwe, Zambia, Malawi och Tanzania passeras… alla länder hyggligt lugna och utan allt för många oroshärdar. Robben Island, Godahopsudden, Etosha NP, Victoriafallen, Malawisjön, Zanzibar och Maasai Mara är bara några av de platser som ska besökas om allt går enligt plan. Jäkligt spännande! Om det blir bungyjump, vithajsdyk och andra spektakulära aktiviteter får känslor och stämning bestämma, kanske försäkringen också... Ska som vanligt försöka leverera små rapporter löpande men ibland (säger erfarenheten) är det långt mellan fungerande wifi och svårt att få iväg det man vill... Nu kör vi! 

Familjeäventyr i södra Afrika

Familjeäventyr i södra Afrika

13 januari 2017 - 14 april 2017

Tre vuxna och två barn på 7 och 5 år ska vi bila Sydafrika runt, sedan dumpar vi en vuxen och drar vidare ut till Mauritius för 11 dagars slappande med sol och bad. Efter detta styr vi kosan mot Namibia, Viktoriafallen och Botswana. Sen är både pengarna och tiden slut!

Hello Africa, tell me how you're doing!

Hello Africa, tell me how you're doing!

11 januari 2014 - 24 april 2014

Min resa med Rosa bussarna genom Afrika.

Kenya-Sydafrika

Kenya-Sydafrika

14 januari 2013 - 11 mars 2013

Jag kommer att åka med RosaBussarna genom Afrika. Resan startar i Kenya och avslutas i Kapstaden. Ett äventyr med safariparker och även lite sol och bad =) Låter det intressant? Häng med ;)

Halvdussin i Södra Afrika

Halvdussin i Södra Afrika

19 december 2012 - 17 januari 2013

Familjen Hägglin med förstärkning från klanen Göthberg drar land och rike runt i Södra Afrika. Sydafrika, Botswana, Zimbabwe och Moçambique får sig en känga. Häng på!

Ooooh Africa!

Ooooh Africa!

13 november 2012 - 11 januari 2013

Resa med Rosa bussarna från Sydafrika till Kenya, allt ifrån safari och dykning till sol, bad och långa dagar på bussen.

Sydafrika & Botswana

Sydafrika & Botswana

17 september 2012 - 12 oktober 2012

Way down south! The big five?

Kapstaden till Viktoriafallen

Kapstaden till Viktoriafallen