Southeast

In i Botswana
fredag 6 april 2018 - Gaborone, Southeast, Botswana

Fredag 6 april.Fuktig natt igen. Upp runt 5 o satte mig med pannlampan o läsa. Sen kom jag på att jag var i matlaget så ut o börja skära tomater, morot mm. Nu är kl snart 7.30 o vi ska köra mot Botswana o Gaborone.Kör genom byar o sen Boshoek med Platinumgruva. Vidare mot Rustenburg.Kl

onsdag 10 februari 2016 - Gaborone, Southeast, Botswana

Idag är det dags för Gullan med resenärer att åka hem. Så efter ett (för vissa) tårdrypande farväl satte vi oss i Bullbussen för att åka vidare till Botswana. Då kom jag på at vi ännu inte hade "hämnats" på de andra för deras mooning, så sista chansen var det nu och den tog vi.

Mission completed
fredag 29 november 2013 - Gaborone, Southeast, Botswana

Brunch avresedagens morgon. Vi tycker alla att vi gjort ett bra jobb efter de små förutsättningar som projektet erbjuder, både vad gäller tidslängd och ekonomisk omfattning. Det finns ett embryo och (nästan) realistiska förhoppningar att BOFA kommer igång med musikundervisning i liten

Party!
torsdag 28 november 2013 - Gaborone, Southeast, Botswana

Kvällens festligheter ägde rum på en trevlig restaurang, Caravella, där BOFA-musiker tillsammans med andra folkmusiker skulle musicera. Underrhållningen kom igång något sent (2 1/2 timme...) eftersom ägaren var tvungen att avhysa basisten i bandet som var alldeles för hög på alldeles

Säcken knyts ihop
onsdag 27 november 2013 - Gaborone, Southeast, Botswana

Idag har vi haft ett Stake holder meeting, tänk vilken ny vokabulär jag har fått lära mig. Stake holder meeting betyder att de som är med i ett projekt träffas tillsammans med samarbetspartners, intressenter, sakkunniga och förhoppningsvis beslutsfattare för att presentera sin programidé

Senast aktiv - från Gaborone, Southeast, Botswana
Upp som en sol, ner som en pannkaka...
tisdag 26 november 2013 - Gaborone, Southeast, Botswana

Om jag var stjärnan i klassen igår så märktes det inte idag... Idag var dagen då vi skulle slutföra det som har varit målet för hela projektet - att tillsammans författa en programförklaring för Botswana folklore education program. Vi skulle alltså skriva en projektbeskrivning med alla

Yes, där satt den!
måndag 25 november 2013 - Gaborone, Southeast, Botswana

Idag var det dagen D. Hela gruppen inkl högsta tjänstemannen (kvinnan) på utbildningsministeriet, Gabarones skolchef m.fl. träffades för att gå igenom hela projektet från början till idag. Alla berättade om sin del, Kultur i Västs strategier, samarbetet med Göran och Göran,

Kulturboost
söndag 24 november 2013 - Gaborone, Southeast, Botswana

Idag har jag haft en riktig kulturboost. BOFA-killarna tog med mig på en biltur ut på landsbygden. Vi har besökt ett krukmakeri, ätit fantastisk vegetarisk mat köpt från bakluckan på en gammal volvo vid vägrenen och besökt en av killarnas tribe. Han visade mig deras lokala domstol med

Första arbetsdagen
söndag 24 november 2013 - Gaborone, Southeast, Botswana

Efter en sömnlös flygnatt (träffade en underbar sydafrikansk kvinna som lärde mig allt jag inte visste att jag behövde veta om afrikanska män) kom jag till Gabarone på em. Fick en briefing av Anna-Carin och Ulf, projektets Botswanaboende koordinatorer. Tydligen har BOFA-gänget - Botswanian

Mot Kalahari!
söndag 31 mars 2013 - Gaborone, Southeast, Botswana

Vi har skaffat oss en fin liten bil och imorgon bär det av norrut! Vi ska korsa Kalahari upp till ett område som heter Ghanzi där vi under veckan planerar genomföra större mängden av våra storartade intervjuer. Vi har lyckats spika en del, svårare är att få tag på en bra mix av folk då

Anna Hansson
annco i MFS Botswana
Sydöstafrika med Rosa Bussarna

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

10 mars 2018 - 21 april 2018

Flyger ner till Kapstaden o därifrån åker vi sen med bussen utefter Sydafrikas östkust upp till Botswana, Zimbabwe o in i Mozambique där vi sen flyger hem från Maputo.

En Smilla på vift i Afrika!

En Smilla på vift i Afrika!

11 januari 2016 - 8 mars 2016

Tänkte testa på en ny kontinent och ett nytt sätt att resa. Så nu bär det av med Rosa Bussarna från Kenya till Sydafrika i knappt två månader. Känner inte en kotte (än så länge) och det kommer att bli ganska primitivt. Sova på busstaket, ingen air-condition eller toa på bussen. Blir spännande det här! ;-)

Gabarone, Botswana

Gabarone, Botswana

22 november 2013 - 29 november 2013

Projekt i samarbete med Kultur i Väst och BOFA med mål att bygga upp en musikskola för folkmusiker

MFS Botswana

3 april 2011 - 19 juni 2011

Anna goes to Afrika!!

Anna goes to Afrika!!

6 mars 2011 - 15 april 2011

Hej som ni redan vet så åker jag iväg med rosabussarna till sydöstafrika den 6/3 och kommer tillbaka den 15/4. Jag kommer starta min resa i Kapstaden för att sedan åka längs sydöstkusten mot Mocambique sedan tvärs över Zimbabwe, sen in i Botswana för att sedan återvända till Sydafrika och åka hem ifrån Johannesburg.

Rotary2400GSE2011

Rotary2400GSE2011

15 maj 2011 - 13 juni 2011

Vi är fem personer som genom Rotary, distrikt 2400, får åka till distriktet norra Sydafrika och Botswana . Vi kommer från Karlskrona, Kristianstad, Hässleholm, Halmstad och Växjö. Under resan ska vi få göra studiebesök på våra motsvarande arbetsplatser i länderna. Och lära oss massor om länderna, kulturen, naturen.......

Botswanajenny
Linnea Och Elin Nilsson Och Dahl-Örn