Brasilien

Grillning och Fotboll
måndag 11 december 2017 - São Bernardo do Campo, Brasilien

Helgen bjöd på grillning och fotboll, kan knappast bli mer Brasilianskt. Grillningen var tillsammans med kollegorna på kontoret. Det är lite skillnad på grillning i Brasilien och Sverige. I Sverige grillar man ju oftast sin köttbit, tar den och lite tillbehör på en tallrik och sätter sig

I Tijucas regnskog

Har haft problem med att logga in på Resdagboken men nu verkar det som att det fungerar. 🙂 Igår (fredag) var jag på en tur i Tijuca national park. Det var en bokad tur med en guide (vi var bara två personer plus guiden). Dock var det dåligt väder och regnet öste ner på vägen dit.

Sydvindar, sol och regn

Grattis Finland 100 år! Societetslivet här i Rio börjar arta sig: först träffade vi Magnus Aspeby för lunch, sedan Micke som vi åkte till Tibet med, och som kronan på verket firade vi Finlands 100-årsjubileum med Finlands ambassadör tillsammans med den finska kolonin och drack skumpa och

Besök från Sverige och häng på beachen

Förra veckan var min chef och några kollegor från Sverige på besök, en av sakerna på agendan var att bland annat diskutera mitt uppdrag här och hur det går. Jag lyckades tyvärr med bedriften att bli så pass förkyld innan så jag behövde vara hemma några dagar från jobbet. Jag lyckades

Senast aktiv - från São Bernardo do Campo, Brasilien
Ett av världens sju underverk
onsdag 6 december 2017 - Corcovado, Volta Redonda, Rio de Janeiro, Brasilien

Idag var det i princip molnfritt, så äntligen kunde jag ta mig upp till den berömda jesusstatyn. Det var väldigt mycket folk där som trängdes för att få den bästa bilden. Det är alltså där alla turister håller till,satt och funderade förut vart alla håller hus. Hur tar de sig runt?

Jardim Botânico de São Paulo
söndag 26 november 2017 - Av. Miguel Estefno, 3031, Sorocaba, São Paulo, Brasilien

Söndagstripp till São Paulos botaniska trädgård. Stannar man i São Paulo några dagar och vill ha lite känsla av att komma ut i regnskogen utan att lämna stan kan jag absolut rekomendera ett besök hit. Personligen tyckte jag det var mycket bättre att strosa omkring här än i tex

Vilse i São Paulo
lördag 18 november 2017 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Planen var att ta bilen in till São Paulo för att gå en guidad tur i centrum. Men eftersom Google ville att jag skulle köra på vägar man inte fick enligt skyltarna så jag var tvungen att ta andra vägar istället och i kombination med att jag inte känner till stan alls och ibland otydliga

Molnigt värre.
tisdag 5 december 2017 - Jardim Botânico, Rio de Janeiro, Brasilien

Ännu en dag med massa moln, utflykten till Jesusstayn som jag hade tänkt mig blev inte av då man bara kommer se en massa moln.. Och hur roligt är det? Så istället tog jag en tur till den botaniska trädgården ("Jardim Botanico"), testade metro(tunnelbana)den här gången.. Åkte för långt

Värme, stränder och socker.
söndag 3 december 2017 - Pão de Açúcar, Alagoas, Brasilien

Idag var det sightseeing på schemat. Gick ner till Marina da Gloria och stranden som hör till. Fin hamn med båtar i alla dess storlekar, spatserade vidare i Parque do Flamengo - en väldigt fin park där folk satt och hängde och hade det trevligt. Var väldigt mycket folk där som precis hade

Äntligen Rio!
lördag 2 december 2017 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Nu har jag äntligen kommit fram till mitt hotell i Rio de Janeiro. Var inte alls så fint som jag hade förutställt mig, väldigt låg standard även fast jag valde ett 4-stjärnigt hotell, och receptionisten (som knappt kunde någon engelska) var bara allmänt trött och tråkig.Efter att ha

Adventure of a lifetime

Adventure of a lifetime

1 december 2017 - 1 mars 2018

I början av 2017 beslutade jag mig för att göra mitt livs resa på egen hand, och destinationen blev Sydamerika! En resa som kommer handla om kultur, mat, stränder och fin natur men framförallt om att kunna utmana och hitta sig själv. In the beginning of 2017 I decided to take the journey of my life,and South america is my destination! This journey will be about culture, food, beaches and incredible nature but mostly about challenging and finding yourself.

US #1

US #1

11 november 2017 - 19 november 2017

Äventyr i Brasilien

Äventyr i Brasilien

11 oktober 2017 - 31 mars 2018

Jag har fått möjligheten att via mitt jobb åka till Brasilien i 5 månader för att skaffa mig erfarenheter om hur det är att bo och leva i ett annat land. Här kan man följa mig och mina tankar kring hur det är att bo och leva här samt vad jag hittar på under dessa månaderna.

2017-11 Jorden runt för tredje gången

2017-11 Jorden runt för tredje gången

21 november 2017 - 8 mars 2018

Resrutt: Rio de Janeiro - Valparaiso och kryssning tre veckor med Holland America Line till Antarktis och sen Buenos Aires (många stopp på vägen bl a Punta Arenas - Ushuaia- Falklandsöarna - Montevideo) - Manaus - Salvador (med Karnivalen!) - Santa Cruz (Bolivia) - Uyuni - La Paz - Auckland via Santiago - Rarotonga (Cooköarna) - Aitutaki (Cooköarna) - Auckland - Apia och Taufua Beach igen! (Samoa) - Auckland - Male (Maldiverna) via Hong-Kong - Kooddoo Resort i Overwater Villa! (Maldiverna) - Stockholm Fotot är från Antarktis förra året fotat av Liv Jorunn och Japp van der Toorn som åkte likadan kryssning som vi ska.

The here we go again TOUR

29 mars 2017 - 3 juni 2017

Sydamerika

Sydamerika

21 januari 2017 - 24 mars 2017

Familje semestern denna vintern blir till Brasilien, Uruguay, Argentina och slutligen chile ;-)

sydamerika

sydamerika

19 december 2016 - 24 januari 2017

Sista kontinenten

Triple trouble on tour

Triple trouble on tour

10 januari 2017 - 18 maj 2017

De tre trubbelmakarna åker till Amerikat på upptäcksfärd! Följ med oss från Cuba till Brazil och allt däremellan

Backpacking med Svea

Backpacking med Svea

30 november 2016 - 30 november 2016

Vårt mål är att komma från Sverige (Kävlinge station) till Chile (sydamerika) och vidare till slutdestinationen Rio de Janero (sydamerika) sedan hem igen med flyg.

Anna Konda
anna_konda