Brasilien

En fullspäckad uppdatering.. och en fullspäckad vardag
söndag 27 maj 2018 - Araraquara, Brasilien

Nu var det ett bra tag sedan jag lyckades klämma ur mig ett inlägg. Veckorna här rullar verkligen på i rasande fart. Och mycket har hunnit upplevas sedan mitt förra inlägg. Resväskorna är inte helt ouppackade (om än inte helt uppackade) och man börjar få någon slags struktur och rutin i

VAI CORINTHIANS!!!!
lördag 24 februari 2018 - R. Dr. Luís Aires, 3158, Sorocaba, São Paulo, Brasilien

Fotboll, Corinthians vs Palmeiras. Nu har jag inte kollat på jättemånga fotbollsmatcher i mina dagar, tycker mest att det är roligt att spela själv på skoj, men detta var nog den bästa matchen jag har sett tror jag. Det var fart och action från start till slut, inget småspringande med

"Där du hittar havet"
onsdag 21 februari 2018 - Paranapiacaba, Sorocaba, São Paulo, Brasilien

Paranpiacaba som på Tupi-folkets språk betyder just "Där du hittar havet" är namnet på den lilla byn som ligger knappt en timmas bilväg utanför Sao Paulo. Byn grundades av Sao Paulo Järnvägsbolag, ett privatägt "British railway" företag i Brasilien. Byn växte alltså fram som en

Sightseeing och karneval i Rio
söndag 11 februari 2018 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Några dagar med sevärdheter och karneval med besök på både mindre blocos och en en kväll på Sambodromen.

Senast aktiv - från São Bernardo do Campo, Brasilien
Fortsatt smekmånad och Saabdelegation på plats
lördag 17 mars 2018 - Araraquara, Brasilien

I går var jag med om mitt första riktiga skyfall här i Brasilien. Jag har ju hört att det ska kunna regna rejält och att vattnet verkligen forsar fram på gatorna då. Och det var verkligen en upplevelse att få vara med om det. De historier jag hört är verkligen inga överdrifter. Här

Fyra intensiva dygn
torsdag 8 mars 2018 - Araraquara, Brasilien

Tre resväskor. En golfbag. Ett nytt liv. Ett fantastiskt äventyr. Fyra intensiva dygn sedan jag landade. Och ett varmt välkomnande. Nu är det nästan exakt fyra dygn sedan jag kom med taxin till Araraquara efter fyra timmars resa från flygplatsen i Sao Paulo. Fyra dygn fyllda med intryck och

Med bilen till Paraty

Från Sao Bernardo do Campo åkte vi inlandet fram till Caraguatuba där vi tog kustvägen resten av vägen till Paraty, en fin kuststräcka att åka med bil. På vägen dit blev det lite pauser för fotografering, lunchpaus på stranden i Ubatuba och bad i ett vattenfall. Huvudattraktionen i

Sightseeing i São Paulo
måndag 8 januari 2018 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Efter Foz do Iguazu blev det tillbaka till Sao Paolo för lite sightseeing. Första kvällen tillbaka blev det en tur till Liberdade för att käka Koreanskt. Efter maten tänkte vi leta upp ett lämpligt ställe för öl och Caipirinha. Eftersom det var måndag så var det inte så många ställen

Många återseenden...
måndag 5 februari 2018 - Foz do Iguaçu, Paraná, Brasilien

har det blivit så här i början. Rio, Paraty och Iguazo-fallen var ju slutet på resan 2012-13.Efter en övernattning på Jumbo Stay, Arlanda så gav vi oss iväg tidig lördag morgon och dryga 16 timmar senare så samlades 18 trötta, lite spända men också taggade personer på ett hotell nära

Brasilien och Argentina - Iguaçufallen
lördag 6 januari 2018 - R. Xavier da Silva, 772, Paraná, Brasilien

Lite över en vecka kvar på semestern och besök av en kompis från Sverige. Planen var att besöka Iguaçufallen, ta ett par dagar i Sao Paolo och sist ett par dagar i Paraty. Jag mötte honom på flygplatsen i Sao Paolo på lördag morgon, därifrån tog vi flyg till Foz do Iguaçu. Vi kom fram

En svensk fotbollsspelare på äventyr i Brasilien

En svensk fotbollsspelare på äventyr i Brasilien

3 mars 2018 - 14 februari 2019

Tre resväskor och en golfbag. Det är vad man tar med sig från ett gammalt liv in i ett nytt. Och ett saabkonto då. För i första hand är jag ju faktiskt här för att jobba. Men lite spännande äventyr i detta gigantiska land hoppas jag också hinna uppleva och rapportera om.

Jul & nyår i Brasilien

Jul & nyår i Brasilien

19 december 2017 - 9 januari 2018

US #1

US #1

11 november 2017 - 19 november 2017

Från Atlanten till Stilla Havet...

Från Atlanten till Stilla Havet...

27 januari 2018 - 17 mars 2018

Från Rio till Santiago går denna resa med massor av underbara stopp! Vattenfallen i Iguasso, semesterbyn Paraty, pulserande Bueno Aires, natursköna Patagonien, världens ände - Eldslandet och sen dom magiska Anderna! Och allt detta ska upplevas med hjälp av en Rosa buss, modell äldre!!! Galen eller inte, minnesvärt blir det garanterat :)

Äventyr i Brasilien

Äventyr i Brasilien

11 oktober 2017 - 31 mars 2018

Jag har fått möjligheten att via mitt jobb åka till Brasilien i 5 månader för att skaffa mig erfarenheter om hur det är att bo och leva i ett annat land. Här kan man följa mig och mina tankar kring hur det är att bo och leva här samt vad jag hittar på under dessa månaderna.

2017-11 Jorden runt för tredje gången

2017-11 Jorden runt för tredje gången

21 november 2017 - 8 mars 2018

Resrutt: Rio de Janeiro - Valparaiso och kryssning tre veckor med Holland America Line till Antarktis och sen Buenos Aires (många stopp på vägen bl a Punta Arenas - Ushuaia- Falklandsöarna - Montevideo) - Manaus - Salvador (med Karnivalen!) - Santa Cruz (Bolivia) - Uyuni - La Paz - Auckland via Santiago - Rarotonga (Cooköarna) - Aitutaki (Cooköarna) - Auckland - Apia och Taufua Beach igen! (Samoa) - Auckland - Male (Maldiverna) via Hong-Kong - Kooddoo Resort i Overwater Villa! (Maldiverna) - Stockholm Fotot är från Antarktis förra året fotat av Liv Jorunn och Japp van der Toorn som åkte likadan kryssning som vi ska.

Jorden runt

Jorden runt

8 oktober 2017 - 8 oktober 2019

It started as a joke; Sara, if we don´t get a PhD position, let's travel the world! Eat, drink, see new places and avoid all the responsibilities of growing up for another year. I always dreamed of traveling but there was always something tying me to Sweden. Studies, a person, a home. Today, I don't even own a bed (Bella is safely spoiled at my parents place). Weird, some would say ― liberating, I would say. So the dream became a joke, the joke became reality, and now reality is just around the corner! And you know what? I am ready, let the dream begin!

The here we go again TOUR

The here we go again TOUR