Amazonas

Tumbira
torsdag 24 oktober 2019 - Amazonas, Brasilien

Till nästa by vi besöker,,Tambira, går det inga vägar alls utan man måste ta sig dit med båt. Här bor vi hos Dona Vera i ett fint trähus ovanför floden. Vi är 2 par som bor här och en inackorderingstjej från Sao Paulo. Hon har mycket blommor överallt och från altanen har man en fin

Nationalparken Anavilhanas
tisdag 22 oktober 2019 - Novo Airão, Amazonas, Brasilien

På en av de få vägarna i området tog vi oss till Novo Airao, en by utmed Rio Negro. Här bodde vi fint på ett hotell med utsikt över floden. Vid hotellet fanns det leguaner, som ibland kom upp till restaurangen och hälsade på. Vi gjorde lite utflykter ut i regnskogen, bland annat till

Manaus
söndag 20 oktober 2019 - Manaus, Amazonas, Brasilien

Manaus är en stad mitt i djungeln och man kan bara komma dit med flyg eller båt, det finns inga vägar genom djungeln. Invånarantalet är 2,5 miljoner, så det är ingen liten stad. Den har byggt upp sin välfärd på gummiindustrin och har nog sett sina bästa dagar. Det mest berömda i staden

Senast aktiv - från Olinda, Pernambuco, Brasilien
Kryssning med Antarktiska stormar, dimbankar och soldränkta isberg och djungel!
torsdag 11 januari 2018 - Manaus, Amazonas, Brasilien

Vi har utforskat det lite ruffiga men charmiga Valparaiso och det chica Viña del Mar. Från hotellfönstret ser vi de båda städerna, hamnen och sälarna som vinkar till oss från bojen. Pablo Nerudas hem, som nu är ett museum, liksom vår favoritfiskrestaurang ”Livräddningsbåten” (Bote

Flodbåt på amazonerna
tisdag 14 juli 2015 - Manaus, Amazonas, Brasilien

BILDER FINNS HÄR [link url=https://www.flickr.com/gp/[email protected]/763y0u ]https://www.flickr.com/gp/[email protected]/763y0u [/link] I lördags var det äntligen dags att hoppa på flodbåten! Vi vaknade tidigt i lördagsmorse av att det regnade och åskade utanför, men när vi väl klätt på oss

Malin Nilsson
josefmalin i Brasilien
Norra Brasilien

Norra Brasilien

17 oktober 2019 - 6 november 2019

Vi följer Amazonfloden och djungellivet däromkring.

2017-11 Jorden runt för tredje gången

2017-11 Jorden runt för tredje gången

21 november 2017 - 8 mars 2018

Resrutt: Rio de Janeiro - Valparaiso och kryssning tre veckor med Holland America Line till Antarktis och sen Buenos Aires (många stopp på vägen bl a Punta Arenas - Ushuaia- Falklandsöarna - Montevideo) - Manaus - Salvador (med Karnivalen!) - Santa Cruz (Bolivia) - Uyuni - La Paz - Auckland via Santiago - Rarotonga (Cooköarna) - Aitutaki (Cooköarna) - Auckland - Apia och Taufua Beach igen! (Samoa) - Auckland - Male (Maldiverna) via Hong-Kong - Kooddoo Resort i Overwater Villa! (Maldiverna) - Stockholm Fotot är från Antarktis förra året fotat av Liv Jorunn och Japp van der Toorn som åkte likadan kryssning som vi ska.

3 juli 2015 - 2 augusti 2015

30 januari 2015 - 22 februari 2015

Dans, svett och iglar Recife - Manaus - Amazonas - Sao Paulo - Rio De Janeiro - Ilha Grande

Brazil baby!

Brazil baby!

1 juni 2014 - 2 juli 2014

Nu var det Brasiliens tur att få ett storslaget besök. Ska verkligen bli skit häftigt. Det gör inte alls ont att det är fotbolls VM samtidigt, utan Sverige dock =(. Tanken med resan var att smita hemifrån under 30 års yran med grabbarna. Nu blev det bara Gurra som följde med men kommer bli galet roligt ändå. Den tal bara Den tal..

A Barwaiters Journey- Seabourn

A Barwaiters Journey- Seabourn

4 mars 2013 - 3 april 2013

Fyra månader ombord Seabourn Sojourn som Barwaiter.

Hanna,Amanda&Sandra ute i stora vida världen!

Hanna,Amanda&Sandra ute i stora vida världen!

28 november 2012 - 30 mars 2013

Jag, Amanda & Sandra har fyra månader på att ta oss igenom 7 länder! klarar vi det? Ja det tror jag verkligen! Jag är så fylld av förhoppningar inför denna resan! Så mycket att lära sig om andra om sig själv. Det kommer definitivt bli en resa jag aldrig någonsin kommer att glömma! Minnen för livet <3

50-årsresa

50-årsresa