Cumbuco

Acerola
måndag 21 september 2015 - Cumbuco, Ceará, Brasilien

Idag satte vi oss på ett ställe på stranden för att plugga en stund. Alla juicer vi har testat hittills (ananas, mango, passionsfrukt...) har varit väldigt goda så vi gav oss på att testa något nytt: acerola. Det finns ingen direktöversättning på denna frukt till svenska eller engelska,

Natascha Heidari
Tusch89 i Brasilien
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Framme!
fredag 4 september 2015 - Cumbuco, Ceará, Brasilien

Nu har vi kommit fram och installerat oss på boendet på den lilla orten Cumbuco utanför Fortaleza. Vi mellanlandade i Lissabon och hade en natt där innan vi flög vidare. Lissabon gjorde verkligen gott intryck på mig! Mysig stad byggd på sju kullar. En stad med god mat, en gammal

Natascha Heidari
Tusch89 i Brasilien
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Allt har sin tid
måndag 5 januari 2015 - Cumbuco, Ceará, Brasilien

Hejsan, I torsdags blev det middag på Muda och dit kom även två andra familjer som bor på hotellet. Det blir lätt så att när det är ett litet hotell och en väldigt liten by (fast större än Smyge, haha) att man träffas på någon av alla restaurangerna. Men alla vi pratar med på

Gott nytt år
söndag 4 januari 2015 - Cumbuco, Ceará, Brasilien

Gott nytt år! Hoppas att ni alla hade ett jättemysigt nyårsfirande. Vi hade en trevlig och lugn dag. Började som vanligt med frukost och sedan bad i poolen och i havet. Det norska paret som vi pratat en del med åkte på eftermiddagen. Men det blir nog en tripp till Oslo för att hälsa på

Tyskarna invaderar
måndag 29 december 2014 - Cumbuco, Ceará, Brasilien

Hej hopp! Resdagboken har varit nere ett tag men hoppas det ska funka resan ut. För någon dag sedan kom ett STORT gäng tyskar hit och låt oss bara säga att det märktes. Ljudvolymen ökade markant (ex pratar de med vara dra från balkongen på 3:e våningen till andra sidan poolen), de tar

9 dagar kvar
måndag 29 december 2014 - Cumbuco, Ceará, Brasilien

Oi Bomgia (hej godmorgon på portugisiska, stavning kan vara helt upp åt väggen....) I fredags tog Jonas och Pascal (en kille från Belgien som är här ofta) bussen till en lagun för att sedan kitea hela vägen tillbaka. De fick ändra sina planer lite eftersom Pascals kite gick sönder.

Christmas with the Americans
torsdag 25 december 2014 - Cumbuco, Ceará, Brasilien

Hej alla, Då var julafton över och vi firade den inte helt själv. Vi blev bjudna på middag av den amerikanska familjen från Key West. Mamman är från Brasilien så det är toppen att de kan portugisiska. De kommer att åka imorgon bitti vilket Jonas framförallt tycker är tråkigt eftersom

Snart jul
tisdag 23 december 2014 - Cumbuco, Ceará, Brasilien

Hej alla! God jul på er :) Här är allt bra med oss. Internet har varit nere några dagar men är nu up and running. Det är jättekonstigt med internet här för det går inte att komma in på alla sidor man vill. Utan det dyker upp en sida på portugisiska - vilket gör mig tokig!! Bland annat

Bröllop
söndag 21 december 2014 - Cumbuco, Ceará, Brasilien

Hej, Nej det är inte vi som har gift oss eller förlovat oss. Titeln syftar till att det har varit ett bröllop här på hotellet idag. I eftermiddags stängdes pool- och barområdet av för gästerna då det skulle fixas inför bröllopet. Dagen började med frukost (massvis med frukt, bröd,

Äntligen framme i Brasilien
fredag 19 december 2014 - Cumbuco, Ceará, Brasilien

Hej alla, Då var vi äntligen framme efter en väldigt lång resa. Köpenhamn till Frankfurt tog ca 1 h 15 min, vänta i Frankfurt 5 h sedan ett 12 h flyg till Rio de Janeiro för att därefter ta det sista flyget mot Fortaleza och detta flyg tog 3 h. Det var tajt med tiden i Rio. Vi hade 1 h 45

2 september 2015 - 28 november 2015

Del 1 av 2 av vår resa. Hösten kommer förhoppningsvis fyllas av sol, värme, bad, kite surfing, nya bekantskaper, härliga erfarenheter och lite studier någon gång däremellan.

Jul och nyår i Brasilien

Jul och nyår i Brasilien

18 december 2014 - 7 januari 2015

Jag och Jonas åker till varmare breddgrader över jul och nyår, närmare bestämt Cumbuco (nordöstra Brasilien). Sol, bad, kite, god mat och en massa härligheter står på schemat.

Kitesemester

Kitesemester

20 oktober 2011 - 25 februari 2012

Planerad resa till Miami, Cancun, Los Angeles, Rio och Fortaleza.

Wild Kite Life filurar på nya projekt i Cumbuco

Wild Kite Life filurar på nya projekt i Cumbuco

15 september 2011 - 1 april 2012

Då var det dags att resa tillbaka till Brasilien efter en minst sagt hektisk säsong i Svedala. Egentligen borde jag bara åka dit och njuta och ha det gott, men tyvärr är jag inte skapt så. Ju mer jag har att göra desto mer snurrar min lilla hjärna till det och hittar på ytterligare nya projekt. Varför skall det vara så himla svårt att stanna upp och vara nöjd med det man har. Tur att man inte är lika dan när det gäller killar iaf:)

4 november 2010 - 28 november 2010

Wild Kite Life skall njuta av massa kite o lifestyle i Brasil

Wild Kite Life skall njuta av massa kite o lifestyle i Brasil

15 september 2010 - 19 januari 2011

Tillbaka till paradiset cumbuco för fjärde året. Massa kite och kiteinstruerande. Umågs med alla kidsen och annat bus. Sen får vi väl se om det blir svedala eller nåt annat kul på slutet av resan:)