En Brasiliansk utekväll
torsdag 19 januari 2017 - Fortaleza, Ceará, Brasilien

Hej på er alla,Dagarna lunkar på utan större äventyr, men i går/i natt så fick jag en ny upplevelse.Gick ut med en av mina kompisar, Mariza som jobbar som servitris på "La habanera" min italienska favoritbar, där jag oftast äter middag och alltid tar mitt förmiddagskaffe.Vi träffades vid

Stränder och väder
tisdag 10 januari 2017 - Fortaleza, Ceará, Brasilien

Hej,här lunkar allt på som vanligt.Stränderna här måste ha en förordning från staden, jag bor vid "Praia Iracema" och där finns det enbart några få strandbarer, d.v.s. någon som har ett par kylboxar av större modell och som får leverans av is under dagen där de kan kyla kokosnötter

Ensam igen
onsdag 4 januari 2017 - Fortaleza, Ceará, Brasilien

Ja, så har då Hasse, Rebecka och Leo åkt hem så nu är jag på egen hand igen. Blandade känslor, dels har det varit jättetrevligt att ha vänner här och kompisar att umgås med, men samtidigt så återgår det ju till mitt vanliga status, nu kan jag göra lite som jag vill, det är ju inte

Senast aktiv - från Flen, Södermanlands län, Sverige
Så var det nya året påbörjat
måndag 2 januari 2017 - Fortaleza, Ceará, Brasilien

Hej på er alla.Så har nyåret passerat och det var riktigt trevligt, vi gick ut och käkade på den där restaurangen där de kommer och skär upp köttet vid bordet, ät allt vad du orkar, riktigt bra och riktigt prisvärt.Sen gick vi ner till stranden vid 22-snåret och tittade på hysterin,

Gott Nytt år
lördag 31 december 2016 - Fortaleza, Ceará, Brasilien

Hej på er,så var det den sista dagen på året.Hela veckan har staden förberett sig på att fira nyår och vilken fest det kommer bli, de har riggat upp en gigantisk festivalscen på stranden och det kommer vara livemusik hela kvällen/natten. Det är tusentals försäljare som har ställt upp

Julhelgen över
tisdag 27 december 2016 - Fortaleza, Ceará, Brasilien

Hej på er,nu är julen över även här, det var vansinnigt mycket folk ute på stränderna på juldagskvällen för att umgås.Vi hittade av en händelse en restaurang som sålde bag-in-box-vin, bra tyckte vi då flaskhantering är tungt. Det blev en liten överraskning dock, det visade sig vara

God Jul
lördag 24 december 2016 - Fortaleza, Ceará, Brasilien

Hej på er alla och God Jul.Här i Fortaleza har vi tillbringat dagen med att knalla runt i en shopping-galleria större delen av dagen. Leo (12 år) skulle ju naturligtvis ha en julklapp.Annars är allt sig likt, 30 grader och en konstant vind. Frisk bris skulle jag kalla det, men det blåser så

Lugn vecka
torsdag 22 december 2016 - Fortaleza, Ceará, Brasilien

Hej på er,veckan som gick har varit lugn, inget speciellt att rapportera.I går kväll kom Hans, Rebecka och hennes son Leo som ska stanna här och bo med mig i två veckor, så nu kommer det inte vara lika lungt längre :-), men det är helt ok. Kul med sällskap.Dagarna flyter på, man knallar

Framme
lördag 17 december 2016 - Fortaleza, Ceará, Brasilien

Hej,Jag kom fram efter långt resande. Lägenheten håller helt och hållet vad den lovades på webben, till och med julpyntad ?!?https://www.airbnb.se/rooms/1170786Temperaturen ligger kring 27 grader på dagen och kring 23 på natten och det är växlande molnigt vilket är väldigt skönt för i

Fortaleza och Taíba
måndag 14 september 2015 - Fortaleza, Ceará, Brasilien

I förrgår åkte vi till Fortaleza, den största staden i den här regionen, med en befolkning på ca 2,5 miljoner men utan några sevärdheter. Det vi såg var en massa marknader och försäljare som sålde damkläder. Massvis med damkläder! Och inne i den större marknaden, det fd fängelset,

Natascha Heidari
Tusch89 i Brasilien
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Nordöstra Brasilien

Nordöstra Brasilien

14 december 2016 - 27 januari 2017

Brasilianska nordostkusten med bas i Fortaleza

2 september 2015 - 28 november 2015

Del 1 av 2 av vår resa. Hösten kommer förhoppningsvis fyllas av sol, värme, bad, kite surfing, nya bekantskaper, härliga erfarenheter och lite studier någon gång däremellan.

3 juli 2015 - 2 augusti 2015

Brazil

Brazil

9 september 2013 - 5 mars 2014

Brasilien 2012

Brasilien 2012

12 januari 2012 - 6 mars 2012

Stränder, storstad, regnskog, vattenfall, karneval och en massa andra spännande upplevelser.

BBB=Bålsta-Boden-Brasilien

BBB=Bålsta-Boden-Brasilien

22 december 2011 - 23 januari 2012

En snabb tur till Boden över jul och sen drar vi iväg till Brasilien. Här kan du (kanske) följa oss på vår resa! Susanne och Uffe.

Brasilien runt

Brasilien runt

21 september 2011 - 5 november 2011

Hej Vi ska försöka att uppdatera bloggen så ofta vi kan. Häng med oss på en oförglömlig resa ut i den sydamerikanska vegetationen. /Gustav och Malin

Åter till Brasilien!

Åter till Brasilien!

13 augusti 2011 - 9 september 2011

Vi drar åter till Brasilien för att vara med i Jogos Mundiais de Abadá Capoeira, samt naturligtvis sola, bada, festa, äta gott och njuta av den brasilianska livsstilen:)

New York och Brasilien

New York och Brasilien

21 juli 2011 - 12 augusti 2011

Resan börjar i New York 5 dagar därefter far vi till Fortaleza i Brasilien 3 dagar. Sen väntar äventyr i Pantanal 4 dagar därefter tillbaka till Fortaleza och vila i två dagar. Resans höjdpunkt blir i Crato där vi skall möta vårt fadderbarn, Sarah, och eventuellt våra tidigare fadderbarn, Taciana och Isla. Sen vilar vi igen i Fortaleza tills vi åker hem den 11 augusti via New York.

1 juni 2011 - 13 juni 2011

Kristin Nordh