Paraná

Många återseenden...
måndag 5 februari 2018 - Foz do Iguaçu, Paraná, Brasilien

har det blivit så här i början. Rio, Paraty och Iguazo-fallen var ju slutet på resan 2012-13.Efter en övernattning på Jumbo Stay, Arlanda så gav vi oss iväg tidig lördag morgon och dryga 16 timmar senare så samlades 18 trötta, lite spända men också taggade personer på ett hotell nära

Brasilien och Argentina - Iguaçufallen
lördag 6 januari 2018 - R. Xavier da Silva, 772, Paraná, Brasilien

Lite över en vecka kvar på semestern och besök av en kompis från Sverige. Planen var att besöka Iguaçufallen, ta ett par dagar i Sao Paolo och sist ett par dagar i Paraty. Jag mötte honom på flygplatsen i Sao Paolo på lördag morgon, därifrån tog vi flyg till Foz do Iguaçu. Vi kom fram

Tobias Nilsson
TobbeTaz i Äventyr i Brasilien
Senast aktiv - från São Bernardo do Campo, Brasilien
torsdag 3 november 2016 - Foz do Iguaçu, Paraná, Brasilien

Rio de Janeiro. En av världens mest spektakulära metropoler och en sådan där stad som har allt. Långa vita stränder, tät regnskog, fantastiska vyer från höga bergstoppar, kultur och shopping i världsklass och skön atmosfär helt enkelt. Släng in några Caprinias i mixen och sedan vet

Foz do Iguazu del 1
tisdag 20 september 2016 - Foz do Iguaçu, Paraná, Brasilien

Sedan förra inlägget har det varit fortsatt poolhäng och slappande. Vi har även varit på en liten upptäcktsfärd i Sorocaba. I regel har det varit bra väder, men vi har även fått se ett åskoväder. Mycket kraftiga vindar och blixtar på eftermiddagen/kvällen. Såg flera gånger ut som

Vecka 7
lördag 16 januari 2016 - Laranjeiras do Sul, Paraná, Brasilien

11/1 Vi lämndae campingen i Salta för en lång bussresa mot Paraguay och dess huvudstad Asuncion. Vi skulle inte nå fram på en dag utan det blev En Bushcamp på vägen. Det var ressnde varmt undrr dagen och termometern i bussen visade på 42 grader på eftermiddagen. Till vår lycka (och

Nils-Arne Engsrö
nilsa_13 i Sydamerika Rosa bussar
Senast aktiv - från Kande Beach, Norra regionen, Malawi
Iguaçufallen
torsdag 22 oktober 2015 - Foz do Iguaçu, Paraná, Brasilien

Efter Pantanal och Bonito flög vi vidare till Foz do Iguaçu – den stad vid Iguazufallen som ligger på den brasilianska sidan. 20 % av vattenfallen i Iguazú ligger i Brasilien medan 80 % ligger i Argentina. Totalt är det mellan 160-260 vattenfall på en 3 km lång sträcka. Vattenfallen här

tusch89
Tusch89 i Brasilien
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Curlade i Curitiba & Snabbvisit i Sao Paulo
måndag 10 augusti 2015 - Curitiba, Paraná, Brasilien

Ohoj alla! Detta inlägg är egentligen nästan två veckor gammalt, menmen, på resa har man lite annat att göra än att skriva inlägg (; I alla fall, i Iguazu började Sofia och jag fila på vårt nästa resmål. Laura, som jag träffade i Atacamaöknen, tipsade mig om hennes hemstad Curitiba.

Britta Söderkvist
SenoritaGordita i Backpacking i Sydamerika
Senast aktiv - från Yaoundé, Centre, Kamerun
Transportsträcka å foton
fredag 3 juli 2015 - Laranjeiras do Sul, Paraná, Brasilien

Vi bestämde oss för att lämna Intervales tidigt och tur var väl det... Det tog oss ca 6 timmar (inklusive ett frukost - stopp) att ta oss därifrån till flyget. Vi åkte redan klockan 5. Då regnade det rätt rejält... Vi blev lite oroliga att nippeDanyaAnnika-pygmebilen skulle köra fast

Sofia Henriksson
Bubbelfian i Åtta sorters apa!
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
18 - Fran Posadas till San Ignacio till Iguazu
tisdag 23 december 2014 - Foz do Iguaçu, Paraná, Brasilien

Oj oj oj... nu har det gatt manga dagar sedan jag skrev... o jag har hunnit med en del. Senast vi hordes av var jag min sista morgon i Posadas pa vag at nordost. Nar jag klev av bussen en dryg timmes resa senare vid San Ignacio sa klev det av en ung kille med ryggsack. Vi vaxlade nagra ord och han

Tine Asplund
TineA i Sydamerika
Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
Från Atlanten till Stilla Havet...

Från Atlanten till Stilla Havet...

27 januari 2018 - 17 mars 2018

Från Rio till Santiago går denna resa med massor av underbara stopp! Vattenfallen i Iguasso, semesterbyn Paraty, pulserande Bueno Aires, natursköna Patagonien, världens ände - Eldslandet och sen dom magiska Anderna! Och allt detta ska upplevas med hjälp av en Rosa buss, modell äldre!!! Galen eller inte, minnesvärt blir det garanterat :)

Äventyr i Brasilien

Äventyr i Brasilien

11 oktober 2017 - 31 mars 2018

Jag har fått möjligheten att via mitt jobb åka till Brasilien i 5 månader för att skaffa mig erfarenheter om hur det är att bo och leva i ett annat land. Här kan man följa mig och mina tankar kring hur det är att bo och leva här samt vad jag hittar på under dessa månaderna.

Jorden runt

Jorden runt

20 september 2016 - 1 juli 2017

Ett helt varv utan att flyga!

Brasilien (2016)

Brasilien (2016)

10 september 2016 - 2 oktober 2016

Sydamerika Rosa bussar

Sydamerika Rosa bussar

29 november 2015 - 25 januari 2016

Rosa bussarna Ecuador-Peru-Bolivia-Paraguay-Brasilien med bl.a. vandring på Inkaleden till Machu Picchu, Titicacasjön, saltöknen Salar de Uyuni, Iguaçufallen i Brasilien och Rio de Janeiro med Kristusstatyn och Copacabana.

2 september 2015 - 28 november 2015

Del 1 av 2 av vår resa. Hösten kommer förhoppningsvis fyllas av sol, värme, bad, kite surfing, nya bekantskaper, härliga erfarenheter och lite studier någon gång däremellan.

Backpacking i Sydamerika

Backpacking i Sydamerika

5 juli 2015 - 25 augusti 2015

Tänk vad bra att ha en kompis som pluggat ett år i Chile; då HAR man ju en ursäkt till att göra södra Sydamerika. Sju veckor att se och uppleva så mycket jag bara orkar. Planerade länder är Chile, Bolivia, Brasilien och Argentina, så får vi se hur det blir i slutänden (: Följ med mig över Atlanten på äventyr i Latinamerika!

Åtta sorters apa!

Åtta sorters apa!

29 juni 2015 - 15 juli 2015

8 geocachare på vift och drift i Brasilien: - ut i skogen några timmar från Sao Paulo - vattenfallet vid Foz de Iguazu - korta besök i Argentina & Paraguay - Rio de Janeiro, klappa sockertopp, jesus, o.s.v. - Ut på en ö, Ilha Grande

Rospiggar i Sydamerika

Rospiggar i Sydamerika

17 november 2014 - 3 december 2014

Huvuddelen av resan kommer vi befinna oss på Ranchen Estancia Aventura i Paraguay men planen är att ta en snabbtitt på Brasilien och Argentina.

Gunnar Paulsson
Copiad