Ilha Grande

Ilha Grande-ett litet paradis
lördag 23 december 2017 - Ilha Grande, Piauí, Brasilien

Ilha GrandeNu har vi lämnat Rio och åkt taxi/buss/båt till den lilla paradisön Ilha Grande, här ska vi fira jul!😃Dagarna i Rio har varit väldigt bra, gillar staden skarpt, synd bara att man måste va på sin vakt hela tiden...på dagtid har vi aldrig känt oss otrygga egentligen men så

Welcome To the Jungle, aka Amazonvikings, aka vi besöker Paraty och Ilha Grande
torsdag 13 augusti 2015 - Ilha Grande, Piauí, Brasilien

Efter vår korta visit till Sao Paulo drog vi vidare mot kusten med destination Paraty. Paraty är en supermysig liten stad, omgiven av subtropisk regnskog (dock inte Amazonas...). Efter att ha hoppat av på busstationen tog vi helt sonika våra jätteryggor och knallade ner till stranden. Vi hade

Britta Söderkvist
SenoritaGordita i Backpacking i Sydamerika
Senast aktiv - från Yaoundé, Centre, Kamerun
Utflykter på ön
söndag 12 juli 2015 - Ilha Grande, Piauí, Brasilien

LÖRDAG : Det finns som sagt var massor av stränder runt ön vilket oxå gör att det finns sjuttiofjorton båt-turer hit och dit och runt ön och halvt runt ön och gud vet var. Vi valde dock att hyra en egen båt med tillhörande kapten Paulinho för att kunna ta oss till de två ställen vi

Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Det blir en dag på stranden....
fredag 10 juli 2015 - Ilha Grande, Piauí, Brasilien

Vi hade märkt att det var festligheter på gång här i Abrao. Det hade byggts ett partytält och en liten scen mitt i centrum, samt det satts upp en massa vimplar och pynt. Så vitt vi vet firade man Festa Junina som kanske eller kanske inte har att göra med Sao Joao (som kanske eller kanske

Abrao @ Ilha Grande
torsdag 9 juli 2015 - Ilha Grande, Piauí, Brasilien

Ytterligare en dags transporterade under gårdagen, ganska trevlig sådan. På vår chaufförs inrådan lämnade vi Rio lite tidigare än vi planerat. Vi hann ändå med en lugn förmiddags fri-hopp-och-lek. Jag och Bernt vandrade lite längs stranden och fotade samt besökte ett postkontor för

Rio, tredje gången gillt
lördag 28 februari 2015 - Ilha Grande, Piauí, Brasilien

Hej, hallå dagboken! Så... Jag och Sofia blir lite sena från Pantanal. Vilket absolut INTE fick hända för att Hemligheten skulle få fortsätta vara en hemlighet. Men med hjärtat i halsgropen, "vi behöver inte varken äta eller pengar nu, det viktigaste är att vi får sova"-attityd

Rio, carnival and lazy days
onsdag 18 februari 2015 - Ilha Grande, Piauí, Brasilien

The land of mango shows the best side. São Paulo teaches us how you dance in a Brazilian club, nothing like in sweden. We also saw a street fight, welcome to South America. Rio with a crowded Copacabana and a lot of caipirinha, a majestic Cristo Redentor and the sugarloaf who serves beers, good.

20 - Ilha Grande (den stora on)
tisdag 30 december 2014 - Ilha Grande, Piauí, Brasilien

;; sa da fortsatter berattelsen i blindo fortfarande, Tack och lov for ett bra tangentbord sa jag hoppas att fingrarna kan lasa aven om jag sjalv knappt kan las vad det star pa skarmen framfor mig. Mailade ett nodanrop till Thomas som ligger pa vart hotell och sover, surfar eller mojligtvis laser

Tine Asplund
TineA i Sydamerika
Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
BA -> Rio dag 11-13 - Ilha Grande
söndag 30 mars 2014 - Ilha Grande, Piauí, Brasilien

Vi lämnade Paratay vid nio tiden för att åka i vår minibuss mot ön Ilha grande. Vi åkte ca 2 timmar till en liten stad där vi hoppade på en katamaran som på en timma tog oss till ön. Ön har en härligt avslappnad vibe, inga bilar finns på ön, det finns vandrings stigar men den mesta

Matthias Svegbrant
Zveg i In search of the South American Pole
Senast aktiv - från Placencia, Stann Creek, Belize
Silvester am Strand
tisdag 7 januari 2014 - Ilha Grande, Piauí, Brasilien

Zuerst war ich aber mit den Mädels vom CCA noch im Ibirapuera Park um die weihnachtliche Lichterdeko und -show zu bewundern. So sind wir also bei gefühlten 35°C mit geliehenen Fahrrädern rumgegurkt und haben uns in die Massen gedrängt, Áqua de Coco geschlürft und – wie all die anderen dort

Nadine Schaal

19 december 2017 - 9 januari 2018

Backpacking i Sydamerika

Backpacking i Sydamerika

5 juli 2015 - 25 augusti 2015

Tänk vad bra att ha en kompis som pluggat ett år i Chile; då HAR man ju en ursäkt till att göra södra Sydamerika. Sju veckor att se och uppleva så mycket jag bara orkar. Planerade länder är Chile, Bolivia, Brasilien och Argentina, så får vi se hur det blir i slutänden (: Följ med mig över Atlanten på äventyr i Latinamerika!

Åtta sorters apa!

Åtta sorters apa!

29 juni 2015 - 15 juli 2015

8 geocachare på vift och drift i Brasilien: - ut i skogen några timmar från Sao Paulo - vattenfallet vid Foz de Iguazu - korta besök i Argentina & Paraguay - Rio de Janeiro, klappa sockertopp, jesus, o.s.v. - Ut på en ö, Ilha Grande

Brasilien

Brasilien

30 januari 2015 - 22 februari 2015

Dans, svett och iglar Recife - Manaus - Amazonas - Sao Paulo - Rio De Janeiro - Ilha Grande

Australien och sydamerika

Australien och sydamerika

28 november 2014 - 20 maj 2015

Sydamerika

Sydamerika

13 november 2014 - 7 januari 2015

Sthlm-London-Buenos Aires Patagonien Uruguay Genomresa mot Iguassu Rio de Janeiro Ilha Grande Paraty Sao Paolo-Madrid-Sthlm

Latinamerika + Europa

9 september 2013 - 5 mars 2014

In search of the South American Pole

In search of the South American Pole

28 december 2013 - 5 april 2014

En liten tur till America, norra och södra samt den södra polen (Antarktis).

Sydamerika 2 - "uppföljaren"

Sydamerika 2 - "uppföljaren"

2 april 2013 - 26 april 2013

Rio med omnejd 1 vecka + Peru 2 veckor