Copacabana

Hike
onsdag 27 december 2017 - Copacabana, Volta Redonda, Rio de Janeiro, Brasilien

Hike över ön!Dagen efter båtturen var vi ganska möra i kroppen, främst huden då;), vi blev ju då såklart lite brända...vilket verkar va i princip omöjligt att undvika på en sån tur här...alla va röda, tom brasilianare som smorde in sig med 70..! På kvällen råkade vi hamna så vi

Framme
torsdag 21 december 2017 - Copacabana, Volta Redonda, Rio de Janeiro, Brasilien

RioVi är i Rio de Janeiro, Brasilien!! Vi har båda lite svårt att ta in detta, känns overkligt o jäkligt häftigt på samma gång! Flygresan hit gick ändå smidigt, även om vi höll på att missa vårt flyg i NYC (vi hade mer än 2,5h på oss) för att det ska va så jäkla komplicerat att

Christ what a view
måndag 7 augusti 2017 - Copacabana, Volta Redonda, Rio de Janeiro, Brasilien

Jag älskar vårat boende. Det är dirt cheap, ligger två-tre kvarter från Copacabana -stranden och vi är i princip de enda som bott här fram tills ikväll. När taxi-chaffisen dumpade oss utanför boendet i fredags var jag säker på att vi skulle bli rånmördade eftersom vi svängt in på en

mikals
MikalS i The here we go again TOUR
Senast aktiv - från Sörby, Gävle, Gävleborgs län, Sverige
Vi var där palmerna bor 🌴

Nu börjar det dra ihop sig för hemfärd. Vi har varit här i Rio i tre dagar och påvägen hit besökte vi Iguazufallen samt Sydamerikas största fågelpark (Parque das Aves) De två dagarna mellan Argentina och Brasilien var hektiska med två flygningar och mellanlandningar. Men helt klart värt

Jul & nyår i Brasilien

Jul & nyår i Brasilien