Rio Grande do Norte

Hem till Sao Paolo igen
söndag 5 november 2017 - Natal, Rio Grande do Norte, Brasilien

Då var semestern slut för den här gången. Efter en skumpig och varm 2 timmar lång bussresa från Natal i fredags kom jag fram till busstationen i Natal för att sen ta en Uber till Praia de Ponta Negra, ett stort strandområde i Natal. Den eftermiddagen och större delen av dagen efter

Tobias Nilsson
TobbeTaz i Äventyr i Brasilien
Senast aktiv - från São Bernardo do Campo, Brasilien
Delfinspaning
fredag 3 november 2017 - Pipa Beach, Rio Grande do Norte, Brasilien

Efter drygt 3,5 timmars flygresa norrut och 2 timmars bilresa söderut igen kom jag fram Pipa igår. En by vid kusten, strax söder om Natal. Stället är ganska ”turistigt”, men ändå trevligt och framförallt säkert. Kvällen jag kom fram utforskade jag huvudgatan i byn lite och käkade.

Tobias Nilsson
TobbeTaz i Äventyr i Brasilien
Senast aktiv - från São Bernardo do Campo, Brasilien
A aventura litoral
måndag 24 mars 2014 - Pipa Beach, Rio Grande do Norte, Brasilien

Meine letzten Wochen in Brasilien wären ohne einen Strandaufenthalt natürlich nicht komplett gewesen... So nahm ich also den Nachtbus nach Salvador und fuhr morgens weiter nach Aracaju, einem Zwischenstopp auf dem Weg zum 1000 km entfernten Paradies namens Pipa, meinem nächsten Ziel. Wie ich

Nadine Schaal
Flamingo i Brazil
Senast aktiv - från Bissingen, Baden–Württemberg, Tyskland
Hälsning från Praia de Pipa
tisdag 19 november 2013 - Pipa Beach, Rio Grande do Norte, Brasilien

Frukosten just uppäten o vi slöar lite på ett hotell i Pipa. Kom hit i förrgår efter ett par dagar i Natal. Bussresan från Recife till Natal, med fin buss, tog 6 timmar, ca 25 mil. Svårt med lediga rum runt Natal så vi hamnade någon mil utanför vid Pium praia. Adressen dit var Parnavirim,

Agneta Johansson
nove04 i Brasilien november 2013
Senast aktiv - från Recife, Pernambuco, Brasilien
Final
söndag 10 mars 2013 - Pipa Beach, Rio Grande do Norte, Brasilien

Så närmar sig slutet på vår sydameerikavistelse. Det har varit sex veckor med lugn och skön tillvaro i den lilla byn/staden Pipa. Vi har haft tre boenden med olika karaktär. Framför allt har vi fått uppleva de fantastiskt fina stränderna. Vi har lärt oss knepet att hitta relativt lugna

Ny strand
torsdag 28 februari 2013 - Pipa Beach, Rio Grande do Norte, Brasilien

Idag, 23/2, var det omöjligt att ta sig till Praia Dolfino pga tidvattnet. Istället blev det överfull minilokalbuss till Praia Madeiro. Åter en fin, ren, vidsträckt strand. Härlig dag och en hel del delfiner att titta på. I bussen hem fick vi ståplats. inte helt lätt för Leo eftersom

På hemmaplan i Pipa
tisdag 5 mars 2013 - Pipa Beach, Rio Grande do Norte, Brasilien

Flyttningen den 28/2 gick galant men när vi fick se rummet blev vi minst sagt besvikna. Litet, dåligt möblerat och dusch- och toautrymme i miniformat(döptes omgående till råttfällan). Vi vände oss till receptionen för att försöka få ett nytt rum men där talades ingen engelska. Bara

Simma med delfiner.
fredag 22 februari 2013 - Pipa Beach, Rio Grande do Norte, Brasilien

Vädret har ändrat sig lite i Pipa sedan vi var här för ett par veckor sedan. Varmt med regntunga skyar, som släpper sig då och då. Brasilianarna påstår att så här kan det bli när karnevalen i Rio är över. Vi önskade tillbaka det fina vädret som vi hade före rundresan. Det räckte

Pousada Mirante
söndag 17 februari 2013 - Pipa Beach, Rio Grande do Norte, Brasilien

Efter resan och flyttningsstrapatserna somnade vi lätt och hade nästan svårt att komma upp till frukosten. Suverän frukt. Så fick vi veta att vårt första rum skulle helsaneras, värt rum nummer 2 höll inte måttet ur säkeerhetssynpunkt (för nära hotellets yttre gräns). Nu fick vi flytta

Liten hälsning från Brasilien, Natal.
lördag 2 februari 2013 - Ponta Negra, Natal, Rio Grande do Norte, Brasilien

Jaha då var va snart semestern slut för denna gången. Vi har inte ansträngt oss att skriva eller lägga upp bilden förrän nu. Men efter snart 3 veckor har vi äntligen kommit oss för att dela med oss av paradiset. Här kommer lite av vad vi gjort under tiden. Sol o bad har stått först på

Äventyr i Brasilien

Äventyr i Brasilien

11 oktober 2017 - 31 mars 2018

Jag har fått möjligheten att via mitt jobb åka till Brasilien i 5 månader för att skaffa mig erfarenheter om hur det är att bo och leva i ett annat land. Här kan man följa mig och mina tankar kring hur det är att bo och leva här samt vad jag hittar på under dessa månaderna.

Brasilien november 2013

15 januari 2013 - 9 februari 2013

Ewa och Leo i Sydamerika

Ewa och Leo i Sydamerika

15 januari 2013 - 13 mars 2013

Bad i 2,5 veckor på Brasiliens ostkust. Pipa ca 10 mil söder om Natal. Rundresa som börjar med 2 dagar i Buenos Aires och besök på en estancia. Flyg till Califate. Besök i Nationalparker och 4 dygns resa på en kryssningsbåt i Eldslandets Nationalpark. Avslutar rundresan i Punta Arenas. Flyg via Santiago de Chile och Rio de Janeiro till Natal. Ca 4 veckor i Pipa innan vi åker hem.

Brasilien

Brasilien

1 december 2012 - 30 december 2012

Rio De Janeiro och Natal i fyra härliga veckor.

Fobollsvm

Fobollsvm

19 juni 2014 - 10 juli 2014

Härifrån kommer reseplaneringen för den stundande fotbollsfesten ske. Dagen efter Sverige klarade den oerhört tuffa bortamatchen i Torshavn, räknar jag med att evenemanget är så gott som klart. Om Sverige med den solbrände Hamrén vid rodret( som inte förstått att rikedom endast kan skapas genom den småländska devisen Svett och hårt arbete) mot förmodan misslyckas sker resan utan förbehåll.

South & Central America

South & Central America

14 februari 2012 - 14 juni 2012

Brasilien till New York på 4 månader

Brasilien 2012

Brasilien 2012

12 januari 2012 - 6 mars 2012

Stränder, storstad, regnskog, vattenfall, karneval och en massa andra spännande upplevelser.

långresan

långresan

30 december 2011 - 20 april 2012

En resa som bokades för några månader sedan tillsammans med min reskompis och goda vän Matilda. Vi kommer att börja i Brasilen där vi landar 31 dec 00.25 i Natal's paradis. Altså kommer vi fira nyårafton där. En månad där får räcka sedan beger vi oss mot Nya Zeeland i en månad, efter nya zeeland blir det Australien en månad och sedan splittar vi vietnam och Thailand på en månad, ca två veckor vardera. :)

Av. Dep. Márcio Marinho, 1962, Rio Grande do Norte, Brasilien
Av. São Sebastião, 1859, Rio Grande do Norte, Brasilien