Ponta Negra

Liten hälsning från Brasilien, Natal.
lördag 2 februari 2013 - Ponta Negra, Natal, Rio Grande do Norte, Brasilien

Jaha då var va snart semestern slut för denna gången. Vi har inte ansträngt oss att skriva eller lägga upp bilden förrän nu. Men efter snart 3 veckor har vi äntligen kommit oss för att dela med oss av paradiset. Här kommer lite av vad vi gjort under tiden. Sol o bad har stått först på

1a doppet i PontaNegra stranden
måndag 17 december 2012 - Ponta Negra, Natal, Rio Grande do Norte, Brasilien

Vid lunchtid gick vi ner till stranden. Hyrde solstolar och parasoll, badade, drack öl, den lokala capirinhan, kokosmjölk direkt ur nöten och solade. Vattnet var varmare och mer havsgrönt/turkost här än i Rio, mer långgrunt, men ändå bra vågor att slänga sig i. Det var vi värda efter

Jensine Andersson
sinepinedagbok i Brasilien
Senast aktiv - från Velpstraat, Willemstad, Curaçao, Curaçao
Natal - Ponta Negra
måndag 23 januari 2012 - Ponta Negra, Natal, Rio Grande do Norte, Brasilien

Har nu lämnat kitesurfingens cumbuco och tagit oss till Natal, eller närmare besämt Ponta Negra, en liten turistort söder om Natal. Har turistat på stranden och suttit still på en solstol en hel dag! Blivit serverad frukt, pannkakor och dricka av alla de sorter. Väldigt lyxigt. Stora vågor

Anna Lickander
lickander i Kitesemester
Senast aktiv - från Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
En vardag i Ponta Negra
torsdag 24 februari 2011 - Ponta Negra, Natal, Rio Grande do Norte, Brasilien

Vi har nu packat upp, tvättat och fyllt på kylen. Men innan dess hann jag (Ingalill) åka på en liten magåkomma. Det gick över på mindre än 12 timmar och jag är full av energi igen. Vi sänder här lite bilder från en "vardag" i ponta negra. Shopping, promenader i kvarteret och

Stressar av.......
fredag 11 februari 2011 - Ponta Negra, Natal, Rio Grande do Norte, Brasilien

Tänk att det redan är fredag. WOW, vad tiden går även när man inte jobbar. Varje morgon börjar vi med en rask promenad på ca 5 km. Sen blir det rejäl frukost men massa vitaminer. Idag blev det lite för mycket frukost tror jag. Vi är tvugna att vila i hängmattan innan vi orkar gå ner

En dag i solen
tisdag 8 februari 2011 - Ponta Negra, Natal, Rio Grande do Norte, Brasilien

Nu har vi smakat på sol och salta bad. Det var lika skönt som alltid här i paradiset.

Karneval i Ponta Negra
tisdag 16 februari 2010 - Ponta Negra, Natal, Rio Grande do Norte, Brasilien

Jaha då har karnevalen nått Ponta Negra också. Igår kom två karnevaltåg nere på stranden medans vi låg och lapade sol. Musikinstrumenten var tillverkade av diverse plasttunnor, plåtburkar och annat man kan banka på. Trots detta var det ett fantastiskt ljud och vi blev grymt

Salsagatan
söndag 14 februari 2010 - Ponta Negra, Natal, Rio Grande do Norte, Brasilien

Igår kväll efter att vi varit hos svenske Olle på Cactus och ätit gick vi till Tranquillo som ägs av svenske Johan och hans brasilianska fru Maria. Där blev vi bjudna på Caprinhia som var skitgod.....den följdes av en Caprifrutta och sedan fick vi tipset att vi skulle bege oss upp på

Beach buggy
lördag 13 februari 2010 - Ponta Negra, Natal, Rio Grande do Norte, Brasilien

Igår hade vi bokat in en beach buggy tur. Mimmi ville inte följa med så hon stannade kvar i Ponta Negra. Vår guide Pedro och chauffören Manzillo kom och hämtade oss vid 8.15. Vi ¨knödde¨in oss i buggyn som var allt annat än stor och rymlig.... Vi for iväg genom det brasilianska

Restaurang i varldsklass
onsdag 10 februari 2010 - Ponta Negra, Natal, Rio Grande do Norte, Brasilien

Igår kväll var vi på en restaurang som Mr. Dobidoo rekommenderade, Ginza. Det var bland det bästa vi ätit. En stor buffe med fisk, skaldjur och massa sushi :) Gissa om vi åt! Lasse Kroner med vänner var också där, vi börjar bli riktiga bundisar :) Servicen på restaurangen var utmärkt

Natal 2013

15 januari 2013 - 9 februari 2013

1 december 2012 - 30 december 2012

Rio De Janeiro och Natal i fyra härliga veckor.

Kitesemester

20 oktober 2011 - 25 februari 2012

Planerad resa till Miami, Cancun, Los Angeles, Rio och Fortaleza.

Brasil 2011

7 februari 2011 - 4 mars 2011

Då var det dags igen. Äntligen får man damma av resväskorna och fylla dem med sommarkläder och skor.

Ponta negra

2 februari 2010 - 18 februari 2010

I goda vänners lag har vi länge planerat för denna resan. Vi har räknat månader, dagar osv. till avresa...nu är vi äntligen där :) Vi som är med på resan är: Jennie, Camilla, Mimmi & Putte.

Min Livsresa

12 december 2009 - 15 januari 2010

Åker till Brasilien och ser om jag ens kommer tillbaka!

ut pa tur aldrig sur

25 september 2009 - 17 december 2009

reser fran Rattvik till mormor Lisbeth i Solna för att sova där en natt! Sedan bär det av mot Skavsta och Berlin, För att vara turister i Berlin. Den 30/9 aker vi med planet mot Brasilien och Natal. Landar pa Arlanda till den harliga decemberkylan den 17 december kl 14.00! Vi ses da!

4 september 2009 - 5 november 2009

Nio veckor i Brasilien.

Drömresan09/10

1 oktober 2009 - 6 februari 2010

Den första oktober ger vi oss iväg på vårt livs största äventyr. En resa jorden runt med stopp i sju länder, fem världsdelar och på hundratals platser! Följ oss i våra äventyr i vår dagbok här på resdagboken!

1 april 2009 - 10 april 2009

En sol och badsemester...