São Bernardo do Campo

Grillning och Fotboll
måndag 11 december 2017 - São Bernardo do Campo, Brasilien

Helgen bjöd på grillning och fotboll, kan knappast bli mer Brasilianskt. Grillningen var tillsammans med kollegorna på kontoret. Det är lite skillnad på grillning i Brasilien och Sverige. I Sverige grillar man ju oftast sin köttbit, tar den och lite tillbehör på en tallrik och sätter sig

Truco!!!!
onsdag 15 november 2017 - São Bernardo do Campo, Brasilien

Idag efter jobbet var det grillning på schemat tillsammans med kollegorna. Det serverades kött, korv, öl och Cachaca. När jag kom dit så var det ganska många där redan och förutom att det åts och drack så satt det ett gäng personer runt ett bord och skrek på varandra från och till, man

Första jobbdagen
måndag 16 oktober 2017 - São Bernardo do Campo, Brasilien

Jag kom till Brasilien i onsdags, sen dess har jag försökt göra mig hemastadd och kommit iordning i min nya lägenhet, vilat upp mig från flygresan (som var den bekvämaste resan jag gjort någonsin då jag fick möjligheten att åka business class) shoppat lite förnödenheter, kollat runt

Äventyr i Brasilien

Äventyr i Brasilien

11 oktober 2017 - 31 mars 2018

Jag har fått möjligheten att via mitt jobb åka till Brasilien i 5 månader för att skaffa mig erfarenheter om hur det är att bo och leva i ett annat land. Här kan man följa mig och mina tankar kring hur det är att bo och leva här samt vad jag hittar på under dessa månaderna.

TobbeTaz