São Paulo

Fredag 17 - lördag 18 januari 2020
lördag 18 januari 2020 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Fredag 17 januari 2020På morgonen – jag vaknade vid 6-tiden – hade vi lämnat havet och det var skog på båda sidorna. Fortfarande många vilda bananträd. Mulet och stundtals regn. Ibland såg vi inte bergstopparna för molnen gick så lågt. Ingen bebyggelse alls. I området efter Curitiba

Eric Lund
sm0jsm i Sydamerika 2019-2020
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
VAI CORINTHIANS!!!!
lördag 24 februari 2018 - R. Dr. Luís Aires, 3158, Sorocaba, São Paulo, Brasilien

Fotboll, Corinthians vs Palmeiras. Nu har jag inte kollat på jättemånga fotbollsmatcher i mina dagar, tycker mest att det är roligt att spela själv på skoj, men detta var nog den bästa matchen jag har sett tror jag. Det var fart och action från start till slut, inget småspringande med

"Där du hittar havet"
onsdag 21 februari 2018 - Paranapiacaba, Sorocaba, São Paulo, Brasilien

Paranpiacaba som på Tupi-folkets språk betyder just "Där du hittar havet" är namnet på den lilla byn som ligger knappt en timmas bilväg utanför Sao Paulo. Byn grundades av Sao Paulo Järnvägsbolag, ett privatägt "British railway" företag i Brasilien. Byn växte alltså fram som en

Sightseeing i São Paulo
måndag 8 januari 2018 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Efter Foz do Iguazu blev det tillbaka till Sao Paolo för lite sightseeing. Första kvällen tillbaka blev det en tur till Liberdade för att käka Koreanskt. Efter maten tänkte vi leta upp ett lämpligt ställe för öl och Caipirinha. Eftersom det var måndag så var det inte så många ställen

Paraty
lördag 6 januari 2018 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Paraty! (Varning för långt inlägg)Okej, jag ska försöka summera våra dagar i Paraty nu då:) Vi tog bussen från Rio den 30/12, detta va en ganska smidig bussresa som tog ca 4h med ett stopp på vägen, måste säga att bussarna har varit över förväntan i komfort! Det är nästan så

Det löser sig till slut;)
torsdag 4 januari 2018 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Det löser sig!Ja, man kan väl säga som såhär att ingen utav oss två är speciellt bra på att planera långt i förväg..😉 hela denna resa har vi sagt i stort sett varje dag att: ”vi måste kolla upp hur det där o det där funkar, när bussarna går och hur vi kommer till hotell” osv.

Besök från Sverige och häng på beachen

Förra veckan var min chef och några kollegor från Sverige på besök, en av sakerna på agendan var att bland annat diskutera mitt uppdrag här och hur det går. Jag lyckades tyvärr med bedriften att bli så pass förkyld innan så jag behövde vara hemma några dagar från jobbet. Jag lyckades

Jardim Botânico de São Paulo
söndag 26 november 2017 - Av. Miguel Estefno, 3031, Sorocaba, São Paulo, Brasilien

Söndagstripp till São Paulos botaniska trädgård. Stannar man i São Paulo några dagar och vill ha lite känsla av att komma ut i regnskogen utan att lämna stan kan jag absolut rekomendera ett besök hit. Personligen tyckte jag det var mycket bättre att strosa omkring här än i tex

Vilse i São Paulo
lördag 18 november 2017 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Planen var att ta bilen in till São Paulo för att gå en guidad tur i centrum. Men eftersom Google ville att jag skulle köra på vägar man inte fick enligt skyltarna så jag var tvungen att ta andra vägar istället och i kombination med att jag inte känner till stan alls och ibland otydliga

Sydamerika 2019-2020

Sydamerika 2019-2020

3 december 2019 - 20 januari 2020

Bussluffning genom Brasilien, Paraguay, Argentina, Chile och Uruguay. Julen hoppas vi fira i Valparaiso, Chile, och nyår i San Carlos de Bariloche, Argentina. Resplanen är spikad, men det finns plats och tid för avvikelser, speciellt efter nyår. Eftersom december-januari är högsommar i södra Sydamerika är det semestertider med mycket folk i rörelse. Hoppas ni vill följa med på resan!

Jul & nyår i Brasilien

11 november 2017 - 19 november 2017

Äventyr i Brasilien

Äventyr i Brasilien

11 oktober 2017 - 31 mars 2018

Jag har fått möjligheten att via mitt jobb åka till Brasilien i 5 månader för att skaffa mig erfarenheter om hur det är att bo och leva i ett annat land. Här kan man följa mig och mina tankar kring hur det är att bo och leva här samt vad jag hittar på under dessa månaderna.

Åtta sorters apa!

Åtta sorters apa!

29 juni 2015 - 15 juli 2015

8 geocachare på vift och drift i Brasilien: - ut i skogen några timmar från Sao Paulo - vattenfallet vid Foz de Iguazu - korta besök i Argentina & Paraguay - Rio de Janeiro, klappa sockertopp, jesus, o.s.v. - Ut på en ö, Ilha Grande

3 juli 2015 - 2 augusti 2015

30 januari 2015 - 22 februari 2015

Dans, svett och iglar Recife - Manaus - Amazonas - Sao Paulo - Rio De Janeiro - Ilha Grande

Ska det dödliga kattvirusets gåta lösas i Sao Paulo?

Ska det dödliga kattvirusets gåta lösas i Sao Paulo?

17 november 2014 - 6 december 2014

Hej! Maja Malmberg heter jag och jag är forskare på Sveriges Lantbruksuniversitet (SLU). Som titeln på resan antyder så är jag alltså i Sao Paulo för att lösa gåtan med det dödliga kattviruset FIP. Jag tänkte använda detta som ett sätt att dela med mig av lite bilder från min vistelse här. Välkommen! Maja

Rospiggar i Sydamerika

Rospiggar i Sydamerika

17 november 2014 - 3 december 2014

Huvuddelen av resan kommer vi befinna oss på Ranchen Estancia Aventura i Paraguay men planen är att ta en snabbtitt på Brasilien och Argentina.

Av. Miguel Ignácio Curi, 2260, Sorocaba, São Paulo, Brasilien
485