Volta Redonda

Kristusstatyn
lördag 7 juli 2018 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Idag på morgonen gick vi ner en sväng till havet innan Sveriges match började. Efter matchen tog vi taxi upp till Kristusstatyn. Vi åkte ett litet tåg sista biten.  Man kände sig väldigt liten sidan om den enorma statyn. Här var såklart också en fantastisk utsikt. Detta var sista dagen

Stadstur och fotboll.
fredag 6 juli 2018 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Idag blev vi hämtade efter frukost för en stadstur. Vi besökte bl.a katedralen Sebastian som var väldigt speciel. Den liknade ingen kyrka utan ser ut som en pyramid. När påven invigde den var där 25000 personer inne i den. Vi åkte även upp till sockertoppen med linbana. Fantastisk utsikt

Sightseeing och karneval i Rio
söndag 11 februari 2018 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Några dagar med sevärdheter och karneval med besök på både mindre blocos och en en kväll på Sambodromen.

Med bilen till Paraty

Från Sao Bernardo do Campo åkte vi inlandet fram till Caraguatuba där vi tog kustvägen resten av vägen till Paraty, en fin kuststräcka att åka med bil. På vägen dit blev det lite pauser för fotografering, lunchpaus på stranden i Ubatuba och bad i ett vattenfall. Huvudattraktionen i

Ilha Grande

Årets nyårsfirande var lite annorlunda med sol (lite iaf), bad och strand. Jag tog bussen från Sao Paolo till Angra dos Reis, en resa som skulle ta drygt 7 timmar men på grund av trafikförhållanden tog ca 11 timmar istället. Tack vare det kom jag fram för sent på dagen för att hinna med

Fina Rio
söndag 31 december 2017 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Rio de Janeiro Nu har vi återigen lämnat Rio och denna gången ska vi inte tillbaka, inte detta året i alla fall ;). Kändes lite vemodigt att lämna, denna stad har verkligen växt på oss båda, har varit över förväntan på många sätt! Behagligt väder, om än en del moln o regn

Arriving and trying to cook
torsdag 28 december 2017 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

So we arrived ro Rio! The vibe is great. Expensive accomadation will make our restaurant visits scarce though and at the moment we are trying to cook in a kitchen poorly equiped and dirty as hell... oh well. At least they have a bar with cheap beer...

Elin Sennström
ElinSennstrom i Jorden runt
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Copacabana beach
torsdag 28 december 2017 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Here we are! Entering our fifth country and getting ready for an epic new years eve! So far, not likeing the city that much,  loving the hostel. Except for the unreliable internet, that is really testing my patient... So far we strolled around looking for a bskery for breakfast, got confused by

Elin Sennström
ElinSennstrom i Jorden runt
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Hike
onsdag 27 december 2017 - Copacabana, Volta Redonda, Rio de Janeiro, Brasilien

Hike över ön!Dagen efter båtturen var vi ganska möra i kroppen, främst huden då;), vi blev ju då såklart lite brända...vilket verkar va i princip omöjligt att undvika på en sån tur här...alla va röda, tom brasilianare som smorde in sig med 70..! På kvällen råkade vi hamna så vi

Båttur

God jul alla😃När spf 100 är normalt!Något vi konstaterade efter andra dagen här på ön är att solen är otroligt stark..! Det går inte att köpa solkräm under 30 och vanligast är att folk använder 70-100!! Vi hade 50 med oss som vi tänkte att ”det behöver vi ju de första dagarna

Peru och Rio

19 december 2017 - 9 januari 2018

Äventyr i Brasilien

Äventyr i Brasilien

11 oktober 2017 - 31 mars 2018

Jag har fått möjligheten att via mitt jobb åka till Brasilien i 5 månader för att skaffa mig erfarenheter om hur det är att bo och leva i ett annat land. Här kan man följa mig och mina tankar kring hur det är att bo och leva här samt vad jag hittar på under dessa månaderna.

2017-11 Jorden runt för tredje gången

2017-11 Jorden runt för tredje gången

21 november 2017 - 8 mars 2018

Resrutt: Rio de Janeiro - Valparaiso och kryssning tre veckor med Holland America Line till Antarktis och sen Buenos Aires (många stopp på vägen bl a Punta Arenas - Ushuaia- Falklandsöarna - Montevideo) - Manaus - Salvador (med Karnivalen!) - Santa Cruz (Bolivia) - Uyuni - La Paz - Auckland via Santiago - Rarotonga (Cooköarna) - Aitutaki (Cooköarna) - Auckland - Apia och Taufua Beach igen! (Samoa) - Auckland - Male (Maldiverna) via Hong-Kong - Kooddoo Resort i Overwater Villa! (Maldiverna) - Stockholm Fotot är från Antarktis förra året fotat av Liv Jorunn och Japp van der Toorn som åkte likadan kryssning som vi ska.

Jorden runt

Jorden runt

8 oktober 2017 - 8 oktober 2019

It started as a joke; Sara, if we don´t get a PhD position, let's travel the world! Eat, drink, see new places and avoid all the responsibilities of growing up for another year. I always dreamed of traveling but there was always something tying me to Sweden. Studies, a person, a home. Today, I don't even own a bed (Bella is safely spoiled at my parents place). Weird, some would say ― liberating, I would say. So the dream became a joke, the joke became reality, and now reality is just around the corner! And you know what? I am ready, let the dream begin!

The here we go again TOUR

29 mars 2017 - 3 juni 2017

Sydamerika

Sydamerika

21 januari 2017 - 24 mars 2017

Familje semestern denna vintern blir till Brasilien, Uruguay, Argentina och slutligen chile ;-)

Triple trouble on tour

Triple trouble on tour

10 januari 2017 - 18 maj 2017

De tre trubbelmakarna åker till Amerikat på upptäcksfärd! Följ med oss från Cuba till Brazil och allt däremellan

139
127