Rio de Janeiro

I Tijucas regnskog

Har haft problem med att logga in på Resdagboken men nu verkar det som att det fungerar. 🙂 Igår (fredag) var jag på en tur i Tijuca national park. Det var en bokad tur med en guide (vi var bara två personer plus guiden). Dock var det dåligt väder och regnet öste ner på vägen dit.

Sydvindar, sol och regn

Grattis Finland 100 år! Societetslivet här i Rio börjar arta sig: först träffade vi Magnus Aspeby för lunch, sedan Micke som vi åkte till Tibet med, och som kronan på verket firade vi Finlands 100-årsjubileum med Finlands ambassadör tillsammans med den finska kolonin och drack skumpa och

Ett av världens sju underverk
onsdag 6 december 2017 - Corcovado, Volta Redonda, Rio de Janeiro, Brasilien

Idag var det i princip molnfritt, så äntligen kunde jag ta mig upp till den berömda jesusstatyn. Det var väldigt mycket folk där som trängdes för att få den bästa bilden. Det är alltså där alla turister håller till,satt och funderade förut vart alla håller hus. Hur tar de sig runt?

Äntligen Rio!
lördag 2 december 2017 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Nu har jag äntligen kommit fram till mitt hotell i Rio de Janeiro. Var inte alls så fint som jag hade förutställt mig, väldigt låg standard även fast jag valde ett 4-stjärnigt hotell, och receptionisten (som knappt kunde någon engelska) var bara allmänt trött och tråkig.Efter att ha

Christ what a view
måndag 7 augusti 2017 - Copacabana, Volta Redonda, Rio de Janeiro, Brasilien

Jag älskar vårat boende. Det är dirt cheap, ligger två-tre kvarter från Copacabana -stranden och vi är i princip de enda som bott här fram tills ikväll. När taxi-chaffisen dumpade oss utanför boendet i fredags var jag säker på att vi skulle bli rånmördade eftersom vi svängt in på en

Frio de Janeiro
lördag 5 augusti 2017 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

¡Hola!Då var vi äntligen på plats i Frio de Janeiro, ursäkta RIO de Janeiro ska det ju vara. Det är brasilianarna själva som kallar staden i dagsläget för Frio med tanke på att det är mitt i vintern här nere. Lokalbefolkningen rör sig gärna med täckjacka men för oss nordbor är

Vi var där palmerna bor 🌴

Nu börjar det dra ihop sig för hemfärd. Vi har varit här i Rio i tre dagar och påvägen hit besökte vi Iguazufallen samt Sydamerikas största fågelpark (Parque das Aves) De två dagarna mellan Argentina och Brasilien var hektiska med två flygningar och mellanlandningar. Men helt klart värt

Cornelia
rosajaguarer i Dit och tillbaka igen
Guds stad, Rio de Janeiro
tisdag 30 maj 2017 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Rio de janeiro är sista anhalten på vår fantastiska resa genom Sydamerika! Rio är en stad som har en mix av favelakids och wallenbergare, en stad med puls som verkligen lever upp! Trots att vi är väldigt nöjda över allt vi sett och upplevt, så har vi ändå lyckats göra det som man bör

Vanessa Öhrström
nessaliten i Sydamerika - 2017
Senast aktiv - från Åre, Jämtlands län, Sverige
We're back in Rio!
onsdag 17 maj 2017 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Back in Rio!Hallåå everyone nu åker vi snart hemåt men jag tänkte berätta lite om våra sista dagar hör i Rio de Janeiro! Mycket bättre start denna gången kan jag tala om! Vi bestämde oss för att bosätta oss i Copacabana på ett lite mindre hostel denna gången. Liite längre från

Isabella Carlman Sanne Hall Isa Sundholm
tripletroubleontour i Triple trouble on tour
Senast aktiv - från Panama City, Panama
BRASILIEN

Efter en 48h bussfärd, varav 6h spenderades vid Bolivias gräns för väntan på att vi kunde boka bussbiljetter och sen stämpla ut och in i Brasilien.. gott om tid med tre timmar vid immigrationen trodde vi men icke! Med en halv minut till godo kom vi fram till busstationen igen! Trodde att

Isabella Carlman Sanne Hall Isa Sundholm
tripletroubleontour i Triple trouble on tour
Senast aktiv - från Panama City, Panama
Adventure of a lifetime

Adventure of a lifetime

1 december 2017 - 1 mars 2018

I början av 2017 beslutade jag mig för att göra mitt livs resa på egen hand, och destinationen blev Sydamerika! En resa som kommer handla om kultur, mat, stränder och fin natur men framförallt om att kunna utmana och hitta sig själv. In the beginning of 2017 I decided to take the journey of my life,and South america is my destination! This journey will be about culture, food, beaches and incredible nature but mostly about challenging and finding yourself.

2017-11 Jorden runt för tredje gången

2017-11 Jorden runt för tredje gången

21 november 2017 - 8 mars 2018

Resrutt: Rio de Janeiro - Valparaiso och kryssning tre veckor med Holland America Line till Antarktis och sen Buenos Aires (många stopp på vägen bl a Punta Arenas - Ushuaia- Falklandsöarna - Montevideo) - Manaus - Salvador (med Karnivalen!) - Santa Cruz (Bolivia) - Uyuni - La Paz - Auckland via Santiago - Rarotonga (Cooköarna) - Aitutaki (Cooköarna) - Auckland - Apia och Taufua Beach igen! (Samoa) - Auckland - Male (Maldiverna) via Hong-Kong - Kooddoo Resort i Overwater Villa! (Maldiverna) - Stockholm Fotot är från Antarktis förra året fotat av Liv Jorunn och Japp van der Toorn som åkte likadan kryssning som vi ska.

The here we go again TOUR

The here we go again TOUR

3 augusti 2017 - 22 december 2017

Dit och tillbaka igen

Dit och tillbaka igen

29 mars 2017 - 3 juni 2017

21 januari 2017 - 24 mars 2017

Familje semestern denna vintern blir till Brasilien, Uruguay, Argentina och slutligen chile ;-)

Triple trouble on tour

Triple trouble on tour

10 januari 2017 - 18 maj 2017

De tre trubbelmakarna åker till Amerikat på upptäcksfärd! Följ med oss från Cuba till Brazil och allt däremellan

Backpacking med Svea

Backpacking med Svea

30 november 2016 - 30 november 2016

Vårt mål är att komma från Sverige (Kävlinge station) till Chile (sydamerika) och vidare till slutdestinationen Rio de Janero (sydamerika) sedan hem igen med flyg.

Sydamerika - 2017

Sydamerika - 2017

1 januari 2017 - 3 juni 2017

Från Havanna till Rio. Genom hela Sydamerika på 5 månader ( 150 dagar) och allt som allt 13 länder. Varje plats har sitt smultronställe, något som är förundrande och häpnandeväckande. Har besökt underverk, och värdsarven Machu picchu, La Santísima Trinidad de Paraná, monumento Cristo Redentor, Salar de Uyuni, chizhe itza och som bilden visar nedan; Foz du iguacu.

7 mars 2016 - 30 juli 2016

Sydamerika med Rosa bussarna

Sydamerika med Rosa bussarna

27 januari 2016 - 17 mars 2016

Sju veckor i Sydamerika med Rosa bussarna. Brasilien, Argentina och Chile.

Condomínio da Vila Angelina, Volta Redonda, Rio de Janeiro, Brasilien
R. Jardim Botânico, 945, Volta Redonda, Rio de Janeiro, Brasilien