Rio de Janeiro

18 - 19 januari 2020
söndag 19 januari 2020 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Lördag 18 – söndag 19Efter 6,5 timmars bussresa och 30 minuter med taxi kom vi fram till vårt hotell vid Copacabanastranden. Älskar när personalen kommer ut till taxin, välkomnar och tar hand om bagaget. Vid incheckningen berättade vi att vårt flyg går först 22.50 imorgon kväll. Vi

Fredag 6 + lördag 7
söndag 8 december 2019 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Fredag 6 decemberIdag har vi bokat 9-timmars heldagsutflykt. Vaknade tidigt.  Kroppen har inte ställt in sig på Brasilientid ännu. Frukost på BigBi redan 06.30. Strax efter kl. åtta kom en minibuss; ut hoppade vår guide som presenterade sig som Renata som skulle bli vår guide. Orden forsade

Första tre dagarna 3-5 december 2019
torsdag 5 december 2019 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Tisdagen den 3 decemberLämnade Karlsborg strax före 12. Siv körde bilen hem och Kjell assisterade. Tåget gick prick 13.35 och i Stockholm fortsatte vi till Erics syster och svåger, Barbro och Håkan. Där blev vi bjudna på julmat med både skinka och lutfisk. Underbart.Onsdag 4 decemberKl.

Nästan en månad i Rio
måndag 25 november 2019 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Det har blivit mycket sol och bad på Copacabana trots höga vågor och röda flaggor. Men det har också regnat en del och varit mulet men lagom varmt och mycket ljust. Vi har snurrat runt i det historiska Rio runt Praca XV med imponerande kyrkor och pampiga byggnader som Museu Nacional de Belas

Del 7 - Brasilien
torsdag 24 januari 2019 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Dag 55 – Första heldagen i Brasilien. Idag har jag bokat med mig att åka med på en utflykt till Iguazúfallen så efter frukost åkte vi iväg ett stort gäng. Jag bestämde mig för att åka med på en båtutflukt under fallen så när vi kom fram köpte jag biljett till det och

Kristusstatyn
lördag 7 juli 2018 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Idag på morgonen gick vi ner en sväng till havet innan Sveriges match började. Efter matchen tog vi taxi upp till Kristusstatyn. Vi åkte ett litet tåg sista biten.  Man kände sig väldigt liten sidan om den enorma statyn. Här var såklart också en fantastisk utsikt. Detta var sista dagen

Stadstur och fotboll.
fredag 6 juli 2018 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Idag blev vi hämtade efter frukost för en stadstur. Vi besökte bl.a katedralen Sebastian som var väldigt speciel. Den liknade ingen kyrka utan ser ut som en pyramid. När påven invigde den var där 25000 personer inne i den. Vi åkte även upp till sockertoppen med linbana. Fantastisk utsikt

Sightseeing och karneval i Rio
söndag 11 februari 2018 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Några dagar med sevärdheter och karneval med besök på både mindre blocos och en en kväll på Sambodromen.

Med bilen till Paraty

Från Sao Bernardo do Campo åkte vi inlandet fram till Caraguatuba där vi tog kustvägen resten av vägen till Paraty, en fin kuststräcka att åka med bil. På vägen dit blev det lite pauser för fotografering, lunchpaus på stranden i Ubatuba och bad i ett vattenfall. Huvudattraktionen i

Ilha Grande

Årets nyårsfirande var lite annorlunda med sol (lite iaf), bad och strand. Jag tog bussen från Sao Paolo till Angra dos Reis, en resa som skulle ta drygt 7 timmar men på grund av trafikförhållanden tog ca 11 timmar istället. Tack vare det kom jag fram för sent på dagen för att hinna med

2019-11 Rio de Janeiro, Brasilien Tredje gången gillt

2019-11 Rio de Janeiro, Brasilien Tredje gången gillt

4 november 2019 - 28 november 2019

Rio för hela slanten

Sydamerika 2019-2020

Sydamerika 2019-2020

3 december 2019 - 20 januari 2020

Bussluffning genom Brasilien, Paraguay, Argentina, Chile och Uruguay. Julen hoppas vi fira i Valparaiso, Chile, och nyår i San Carlos de Bariloche, Argentina. Resplanen är spikad, men det finns plats och tid för avvikelser, speciellt efter nyår. Eftersom december-januari är högsommar i södra Sydamerika är det semestertider med mycket folk i rörelse. Hoppas ni vill följa med på resan!

Rosa bussarna i Sydamerika 18/19

Rosa bussarna i Sydamerika 18/19

21 november 2018 - 24 januari 2019

Sydamerika med Rosa bussarna. Vi betar av Galapagos, Ecuador, Peru, Bolivia, Argentina, Paraguay och Brasilien. Det blir amazing!

Peru och Rio

19 december 2017 - 9 januari 2018

Äventyr i Brasilien

Äventyr i Brasilien

11 oktober 2017 - 31 mars 2018

Jag har fått möjligheten att via mitt jobb åka till Brasilien i 5 månader för att skaffa mig erfarenheter om hur det är att bo och leva i ett annat land. Här kan man följa mig och mina tankar kring hur det är att bo och leva här samt vad jag hittar på under dessa månaderna.

2017-11 Jorden runt för tredje gången

2017-11 Jorden runt för tredje gången

21 november 2017 - 8 mars 2018

Resrutt: Rio de Janeiro - Valparaiso och kryssning tre veckor med Holland America Line till Antarktis och sen Buenos Aires (många stopp på vägen bl a Punta Arenas - Ushuaia- Falklandsöarna - Montevideo) - Manaus - Salvador (med Karnivalen!) - Santa Cruz (Bolivia) - Uyuni - La Paz - Auckland via Santiago - Rarotonga (Cooköarna) - Aitutaki (Cooköarna) - Auckland - Apia och Taufua Beach igen! (Samoa) - Auckland - Male (Maldiverna) via Hong-Kong - Kooddoo Resort i Overwater Villa! (Maldiverna) - Stockholm Fotot är från Antarktis förra året fotat av Liv Jorunn och Japp van der Toorn som åkte likadan kryssning som vi ska.

Jorden runt

Jorden runt

8 oktober 2017 - 8 oktober 2019

It started as a joke; Sara, if we don´t get a PhD position, let's travel the world! Eat, drink, see new places and avoid all the responsibilities of growing up for another year. I always dreamed of traveling but there was always something tying me to Sweden. Studies, a person, a home. Today, I don't even own a bed (Bella is safely spoiled at my parents place). Weird, some would say ― liberating, I would say. So the dream became a joke, the joke became reality, and now reality is just around the corner! And you know what? I am ready, let the dream begin!

The here we go again TOUR

The here we go again TOUR