Rio de Janeiro

Ilha Grande
söndag 31 december 2017 - T11, Volta Redonda, Rio de Janeiro, Brasilien

Årets nyårsfirande var lite annorlunda med sol (lite iaf), bad och strand. Jag tog bussen från Sao Paolo till Angra dos Reis, en resa som skulle ta drygt 7 timmar men på grund av trafikförhållanden tog ca 11 timmar istället. Tack vare det kom jag fram för sent på dagen för att hinna med

Tobias Nilsson
TobbeTaz i Äventyr i Brasilien
Senast aktiv - från São Bernardo do Campo, Brasilien
Fina Rio
söndag 31 december 2017 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Rio de Janeiro Nu har vi återigen lämnat Rio och denna gången ska vi inte tillbaka, inte detta året i alla fall ;). Kändes lite vemodigt att lämna, denna stad har verkligen växt på oss båda, har varit över förväntan på många sätt! Behagligt väder, om än en del moln o regn

Arriving and trying to cook
torsdag 28 december 2017 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

So we arrived ro Rio! The vibe is great. Expensive accomadation will make our restaurant visits scarce though and at the moment we are trying to cook in a kitchen poorly equiped and dirty as hell... oh well. At least they have a bar with cheap beer...

Copacabana beach
torsdag 28 december 2017 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Here we are! Entering our fifth country and getting ready for an epic new years eve! So far, not likeing the city that much,  loving the hostel. Except for the unreliable internet, that is really testing my patient... So far we strolled around looking for a bskery for breakfast, got confused by

Hike
onsdag 27 december 2017 - Copacabana, Volta Redonda, Rio de Janeiro, Brasilien

Hike över ön!Dagen efter båtturen var vi ganska möra i kroppen, främst huden då;), vi blev ju då såklart lite brända...vilket verkar va i princip omöjligt att undvika på en sån tur här...alla va röda, tom brasilianare som smorde in sig med 70..! På kvällen råkade vi hamna så vi

Båttur

God jul alla😃När spf 100 är normalt!Något vi konstaterade efter andra dagen här på ön är att solen är otroligt stark..! Det går inte att köpa solkräm under 30 och vanligast är att folk använder 70-100!! Vi hade 50 med oss som vi tänkte att ”det behöver vi ju de första dagarna

Framme
torsdag 21 december 2017 - Copacabana, Volta Redonda, Rio de Janeiro, Brasilien

RioVi är i Rio de Janeiro, Brasilien!! Vi har båda lite svårt att ta in detta, känns overkligt o jäkligt häftigt på samma gång! Flygresan hit gick ändå smidigt, även om vi höll på att missa vårt flyg i NYC (vi hade mer än 2,5h på oss) för att det ska va så jäkla komplicerat att

I Tijucas regnskog

Har haft problem med att logga in på Resdagboken men nu verkar det som att det fungerar. 🙂 Igår (fredag) var jag på en tur i Tijuca national park. Det var en bokad tur med en guide (vi var bara två personer plus guiden). Dock var det dåligt väder och regnet öste ner på vägen dit.

Sydvindar, sol och regn

Grattis Finland 100 år! Societetslivet här i Rio börjar arta sig: först träffade vi Magnus Aspeby för lunch, sedan Micke som vi åkte till Tibet med, och som kronan på verket firade vi Finlands 100-årsjubileum med Finlands ambassadör tillsammans med den finska kolonin och drack skumpa och

Ett av världens sju underverk
onsdag 6 december 2017 - Corcovado, Volta Redonda, Rio de Janeiro, Brasilien

Idag var det i princip molnfritt, så äntligen kunde jag ta mig upp till den berömda jesusstatyn. Det var väldigt mycket folk där som trängdes för att få den bästa bilden. Det är alltså där alla turister håller till,satt och funderade förut vart alla håller hus. Hur tar de sig runt?

Jul & nyår i Brasilien

Jul & nyår i Brasilien

19 december 2017 - 9 januari 2018

Adventure of a lifetime

Adventure of a lifetime

1 december 2017 - 1 mars 2018

I början av 2017 beslutade jag mig för att göra mitt livs resa på egen hand, och destinationen blev Sydamerika! En resa som kommer handla om kultur, mat, stränder och fin natur men framförallt om att kunna utmana och hitta sig själv. In the beginning of 2017 I decided to take the journey of my life,and South america is my destination! This journey will be about culture, food, beaches and incredible nature but mostly about challenging and finding yourself.

Äventyr i Brasilien

Äventyr i Brasilien

11 oktober 2017 - 31 mars 2018

Jag har fått möjligheten att via mitt jobb åka till Brasilien i 5 månader för att skaffa mig erfarenheter om hur det är att bo och leva i ett annat land. Här kan man följa mig och mina tankar kring hur det är att bo och leva här samt vad jag hittar på under dessa månaderna.

2017-11 Jorden runt för tredje gången

2017-11 Jorden runt för tredje gången

21 november 2017 - 8 mars 2018

Resrutt: Rio de Janeiro - Valparaiso och kryssning tre veckor med Holland America Line till Antarktis och sen Buenos Aires (många stopp på vägen bl a Punta Arenas - Ushuaia- Falklandsöarna - Montevideo) - Manaus - Salvador (med Karnivalen!) - Santa Cruz (Bolivia) - Uyuni - La Paz - Auckland via Santiago - Rarotonga (Cooköarna) - Aitutaki (Cooköarna) - Auckland - Apia och Taufua Beach igen! (Samoa) - Auckland - Male (Maldiverna) via Hong-Kong - Kooddoo Resort i Overwater Villa! (Maldiverna) - Stockholm Fotot är från Antarktis förra året fotat av Liv Jorunn och Japp van der Toorn som åkte likadan kryssning som vi ska.

Jorden runt

Jorden runt

8 oktober 2017 - 8 oktober 2019

It started as a joke; Sara, if we don´t get a PhD position, let's travel the world! Eat, drink, see new places and avoid all the responsibilities of growing up for another year. I always dreamed of traveling but there was always something tying me to Sweden. Studies, a person, a home. Today, I don't even own a bed (Bella is safely spoiled at my parents place). Weird, some would say ― liberating, I would say. So the dream became a joke, the joke became reality, and now reality is just around the corner! And you know what? I am ready, let the dream begin!

The here we go again TOUR

29 mars 2017 - 3 juni 2017

Sydamerika

Sydamerika

21 januari 2017 - 24 mars 2017

Familje semestern denna vintern blir till Brasilien, Uruguay, Argentina och slutligen chile ;-)

Triple trouble on tour

Triple trouble on tour

10 januari 2017 - 18 maj 2017

De tre trubbelmakarna åker till Amerikat på upptäcksfärd! Följ med oss från Cuba till Brazil och allt däremellan

Backpacking med Svea

Backpacking med Svea

30 november 2016 - 30 november 2016

Vårt mål är att komma från Sverige (Kävlinge station) till Chile (sydamerika) och vidare till slutdestinationen Rio de Janero (sydamerika) sedan hem igen med flyg.

Av. Jabaquara, 1, Volta Redonda, Rio de Janeiro, Brasilien
Enseada das Palmas, Volta Redonda, Rio de Janeiro, Brazil