Bandar Seri Begawan

Neck bone connected to the head bone
måndag 30 december 2019 - Bandar Seri Begawan, Brunei-Muara District, Brunei

Vi kom på lördagskvällen till Brunei och hämtades av boendets ägare då taxis i landet uppenbarligen är få och dyra. Enligt källor, som inte uppger när de är skrivna, ska det finnas 40 taxibilar i staden Bandar Seri Begawan. Alla medborgare har i princip bil och Grab funkar inte här utan

Tr
Kakihara i There and back again
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Borneo, Brunei, Filippinerna 4
lördag 14 november 2015 - Bandar Seri Begawan, Brunei-Muara District, Brunei

Hej! För att komma till Brunei fick vi först åka båt i 3 timmar till en ö där allt var skattefritt, ön tillhör Malaysia. Därifrån for vi med en annan båt i 1,5 tim för att komma till Brunei. Denna förflyttning tog alltså hela dagen. Brunei har 420 tusen inv. I huvudstaden bor ca

Brunei och min födelsedag
lördag 25 januari 2014 - Bandar Seri Begawan, Brunei-Muara District, Brunei

När vi åkte till Brunei såg vi två oljeborrar. Sen gick vi till en stor moské. Moskén hade guldtak och ibland stog de i moskén och lät. Vi åkte båt till Water Village som är en stad på pelare lika många människor som i Lomma. Det fanns 6 skolor, en brandtation, en polisstation och en

Albin Torpel
AlbinT i Långa asienresan
Senast aktiv - från Kalibo, Västra Visayas, Filippinerna
lördag 25 januari 2014 - Bandar Seri Begawan, Brunei-Muara District, Brunei

Idag var det Albins födelsedag. Vi hade köpt en tårta med bara choklad - vit och vanlig. Efter tårtan åkte vi bil till Brunei. Bilen var förbubblat guppig. Jag blev jätteåksjuk. I Brunei åker polisen nästan av hela vägarna när sultanen eller hans barn ska åka någonstans. Idag har vi

Ebbe Torpel
EbbeT i Borneoresan
Senast aktiv - från Malay, Västra Visayas, Filippinerna
Brunei - del 1 och 2
torsdag 26 september 2013 - Bandar Seri Begawan, Brunei-Muara District, Brunei

Vi packade väskorna på morgonen och tog taxi till flygplatsen (blev billigare än att ta Airport express och smidigare). Planet avgick vid 15 så bara ca 25 min försenat. Vi flög med Royal Brunei Airlines och ännu en gång flöt allt på smidigt med visum osv. Vi tog ut pengar och tog en taxi

Vilket äventyr!!
fredag 15 februari 2013 - Bandar Seri Begawan, Brunei-Muara District, Brunei

Hej hopp i lingonskogen! Äntligen daxs igen, efter som internet är överlag är dåligt hör nere så har vi haft problem att komma in på sidan och lägga upp bilder är nästan helt omöligt, men vi gör ett försök! I måndags anlände vi till Brunei, eller Borneo som de flesta säger. Det

torsdag 10 januari 2013 - Bandar Seri Begawan, Brunei-Muara District, Brunei

Fra Kota Kinabalu (KK) tok vi först båt til en liten öy utenfor vestkysten som heter Labuan. Derfra gikk det båt inn til Brunei. Turen var fin, bortsett fra at AC'n på båten sto på middels kjöleskap noe som bare så ut til å plage oss, men ikke kakkerlakkene ombord :D På veien la vi

Boel Svärd
joyz i Philippines, Baby !! med Jan-Erik
Senast aktiv - från Budapest, Ungern
Brunei :)

Heello! Det var ett tag sen! Men det blir lätt så när man kommer till Sihanoukville, blir rätt så slappt :) Men då ska vi se, Brunei va vi i för en månad sen ungefär :) Vi tog en båt från Kota Kinabalu :) Man fick byta båt i en tax free liten stad, Aida gick lös på godis och choklad

lördag 11 februari 2012 - Bandar Seri Begawan, Brunei-Muara District, Brunei

Brunei, ett LITET land med mycket pengar! Men otroligt trevligt mysigt och rent. Tog oss till Empire Hotel, ska tydligen vara varldens dyraste hotellbyggnas..1,1miljarder Usd! Och snyggt var det, lite jobbbigt om dom misslyckats med den budgeten, priserna per rum kollade vi inte ens upp, börjar

Johan Nilsson
johnil i Frihet 2012
Senast aktiv - från Singapore, Singapore
svettigt värre
fredag 24 februari 2012 - Bandar Seri Begawan, Brunei-Muara District, Brunei

Hej gott folk. Tja hit blev jag tvungen att åka för att få komma tillbaka till Malysia , tyvärr så bestämde jag mig för att stanna 2 nätter för det finns inte ett skit att göra mer än att strosa omkring i alla dessa köpcentrum. Faktum är att prisläget här ligger nästan på samma

Christer Jendrén

Taiwan, Borneo, Brunei och KL

Borneo, Brunei och Filippinerna november 2015

Borneo, Brunei och Filippinerna november 2015

1 november 2015 - 25 november 2015

Flyger till Kuala Lampor på Malaysiska fastlandet och flyger till Malaysiska Borneo och via Brunei vidare till Filippinerna. Detta med Rosa Bussarna.

Långa asienresan

Långa asienresan

10 januari 2014 - 15 april 2014

Borneoresan

Borneoresan

10 januari 2014 - 15 april 2014

Vi ska åka till platser på och runt Borneo

Asien 2013

Asien 2013

1 januari 2013 - 27 mars 2013

3 månaders backpackning i stora delar av asien 2013!

Philippines, Baby !! med Jan-Erik

12 september 2012 - 14 september 2015

2013 Sydafrika, Asien och Söderhav

2013 Sydafrika, Asien och Söderhav

6 september 2013 - 6 december 2013

Resa på egen hand denna gången. Vi börjar med 3 dagar vardera i Kuwait City och Doha. Vidare till Sri Lanka för en 6 dagars tur med Shanti travel. Hong Kong nästa med 6 nätter, sedan Brunei 4dagar och Filipinerna 6 dagar. Papua Nya Guinea skulle vi egentligen varit längre på men deras hutlösa priser och ovanligt dåligt flygschema gör att vi bara är i Port Moresby en natt. Sedan 7dagar vardera på Salomonörarna, Vanuatu och Nya Kaledonien för lite sol och bad. Australien 2 veckor där vi hyr en Spaceship ännu en gång men håller oss i "närheten" av Sydney. Näst sista anhalt blir Singapore där vi har 3 heldagar för att sist men inte minst avsluta i Sydafrika. Där har vi hyrbil 1 månad där vi skall ta oss från Johannesburg till Kapstaden (med en avstickare till Krugerparken förståss).

Frihet 2012

Frihet 2012

10 januari 2012 - 6 april 2012

Less på vinterns grepp om Norrland så lämnar mina nära och kära för Asiens värme. Maten, människorna och upplevelserna kommer göra 2012 till ett fantastiskt år...

Combiresa Asia-OZ

Combiresa Asia-OZ

6 december 2011 - 3 april 2012

Ja då är det tänkt att man skall ta bussen i morron 6/12 ner till El-Stockholmo för att hinna få ett Visa till Laos. Det är liksom tänkt att jag skall sticka till Bangkok på torsdag och sedan så småningom till Cambodja,Vietnam,Laos sedan via Thailand igen till Malaysia Indonesien samt så småningom till Australien. Planen är ju liksom att slippa skrapa vindrutor och skyffla den vita varan utan ta chansen och driva runt ute på östern och förhoppningsvis åka till nån Orangutang camp. Ha de! Charlie

Tr
Kakihara