Centre

Håller mina förbättringsförslag? Billiga byggkostnader!
fredag 18 januari 2013 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Ett hus på 100 kvadratmeter kostar 10 miljoner! (Burkinafranc. Det motsvarar 140 000 kronor.) Det är inte lätt att kosta på en förbättring av inomhusklimatet. Håller mina förbättringsförslag? Jag har idag jobbat med projektbeskrivningen. Här kommer inledningen (för den som är

Borgmästareinstallation och snusande mormor
torsdag 17 januari 2013 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

(Tar lång tid att ladda bilder!) 2013-01-17, torsdag, kl 21:30, 28 grader inomhus. Sov lite dåligt i natt, bland annat var det en mygga som envisades och jag längtade hem, lite. Nya upplevelser. Idag var jag med Alain Koala på en högtidlig borgmäs-tareinstallation i hans hemkommun Siecle

Drottningen av Saaba: Elsie Traerup
onsdag 16 januari 2013 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

2013-01-16 17:00 ca 25 grader I natt åskade det och det kom ett intensivt regn som det inte syns ett spår av idag. Hade ett möte med Albert Compaore i går kväll, där vi kom överens om att intensifiera arbetet med projektbeskrivning så att vi kan söka pengar. Enligt Albert har projektet en

Fundersam.
tisdag 15 januari 2013 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

2013-01-15 tisdag eftermiddag Sitter i trädgården på hotellet. Varit ute på en promenad, handlat vatten och morötter. Börjar så småningom förstå hur man handlar. Man får inte tillbaka pengar (växel) utan varor. Vill jag köpa vatten för 500 BF och har en 1000 BF-sedel får jag inte

Skolbänkstillverkning och lokalt öl
tisdag 15 januari 2013 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

2013-01-14 kl 22:45 25,7 grader inne Kommer nyss hem från Richard och Eva, bestämde att besöka Richards studio på onsdag och att besöka danskan Elsie som lär ha ett spännande hus. (Ibland är det jobbigt att åka med Samuel, han tutar ofta, alldeles för sent.) Idag var jag och

Mätningar i jordhålet
söndag 13 januari 2013 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

(Bildladdningen går långsamt!) 2013-01- 12, 17:30 Det skall bli spännande att åka till gropen i morgon, installera termometrar som får vara kvar och som Albert och studenterna skall läsa av under en längre tid. Hålet skall inhägnas och täckas över – annars en bra ”vargfälla”. Vi

Resedagboken fram till den 11 januari, bara text. Bilder kommer imorgon
söndag 13 januari 2013 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Kort Resedagbok, anteckningar Burkina Faso 2013-01-05 Hade filt på mig i natt. Sov till 7. Jag är här för att jag vill se om det är möjligt att förbättra inomhusklimatet i de hus som byggs i ett av världens varmaste och fattigaste länder ge-nom att isolera bättre och ta hjälp av

Senast aktiv - från Ouagadougou, Centre, Burkina Faso
Kyrkobesök, födelsekalas och bröllop...
lördag 12 januari 2013 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

...var jag med om idag. Satt en bra stund och skrev dagbok men lyckades inte publicera eftersom tiden gick ut. Gör ett nytt försök i morgon.

Start
fredag 4 januari 2013 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Från det vårslaskiga Alingsås - Västerås i flygbussen. Kommer fram i Ouagadougou fram emot kvällen. Det är säkert varmt och svarta natten där redan klockan halv sju och månen kommer att hänga upp och ned. Klarar jag att alla talar franska? Jag har i alla fall fiolen med. Ha det bra! Hans

Vi drar
onsdag 4 april 2012 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Vi skulle vara borta i en evighet, typ för alltid. Och så är det sista dagen, allra allra sista dagen. På den afrikanska kontinenten. För ikväll drar vi till Paris, i morgon landar vi och frukostar med Emily och Frida. Konstigt. Vemodigt, fast vi har lite hemlängtan båda två. Sista veckan

Resmål

Ouagadougou