Hauts-Bassins

muller och elände (älskar fortfarande Bobo)
torsdag 14 oktober 2010 - Bobo-Dioulasso, Hauts-Bassins, Burkina Faso

Hallå där hemma! Jag sitter på min säng och lyssnar på regnet som faller tugnt och åskan som mullrar. Ofta åskar det här utan att det varken regnar eller mullrar, men ikväll är det hela kittet. Jag har börjat volontärjobba på ett typ barnhemsaktigt ställe, jag hjälper till i en

Senast aktiv - från Addis Abeba, Etiopien
The Market mistake & multiple marquis(´s?)
måndag 20 september 2010 - Bobo-Dioulasso, Hauts-Bassins, Burkina Faso

Hey tout le monde! I'm getting more and more comfortable in Bobo and the days pass in a slow tempo, Africastyle. A typial day I get up when I awake, often with a little help from the goat that lives next to me. May be at seven eight or nine. I go to eat on one of the many small holes in the wall

Life and burkinabés in Bobo
onsdag 15 september 2010 - Bobo-Dioulasso, Hauts-Bassins, Burkina Faso

Ca va? Jag är fortfarande i Bobo och tycker verkligen om stället. Efter två nätter på sova-på-datorn-hotellet ville jag byta och skulle bara hälsa på en nybekant först och säga hej. När jag sa att jag skulle ut och söka nytt boende sa han att där jag jobbar finns det några rum. Det

Back to Bamako
onsdag 8 september 2010 - Bobo-Dioulasso, Hauts-Bassins, Burkina Faso

Åh, jag tyckte det var ganska surt när jag hade varit i Bamako på burkina faso ambassaden, hämtat visumpapper och sen bestämt mig för att det var dyrt och att jag kanske skulle kunna åka genom niger istället. Jag åkte uppåt landet för att vandra några dagar i Dogon country som har

Stuck in Bobo
onsdag 2 december 2009 - Bobo-Dioulasso, Hauts-Bassins, Burkina Faso

It was interesting to go by bus from Ouaga to Bobo yesterday. The staff was as always helpful, but the guy helping us with all our luggage (out of wich at least 5/8 is mine...) first wanted us to pay extra for the drum, because it was commercial goods, but I said no it is not commercial and then he

Snart hemma
lördag 12 april 2008 - Bobo-Dioulasso, Hauts-Bassins, Burkina Faso

Hej på er! Vi vill göra alla uppmärksamma på att vi snart kommer hem, på onsdag närmare bestämt. Nu när vi fått det sagt så kan vi gå in på vad vi haft för oss på sista tiden. Ghana, bra land, vi var helnöjda med vår lilla tripp. Stannade nere vid kusten en dryg vecka och åt

Första passet i Yaho avklarat, tillbaka pa fredag
onsdag 5 mars 2008 - Bobo-Dioulasso, Hauts-Bassins, Burkina Faso

Hej hej! Nu är vi tillbaka till 2000-talet igen. Vi är i Bobo och idag har vi ätit glass (en magnum kostar 40 kr, mer än vad vi totalt kan göra av med i byn på 1 månad…), duschat, tvättat håret(!!!), gått på toaletten och annat lyxigt. Vi har ett rum med elektricitet och saker som

Bröllop
onsdag 4 april 2007 - Bobo-Dioulasso, Hauts-Bassins, Burkina Faso

åJag har varit på bröllop! I fredags kväll hade vi varit inne i Bobo. På vägen hem skulle rektorn och hans fru lämna en bröllopspresent till en bekants dotter. Hon skulle gifta sig dagen därpå. Vi kliver in på gården till brudens familjs hus. Här i Burkina bor man hemma hos

Vett & etikett
fredag 30 mars 2007 - Bobo-Dioulasso, Hauts-Bassins, Burkina Faso

Hur många etikettregler har jag brutit mot under min vistelse i Burkina? Ja, det måste vara ofantligt många. Dagligen är jag med om situationer som gör mig förbryllad och får mig att grunna på vad som är rätt och fel, bra och dåligt i uppförandet här. Härom kvällen satt jag hemma

Antoine tackar!
måndag 26 mars 2007 - Bobo-Dioulasso, Hauts-Bassins, Burkina Faso

Förra veckan var Antoine, rektorn för pojkhemmet i Salbisigo, pâ Bibelskolan och föreläste. När han träffade mig visste han inte hur han skulle bete sig för att tacka ordentligt för initiativet kring äsnan. Jag lovade att framföra ett stort tack till alla Er som hjälpt honom och

Resmål

Bobo-Dioulasso