Caymanöarna

På håret
tisdag 15 januari 2019 - Caymanöarna

Här hade jag hemifrån bokat en utflykt  Stingrockor snorkling sjöstjärnor.Det var ytterst nära att jag inte kom med på den. MSC Seawind kunde inte lägga till vid kaj här, utan tenderbåtar andvänds för att frakta passagerna till land. Biljetter till det kunde börja hämats halv 8. Jag

Ann Beutler
fireandrain i 2019 Caribien
Senast aktiv - från Miami Beach, Florida, USA
Geocaching och start på hemresan
fredag 9 november 2018 - Caymanöarna

Eftersom det var hemresedag och vattnet skulle vara avstängt kl 9-16 så skuttade vi upp redan till frukost klockan åtta. Ovanlig många på plats på frukosten men nu när piratveckan har startat är nog hotellet i princip slut. Barnen tog sina flytkorvar och sprang ut och la vid poolen med en

Governor beach och pirater
torsdag 8 november 2018 - Caymanöarna

Vi var inte helt ense om dagens aktivitet men det slutade med att vi packade frysväskan med dricka och is och tog en buss norrut till Governor beach. Vi badade länge och väl här innan vi begav oss hemåt längs stranden. Många badstopp och sandbyggen blev det också längs stranden innan vi

Sköldpaddor och helvetet
fredag 9 november 2018 - Caymanöarna

Idag var det jordgubbssmak på våfflorna som omväxling. Vi fixade och packade iordning våra saker med en gång på morgonen så efter frukosten gick vi direkt ut på gatan och hoppade in i första minibussen som kom. Hoppade av vid sköldpaddsfarmen och inledde i shoppen där vi fick köpt två

Botaniska trädgården
tisdag 6 november 2018 - Caymanöarna

Idag var planen att ta bussen till botaniska trädgården och sedan vidare till starfish point.  När ni närmade oss Georgeyown öppnade himlen dig i ett nytt skyfall och vi som skulle till postkontoret! Han var snäll och stannade precis utanför man vad hjälpte det när dörren var ut mot

Regn och scouter
måndag 5 november 2018 - Caymanöarna

Väckte sömntutorna som vanligt. Idag var det chokladsmak på våffelsmeten. Efter frukosten klädde vi oss i badskor, badkläder, badtröja och shorts och gick ut till vägen. Barnen börjar nog bli lite bortskämda för de tyckte det tog lång tid innan bussen kom, det tog säkert två hela

Bad, tvätt och skolarbete
söndag 4 november 2018 - Caymanöarna

Tänkte att jag skulle köpa lite ny solkräm så medan barnen fortfarande sov knatade jag bort till affären bara för att finna att den var stängd. Idag hade vi bestämt att vi skulle ta det lugnt och få gjort lite skolarbete och då var det ju lika bra att tvätta upp allt smutsigt så vi kan

Stingray City
lördag 3 november 2018 - Caymanöarna

Efter frukost gick vi direkt vidare till det lilla dykcentret som ligger precis bakom vår lilla poolrestaurang för att se om vi kunde boka en snorkeltur någon av de närmaste dagarna. Det gick bra redan idag, samling klockan 13 med ett stopp på Stingray city och två snorkelstopp längs

Baddag
fredag 2 november 2018 - Caymanöarna

Vi inledde dagen med frukost som vanligt. Idag hade de jordgubbsmet till våfflorna! Sedan gick vi ner till havet där vi klättrade i en flytande ring för att mata fiskarna. Sofia pep när alla fiskarna kom, Sara försökte klappa dem och lyckades faktiskt men hon tyckte inte de kändes så

Scoutdag
torsdag 1 november 2018 - Caymanöarna

Idag blev en lite underlig dag. Vi vaknade vid flera tillfällen under natten så frukost blev det inte förrän klockan var nästan tio. Efter frukosten bar det iväg raka vägen ner till havet. Det var kristallklart vatten och jättefint att snorkla vilket kändes bra då det blev Pers sista

2019 Caribien

2019 Caribien

8 januari 2019 - 20 januari 2019

3 nätter i Miami, S Beach. Den 12 går vi på kryssning ut i Caribien. MSC Seaside heter skeppet. Med mig har jag väninna Helene fr Göteborg

Cayman Islands

Cayman Islands

27 oktober 2018 - 11 november 2018

Höstlov och semester med sol och värme.

Smekmånad -utan smek

Smekmånad -utan smek

10 november 2016 - 2 december 2016

Brölloppets efterrätt! Bröllopsresa, smekmånad...ja, kalla de va fan du vill! Men smek de kan han ju tro de kommer bli, gubben min 🙈👼 Florida i 3 veckor, börjar med västkusten vid Tampa 1 vecka för att sedan åka på Karibien kryssning 1 vecka för att sedan avslut med hopp och lek i Orlando på nöjesfält. Jonas och jag, 3 veckor på varann, får se om vi fortfarande är gifta när vi kommer hem 😁😎

Miami/Karibien 2014

Miami/Karibien 2014

5 december 2014 - 16 december 2014

Vi firar 10-årig bröllopsdag och åker bl.a tillbaka till ön där vi gifte oss:-)

Banana express

Banana express

3 januari 2014 - 1 februari 2014

Kombinerad semester på Kuba och Caymanöarna kunde inte sammanfattas med en bättre titel än så. Men iaf - John ska njuta av sin sista tid som student, obunden och utan ansvar. Resan går till Kuba och Cayman Brac där dykning, kultur och foto kommer att vara i fokus. Med i resväskan denna gång är snorkel, 14 par strumpor och en Ernest Hemingway baddocka i skala 1:1.

På resande fot

29 september 2012 - 8 oktober 2012

Kryssning i Karibien, Orlando och Island

Kryssning i Karibien, Orlando och Island

6 april 2012 - 27 april 2012

Flyg via Island till Sanford, Florida. 2 nätter i Orlando till Shopping och tidsjustering, sedan två efterföjande 7 dagars kryssningar i Karibien med Freedom of the Seas. Rutten ser ut som följer: 08 APR - PORT CANAVERAL, FLORIDA 09 APR - COCOCAY, BAHAMAS 10 APR - CRUISING 11 APR - CHARLOTTE AMALIE, ST. THOMAS 12 APR - PHILIPSBURG, ST. MAARTEN 13 APR - CRUISING 14 APR - CRUISING 15 APR - PORT CANAVERAL, FLORIDA 16 APR - CRUISING 17 APR - LABADEE, HAITI 18 APR - FALMOUTH, JAMAICA 19 APR - GEORGE TOWN, GRAND CAYMAN 20 APR - COZUMEL, MEXICO 21 APR - CRUISING 22 APR - PORT CANAVERAL, FLORIDA Väl tillbaka i USA, tar vi oss tillbaka till Orlando för att bo tre nätter på Caribe Royal Hotel för bad, Outlets och besök på Seaworld med barnen. Sen går resan tillbaka via Island där vi stannar till en dag och en natt för att se lite av det landet med. Hem kommer vi på kvällen den 27 april!

Aruba

Aruba

25 oktober 2011 - 17 november 2011

Resa till Aruba och Florida med kryssning i Karibien

Hawaii och Karibien

Hawaii och Karibien

18 november 2011 - 10 december 2011

Nu är planeringen avslutad och allt är bokat. Resan går denna gång till Hawaii med ett 12 dagars stopp därefter flyger vi över till Miami och går på en karibisk kryss under 5 dagar och som tar oss till Jamaica och Cayman Island efter detta så vänder vi hemåt.

PerKerstin
Michaela Wingren