Chile

26 - 27 december
lördag 28 december 2019 - Valparaíso, Región de Valparaíso, Chile

26 decemberDet vi kallar Annandag Jul är här, som i praktiskt taget alla länder, en vanlig arbetsdag. Men det verkade som att många var lediga för det var otroligt mycket folk överallt. Vi tog tåget utefter havet till staden Viña del Mar, som i princip växt ihop med Valparaíso. Vilken fin

Juldagen
torsdag 26 december 2019 - Valparaíso, Región de Valparaíso, Chile

JuldagenFrukost på altanen, 15 gr varmt och klar luft. Ingen dimma, ingen brandrök. Följer den tragiska händelsen både via radio och TV. På vår promenad såg vi kullarna där branden härjat. Nu är det ca 245 boenden, som är drabbade, men som tur är inga personskador.Lugn förmiddag med

Julafton
onsdag 25 december 2019 - Valparaíso, Región de Valparaíso, Chile

JulaftonFör ovanlighetens skull var det svalt i rummet när vi vaknade. Så skönt. 15 grader ute så jag tog på mig jeans och ylletröja. Frukosten serverades utomhus på stora altanen. Härligt att kunna vara ute men dimman gjorde att vår fina utsikt var borta.Efter att ha skypat med en del

22 - 23 december
tisdag 24 december 2019 - Valparaíso, Región de Valparaíso, Chile

Söndag 22 decemberI vanlig ordning packade vi, Eric gick ut och letade taxi och vi for till bussterminalen. Skön temperatur ute. Så otroligt mycket folk med väskor och packning av allehanda slag. Julresandet går mot sin höjdpunkt.  Idag åker vi VOLVO! Fräscha, breda och sköna stolar där

Hemresa
onsdag 27 februari 2019 - Concepción, Bío-Bío, Chile

Hej! Då var det dags att lämna Chile för denna gången. Det har varit underbart här med sol och värme. Idag packar vi det sista för att ta flyget ikväll till Santiago. Där kommer vi att stanna en natt för att flyga imorgon till Madrid. I Madrid får vi vänta 5 timmar. Vi beräknar att

Hemlängtan
torsdag 14 februari 2019 - Pucón, Araucanía, Chile

Då börjar hemlängtan komma krypande till barn, barnbarn och övriga vänner.vi har tillbringat 2 veckor här med sol och bad. Sista veckan åker vi tillbaka till concepcion för att förbereda hemresan

Söderut
måndag 4 februari 2019 - Pucón, Araucanía, Chile

Hej! Då var vi tagit oss söderut till Pucon. Sköna varma vindar kommer från bergen i argentina så grillkvällarna här är helt ok:)Vackra omgivningar med Vulkanen Villarica i centrum. Här kommer vi tillbringa ett par veckor.Hälsningar Gunnar

Dagsutflykt
tisdag 15 januari 2019 - Rancagua, Región de O'Higgins, Chile

Igar sa reste vi till rancagua, en liten biltur pa ca 5 timmar. Vagarna har ar helt ok, som E6:an hemma. Vi skulle titta pa en gammal supermarket som skulle rivas.Pa vagen hem sa stannade vi i en stad som heter Talca och at pa en restaurang som heter "De smutsiga kvinnorna" :) Maten var

Början
tisdag 8 januari 2019 - Concepción, Bío-Bío, Chile

Då har man varit här en dryg vecka och träffat släkt o vänner. Min mobil gick sönder på vägen hit men tacka vare en släkting så får jag låna en av hans mobiler. Lite handikappad utan Bank-id etc...Jag skall fösöka lägga upp bilder under tiden...Resan hit gick över Madrid till

Utmaningar
måndag 7 januari 2019 - Antofagasta, Región de Antofagasta, Chile

Nu har vi njutit av tre dagar i La Paz. Vi bokade in oss på ett lite lyxigare hotell här för att få vila upp oss. Trots allt är det lite ansträngande att vara lite på sin vakt hela tiden. Det har varit underbart att kunna sätta ner fötterna på morgonen utan att först behöva kolla efter

Ann-Sofie Perlinger
Perlinger i Äntligen Sydamerika
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Sydamerika 2019-2020

3 december 2019 - 20 januari 2020

Bussluffning genom Brasilien, Paraguay, Argentina, Chile och Uruguay. Julen hoppas vi fira i Valparaiso, Chile, och nyår i San Carlos de Bariloche, Argentina. Resplanen är spikad, men det finns plats och tid för avvikelser, speciellt efter nyår. Eftersom december-januari är högsommar i södra Sydamerika är det semestertider med mycket folk i rörelse. Hoppas ni vill följa med på resan!

Chile2019

28 december 2018 - 28 februari 2019

En semesterresa!

Äntligen Sydamerika

16 december 2018 - 30 januari 2019

En rundtur i de södra delarna av Sydamerika.

Global Tour

15 oktober 2018 - 28 februari 2019

Planning

Sydamerika - äntligen dags

7 januari 2018 - 26 mars 2018

Efter spanskastudier är det dags för praktik. Mycket outdoor i Chile och Argentina hoppas vi på, blandat med vin, god mat och lite stadsliv.

Från Atlanten till Stilla Havet...

27 januari 2018 - 17 mars 2018

Från Rio till Santiago går denna resa med massor av underbara stopp! Vattenfallen i Iguasso, semesterbyn Paraty, pulserande Bueno Aires, natursköna Patagonien, världens ände - Eldslandet och sen dom magiska Anderna! Och allt detta ska upplevas med hjälp av en Rosa buss, modell äldre!!! Galen eller inte, minnesvärt blir det garanterat :)

Mc resa till Patagonien

18 november 2017 - 8 december 2017

Motorcykel resa till "The end of the world" Resa genom den Chilenska och Argentinska Patagonien.

Jorden runt

8 oktober 2017 - 8 oktober 2019

It started as a joke; Sara, if we don´t get a PhD position, let's travel the world! Eat, drink, see new places and avoid all the responsibilities of growing up for another year. I always dreamed of traveling but there was always something tying me to Sweden. Studies, a person, a home. Today, I don't even own a bed (Bella is safely spoiled at my parents place). Weird, some would say ― liberating, I would say. So the dream became a joke, the joke became reality, and now reality is just around the corner! And you know what? I am ready, let the dream begin!

The here we go again TOUR