Región de Magallanes y de la Antártica Chilena

Konsten att resa långsamt

Edén ferry Puerto Montt - Puerto NatalesDag 1:Det ligger en spänning i luften. Hur kommer det egentligen att bli att sitta på en båt som inte är någon lyxkryssare i fyra dagar? Kommer den att avgå ungefär som planerat? Och hur menar de egentligen att check-in och ombordstigning ska gå

Catrin Johnson
CatrinJ i Sydamerika - äntligen dags
Sightseeing in Punta Arenas & leaving port

We arrived in PA around 11am and could not board the ship before 3pm, so we were loaded on five big busses and sent off for some sightseeing. Our guide was Jessica and she was really good. We got to know a lot about the history and culture of this region of Chile. She took us to a museum with a lot

5 - Punta Arenas, Chile och darifran

Hej, jag fick fundera en stund nar jag sag mitt senaste inlagg om jag verkligen inte skrivit sedan Puerto Natales och vad jag egentligen gjort sedan dess och varfor jag inte skrev i Punta Arenas... dagarna flyter ihop och man far anstranga sig for att komma ihag var man varit och vad man gjort...

Tine Asplund
TineA i Sydamerika
Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
4 - Puerto Natales och Torres del Paine, Chile (Patagonien)

Efter en extremt utdragen gransovergang dar de verkligen hade behovt min hjalp att styra upp det hela.. Man blir ju lite fundersam nar granskontrollen inte vet skillnaden mellan Schweiz och Sverige sa jag och mina Schweiziska foljeslagerskor fick ha en liten geografilektion med dem.. Pa Chilenska

Tine Asplund
TineA i Sydamerika
Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
Torres del Paine - Dag 5

Torres del Paine Dag 5 Jag gick upp vid åtta, frukost innan nio. Vi hade inget planerat förräns färjan hemåt kl 13. Jag var ganska mör i kroppen och knäna gjorde ont så jag kände inte för att göra något speciellt. Jag hängde vid fjällstugan och efter frukosten kom personalen ut på

Torres del Paine - Dag 4

Torres del Paine Dag 4 Sista dagen med vandring på schemat. Som på beställning så slutade det att regna lagom tills vi gick upp. Etta hade gått till toaletten på natten och oturligt nog trampat fel och stukat foten. Som tur var så var där en båt som hon kunde ta tillbaka till

Torres del Paine - Dag 2

Torres del Paine Dag 2 - 12 Mars Vi gick upp vid åttatiden. Det var ganska kyligt på natten men vi överlevde. Vi käkade frukost, packade ihop våra grejor men lämnade tälten. Dagens vandring var bara 11 km och ganska lätt. Inga jättelutningar på hela dagen. Vi pinnade på i ett jämt

Torres del Paine - Dag 1

Torres del Paine Dag 1 - 11 Mars Vi blev hämtade vid 07:30 för att bli körda ut till nationalparken, ca 2h körtid. När vi började närma oss nationalparen så stannade vi för att kolla in det vilda djurlivet. Vi såg ett par strutsar, en stor flock Llamaaktiga djur som korsade vägen

Argentina -> Chile

Argentina - Ushuaia -> Chile - Punta Aranas Jag gick upp i ottan för att ta bussen till Punta Arenas. Jag träffade på det danska paret från båten och de skulle också till PA. Jag hade hört rykte om att bussturen skulle ta 12 timmar, men det var ju en bluff, det tog 13 timmar.

Senast aktiv - från Placencia, Stann Creek, Belize
More info about the cruise, oh no, the expedition

Had some time on the bus... I got some questions about our cruise and I didn't tell you much. Here are some more info about the cruise. Ok, we were 137 passangers from 18 countries. 50% were probably born before 1955 and some even in the 20's..I have added a pic with me conversating with one of the

Sydamerika - äntligen dags

Sydamerika - äntligen dags

7 januari 2018 - 26 mars 2018

Efter spanskastudier är det dags för praktik. Mycket outdoor i Chile och Argentina hoppas vi på, blandat med vin, god mat och lite stadsliv.

The Penguin Adventure!

The Penguin Adventure!

27 februari 2017 - 1 april 2017

Come along on the great adventures of Sophie & Rose-Mari as we travel to Chile, Antarctica, The Falkland Islands, Uruguay and Argentina!

13 november 2014 - 7 januari 2015

Sthlm-London-Buenos Aires Patagonien Uruguay Genomresa mot Iguassu Rio de Janeiro Ilha Grande Paraty Sao Paolo-Madrid-Sthlm

Chile

Chile

11 november 2013 - 9 januari 2014

Följer med Julia till Santiago de Chile. Staden ligger nära bergskedjan Anderna. Min plan är att vandra och klättra en del men också resa runt i andra delar av Chile med Julia.

Patagonien 2013

Patagonien 2013

12 oktober 2013 - 13 november 2013

Puerto Montt till Punta Arenas i bil längs Carretera Austral och Argentina, och sedan vidare mot eldslandet.

SoCeNo-Americas

SoCeNo-Americas

2 september 2013 - 2 september 2014

Syd-, Central- och Nordamerika a:r siktet [email protected] [email protected] och [email protected] tid a:r i o:verva:gande ja:mfo:rt med pengar tas [email protected] dagar i sa:nder, little by little. Vi a:r [email protected] iva:g [email protected] denna resa och det a:r alltid fint att kunna dela, [email protected] det oerho:rt magnifika och det vardagliga inom resandets sfa:r och gra:nser samt de mindre roliga skeendena. Vi [email protected] se om vi [email protected] ut ett @r, det a:r planen i alla fall.

In search of the South American Pole

In search of the South American Pole

28 december 2013 - 5 april 2014

En liten tur till America, norra och södra samt den södra polen (Antarktis).

Argentina, Chile & Uruguay

Argentina, Chile & Uruguay

2 januari 2014 - 14 februari 2014

Meat, wine and great nature!

Ewa och Leo i Sydamerika

Ewa och Leo i Sydamerika

15 januari 2013 - 13 mars 2013

Bad i 2,5 veckor på Brasiliens ostkust. Pipa ca 10 mil söder om Natal. Rundresa som börjar med 2 dagar i Buenos Aires och besök på en estancia. Flyg till Califate. Besök i Nationalparker och 4 dygns resa på en kryssningsbåt i Eldslandets Nationalpark. Avslutar rundresan i Punta Arenas. Flyg via Santiago de Chile och Rio de Janeiro till Natal. Ca 4 veckor i Pipa innan vi åker hem.

2 november 2012 - 29 mars 2013

400