Región de Valparaíso

A little holliday
torsdag 21 december 2017 - Valparaíso, Región de Valparaíso, Chile

Checking out the famous Valparaiso for two days. I am not so impressed. Sara is though.

Elin Sennström
ElinSennstrom i Jorden runt
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Och så kom hösten
fredag 19 maj 2017 - Valparaíso, Región de Valparaíso, Chile

Vi kom till Chile in search of sol och bad och playa. Vi hittade till underbara Arica. Det var äntligen en stad, en gågata, enkel väg till mataffären. På hostel jardin del sol hade vi (hyfsat) varm dusch och gasspis. Varje dag gick vi den lilla biten till stranden och lapade sol. Från Arica

Och så kom hösten
fredag 19 maj 2017 - Valparaíso, Región de Valparaíso, Chile

fredag 10 februari 2017 - Hanga Roa, Región de Valparaíso, Chile

PåskönPåskön, så långt bort från allt annat, 360 mil från Sydamerika och 220 mil från närmaste bebodda ö, Marquesa island. Länge var den helt isolerad och utvecklade sin egen kultur. De högg ut gubbar ur bergen, större och större och finare ju mer tiden gick. De lyckades flytta dessa

Anna Konda
anna_konda i Påskön
Senast aktiv - från Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
En dag i Viña
fredag 20 januari 2017 - Viña del Mar, Región de Valparaíso, Chile

Oj vilken plats, man åker mellan bergen omringad av palmer och grönska ner i en dal där hittar vi viña Del Mar. Det är liv och rörelse i alla hörn. Det känns som att chilenarna åker hit för att ha kul och fly vardagen för en stund. Till skillnad från Lontue finns det mycket turister i

My Gårdlund
MyAndres i Loveline en Chile
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Destination Viña Del Mar
torsdag 19 januari 2017 - Viña del Mar, Región de Valparaíso, Chile

Hej fina ni,Imorse satte vi klockan 9:00 för att ta oss till viña Del Mar, lite frukost i magen från grannens hemmaaffär sen bar det av mot Santiago.vi fick första parkett i bussen så resan mot Santiago var en upplevelse på många sätt. Ena sekunden möts du av en fantastisk natur och andra

My Gårdlund
MyAndres i Loveline en Chile
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Valparaiso
söndag 14 februari 2016 - Easter Island, Región de Valparaíso, Chile

Valparaiso. 14/2. Tidigt uppvaknande av att vi lade till i Valparaisos stora containerhamn. Valparaiso, ligger i en stor vik där husen trängs uppför de 45 kullarna, som inramar viken. 26 bergbanor underlättar persontrafiken i de mycket branta backarna i staden. Husen, som inte är så stora,

Puerto Montt
fredag 12 februari 2016 - Valparaíso, Región de Valparaíso, Chile

Puerto Montt och Stilla Havet. 12/2. Ännu en dag med regntunga moln, som skar av Andernas berg på låg höjd. Puerto Montt är regionhuvudstad i 10:e regionen i Chile och just idag skulle man fira stadens årsdag med bl.a. flyguppvisning. Tyvärr blev detta inställt p.g.a. vädret. Otur för

Chacabuco
torsdag 11 februari 2016 - Valparaíso, Región de Valparaíso, Chile

Chacabuco. 11/2. Betydligt bättre väder mötte oss i den lilla viken utanför Chacabuco. Det är ett litet samhälle, omgivet av snöklädda berg och med en befolkning på ca 2000 inv. Vi tog oss iland med livbåtarna och fick en skön promenad i ett märkligt samhälle. Husen är mycket

Chilenska fjordar och Stilla Havet
onsdag 10 februari 2016 - Valparaíso, Región de Valparaíso, Chile

Chilenska fjordar och Stilla Havet. 9/2. Vi vaknade till en orolig och krabb sjö, vi hade nått Stilla Havet på morgonen! (Tänk vad Atlanten var lugn och trivsam). Fram på dagen lämnade vi havet och seglade in i Chilenska fjordar igen. Vi kommer att växla mellan hav och fjordar fram till

Jorden runt

Jorden runt

8 oktober 2017 - 8 oktober 2019

It started as a joke; Sara, if we don´t get a PhD position, let's travel the world! Eat, drink, see new places and avoid all the responsibilities of growing up for another year. I always dreamed of traveling but there was always something tying me to Sweden. Studies, a person, a home. Today, I don't even own a bed (Bella is safely spoiled at my parents place). Weird, some would say ― liberating, I would say. So the dream became a joke, the joke became reality, and now reality is just around the corner! And you know what? I am ready, let the dream begin!

Dit och tillbaka igen

Dit och tillbaka igen

29 mars 2017 - 3 juni 2017

1 februari 2017 - 13 februari 2017

Vi besöker den mytomspunna Påskön och hälsar på stengubbarna. Några dagar i Chile innan vi flyger ut.

Loveline en Chile

Loveline en Chile

16 januari 2017 - 7 februari 2017

Kryssning Jorden runt.

Kryssning Jorden runt.

5 januari 2016 - 23 april 2016

Flyg till Milano, övernattning. Bil till Savona där vi går ombord på Costa Luminosa. Vår kryssning går först till Marseille, Barcelona,Lanzarote och Kap Verde. Vi korsar Atlanten och följer sedan Sydamerikas östra kust från Recife till "Hornet". Vi går iland på totalt 8 ställen utmed kusten. Vi följer sedan Chiles kust norrut, går iland på 4 olika ställen. Sedan går vi till Påskön där vi stannar i 2 dagar. Sällskapsöarna kommer vi till efter 4 dygn till havs. Fyra olika öriken besöker vi där under 8 dygn. Nya Zealand och Australien står sedan på tur, besök i 3 städer. Sju dygn till havs, Indiska Oceanen, sedan kommer vi till Sri Lanka och därefter väntar Indien. Vi fortsätter sedan till Förenade Arabemiraten, Petra i Jordanien, Suezkanalen och tillbaka till Medelhavet. Vi besöker Kreta och Sicilien samt Citavecchia (med utflykt till Rom). I Savona sluts cirkeln.

Backpacking i Sydamerika

Backpacking i Sydamerika

5 juli 2015 - 25 augusti 2015

Tänk vad bra att ha en kompis som pluggat ett år i Chile; då HAR man ju en ursäkt till att göra södra Sydamerika. Sju veckor att se och uppleva så mycket jag bara orkar. Planerade länder är Chile, Bolivia, Brasilien och Argentina, så får vi se hur det blir i slutänden (: Följ med mig över Atlanten på äventyr i Latinamerika!

Hej vi åker till VM i Brasilien och det ska bli kul

Hej vi åker till VM i Brasilien och det ska bli kul

9 juni 2014 - 11 juli 2014

Daffny å Jimbo åker till VM i Brasilien i hopp om att bli inbytta i halvtid.

Sydamerika!

Sydamerika!

31 januari 2014 - 9 juni 2014

Kommer att besöka Chile, Argentina, Costa Rica, Peru, Colombia och Cuba!

306
277