Región de Valparaíso

26 - 27 december
lördag 28 december 2019 - Valparaíso, Región de Valparaíso, Chile

26 decemberDet vi kallar Annandag Jul är här, som i praktiskt taget alla länder, en vanlig arbetsdag. Men det verkade som att många var lediga för det var otroligt mycket folk överallt. Vi tog tåget utefter havet till staden Viña del Mar, som i princip växt ihop med Valparaíso. Vilken fin

Juldagen
torsdag 26 december 2019 - Valparaíso, Región de Valparaíso, Chile

JuldagenFrukost på altanen, 15 gr varmt och klar luft. Ingen dimma, ingen brandrök. Följer den tragiska händelsen både via radio och TV. På vår promenad såg vi kullarna där branden härjat. Nu är det ca 245 boenden, som är drabbade, men som tur är inga personskador.Lugn förmiddag med

Julafton
onsdag 25 december 2019 - Valparaíso, Región de Valparaíso, Chile

JulaftonFör ovanlighetens skull var det svalt i rummet när vi vaknade. Så skönt. 15 grader ute så jag tog på mig jeans och ylletröja. Frukosten serverades utomhus på stora altanen. Härligt att kunna vara ute men dimman gjorde att vår fina utsikt var borta.Efter att ha skypat med en del

22 - 23 december
tisdag 24 december 2019 - Valparaíso, Región de Valparaíso, Chile

Söndag 22 decemberI vanlig ordning packade vi, Eric gick ut och letade taxi och vi for till bussterminalen. Skön temperatur ute. Så otroligt mycket folk med väskor och packning av allehanda slag. Julresandet går mot sin höjdpunkt.  Idag åker vi VOLVO! Fräscha, breda och sköna stolar där

A little holliday
torsdag 21 december 2017 - Valparaíso, Región de Valparaíso, Chile

Checking out the famous Valparaiso for two days. I am not so impressed. Sara is though.

Elin Sennström
ElinSennstrom i Jorden runt
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Och så kom hösten
fredag 19 maj 2017 - Valparaíso, Región de Valparaíso, Chile

Vi kom till Chile in search of sol och bad och playa. Vi hittade till underbara Arica. Det var äntligen en stad, en gågata, enkel väg till mataffären. På hostel jardin del sol hade vi (hyfsat) varm dusch och gasspis. Varje dag gick vi den lilla biten till stranden och lapade sol. Från Arica

Och så kom hösten
fredag 19 maj 2017 - Valparaíso, Región de Valparaíso, Chile

fredag 10 februari 2017 - Hanga Roa, Región de Valparaíso, Chile

PåskönPåskön, så långt bort från allt annat, 360 mil från Sydamerika och 220 mil från närmaste bebodda ö, Marquesa island. Länge var den helt isolerad och utvecklade sin egen kultur. De högg ut gubbar ur bergen, större och större och finare ju mer tiden gick. De lyckades flytta dessa

Anna Konda
anna_konda i Påskön
Senast aktiv - från Olinda, Pernambuco, Brasilien
En dag i Viña
fredag 20 januari 2017 - Viña del Mar, Región de Valparaíso, Chile

Oj vilken plats, man åker mellan bergen omringad av palmer och grönska ner i en dal där hittar vi viña Del Mar. Det är liv och rörelse i alla hörn. Det känns som att chilenarna åker hit för att ha kul och fly vardagen för en stund. Till skillnad från Lontue finns det mycket turister i

My Gårdlund
MyAndres i Loveline en Chile
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Destination Viña Del Mar
torsdag 19 januari 2017 - Viña del Mar, Región de Valparaíso, Chile

Hej fina ni,Imorse satte vi klockan 9:00 för att ta oss till viña Del Mar, lite frukost i magen från grannens hemmaaffär sen bar det av mot Santiago.vi fick första parkett i bussen så resan mot Santiago var en upplevelse på många sätt. Ena sekunden möts du av en fantastisk natur och andra

My Gårdlund
MyAndres i Loveline en Chile
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Sydamerika 2019-2020

Sydamerika 2019-2020

3 december 2019 - 20 januari 2020

Bussluffning genom Brasilien, Paraguay, Argentina, Chile och Uruguay. Julen hoppas vi fira i Valparaiso, Chile, och nyår i San Carlos de Bariloche, Argentina. Resplanen är spikad, men det finns plats och tid för avvikelser, speciellt efter nyår. Eftersom december-januari är högsommar i södra Sydamerika är det semestertider med mycket folk i rörelse. Hoppas ni vill följa med på resan!

Jorden runt

Jorden runt

8 oktober 2017 - 8 oktober 2019

It started as a joke; Sara, if we don´t get a PhD position, let's travel the world! Eat, drink, see new places and avoid all the responsibilities of growing up for another year. I always dreamed of traveling but there was always something tying me to Sweden. Studies, a person, a home. Today, I don't even own a bed (Bella is safely spoiled at my parents place). Weird, some would say ― liberating, I would say. So the dream became a joke, the joke became reality, and now reality is just around the corner! And you know what? I am ready, let the dream begin!

Dit och tillbaka igen

Dit och tillbaka igen

29 mars 2017 - 3 juni 2017

1 februari 2017 - 13 februari 2017

Vi besöker den mytomspunna Påskön och hälsar på stengubbarna. Några dagar i Chile innan vi flyger ut.

Loveline en Chile

Loveline en Chile

16 januari 2017 - 7 februari 2017

Kryssning Jorden runt.

Kryssning Jorden runt.

5 januari 2016 - 23 april 2016

Flyg till Milano, övernattning. Bil till Savona där vi går ombord på Costa Luminosa. Vår kryssning går först till Marseille, Barcelona,Lanzarote och Kap Verde. Vi korsar Atlanten och följer sedan Sydamerikas östra kust från Recife till "Hornet". Vi går iland på totalt 8 ställen utmed kusten. Vi följer sedan Chiles kust norrut, går iland på 4 olika ställen. Sedan går vi till Påskön där vi stannar i 2 dagar. Sällskapsöarna kommer vi till efter 4 dygn till havs. Fyra olika öriken besöker vi där under 8 dygn. Nya Zealand och Australien står sedan på tur, besök i 3 städer. Sju dygn till havs, Indiska Oceanen, sedan kommer vi till Sri Lanka och därefter väntar Indien. Vi fortsätter sedan till Förenade Arabemiraten, Petra i Jordanien, Suezkanalen och tillbaka till Medelhavet. Vi besöker Kreta och Sicilien samt Citavecchia (med utflykt till Rom). I Savona sluts cirkeln.

Backpacking i Sydamerika

Backpacking i Sydamerika

5 juli 2015 - 25 augusti 2015

Tänk vad bra att ha en kompis som pluggat ett år i Chile; då HAR man ju en ursäkt till att göra södra Sydamerika. Sju veckor att se och uppleva så mycket jag bara orkar. Planerade länder är Chile, Bolivia, Brasilien och Argentina, så får vi se hur det blir i slutänden (: Följ med mig över Atlanten på äventyr i Latinamerika!

Hej vi åker till VM i Brasilien och det ska bli kul

Hej vi åker till VM i Brasilien och det ska bli kul

9 juni 2014 - 11 juli 2014

Daffny å Jimbo åker till VM i Brasilien i hopp om att bli inbytta i halvtid.

Anna Konda
anna_konda