Antioquia

Colombia vecka 2
torsdag 7 februari 2019 - Medellín, Antioquia, Colombia

Hej igen :) Äntligen är vår skola klar och invigd! Vi var i princip klara i torsdags med skolan. I onsdags ordnade vi med en hamburgerfest för de barn som bor på heltid i skolan. Ca 35 killar mellan 10-14 år gamla som blev så glada. Vi fick visa dem hur de ska sätta ihop en hamburgare.

Framme i Medellin
lördag 6 oktober 2018 - Medellín, Antioquia, Colombia

Framme i Medellin och på barnhemmet Jucum. Gott att möta Jakob och att vara tillbaka i den eviga vårens stad. Känns bra att möta många goda vänner och visa Helena det som är en stor del av mitt hjärta.Besök i en kyrka och ett köpcentrum med lunch på Crepes and Waffles. Kvällen

Anders Hagström
raphen i Sydamerika
Senast aktiv - från Quito, Pichincha, Ecuador
Jerico
måndag 11 december 2017 - Jericó, Antioquia, Colombia

Från Medellin till Jerico var det ett bergigt och vackert landskap. Nu kommer vi in i kaffedistrikten på lite högre höjd, Jerico ligger på 2000 meter över havet. Colombia är världens 4:e största producent av kaffe. De producerar också mycket bananer och blommor som rosor och hortensia.

Medellin
torsdag 7 december 2017 - Medellín, Antioquia, Colombia

Medellin är den näst största staden i Colombia med 3 miljoner invånare. Den är mycket kuperad omringad av berg på alla sidor och ligger på 1500 meters höjd. Temperaturen är behaglig med 25 grader på dagen och 20 på natten. Det ligger fattiga områden på branta sluttningarna runt om

Guatape'
onsdag 6 december 2017 - Guatapé, Antioquia, Colombia

Gutape’ är en liten stad med 6000 invånare. Här finns en lag att man måste måla socklarna på husen. Ibland berättar de en hel historia. Husen är mycket färggranna och det är fantastiskt att gå runt på gatorna och beundra alla färger och figurer på socklarna. Staden ligger mycket

Rio Claro
tisdag 5 december 2017 - Rio Claro, Antioquia, Colombia

Rio ClaroVi har sovit i ett hus ute i regnskogen med en helt öppen vägg ut mot en dal med en forsande flod längst ned och grönskande träd och buskar sluttande uppåt på en bergskam. Ljudet av forsen hörs hela tiden och med fågellud i bakgrunden. Vi bor en bit över marken, så man behöver

San Gil, Cartagena å Medellin
torsdag 16 mars 2017 - Medellín, Antioquia, Colombia

Nu har vi varit på resande fot i 2,5 månad och 3 veckor i Colombia. Ska försöka sammanfatta de senaste veckan då ja varit dålig på att uppdatera. Vi har besöka San Gil, Cartagena och är i Medellin för närvarande. I San Gil är de många backpackers som anländer för den variation av

Vanessa Öhrström
nessaliten i Sydamerika - 2017
Senast aktiv - från Rhodos, Egeo, Grekland
Hola från varma Colombia!
tisdag 7 mars 2017 - Medellín, Antioquia, Colombia

Hola från varma Colombia!Vad har hänt sedan sist?Efter en dags googlande blev det alltså Colombia, som försig var vår ursprungliga plan. Vi flög till Cartagena via Panama City, tryckte våra nosar mot fönstrena och fick se den kända Panamakanalen och ett antal palmer. Väl i Cartagena tog

söndag 20 mars 2016 - Ecuador, Antioquia, Colombia

Hej här kommer lite bilder från djungeln. Vandring in i skogen. Tittade på djur och träd. Efter det badade vi. Idag lämnades vi Peru och begav oss till Ecuador. Är i staden Quito. Bor på fin hotell i 3dagar innan Galapagos. Resdagboken.se fungerar dåligt. Kramar Eva och Janne

Janne Pedersen
Evajanne123 i Sydamerika
Senast aktiv - från Strängnäs Ö, Södermanlands län, Sverige
Medellin nu och då
måndag 29 februari 2016 - Medellín, Antioquia, Colombia

Turister vet inte var de har varit, resenärer vet inte var de ska" När jag kom till Leticia, skulle jag inom 24 timmar ha uppsökt Immigrationskontoret, det gjorde jag inte. Så dagen innan jag skulle åka därifrån, d.v.s två dagar försent, fick jag en del snea blickar och lite frågor att

Per Björkman
Pellebeman i Sydamerikas luckor
Senast aktiv - från Bali, Indonesien

6 oktober 2018 - 15 november 2018

Började med två veckor i Colombia och sedan vidare och då som reseledare för Contour Air i Ecuador, Peru o Bolivia.

Bolivia-Colombia 2019

Bolivia-Colombia 2019

2 januari 2019 - 26 februari 2019

Januari och februari kommer jag tillbringa i Sydamerika. ca 3 veckor i Bolivia och sedan 5 veckor i Colombia tillsammans med ankarstiftelsen.

Colombia

Colombia

30 november 2017 - 15 december 2017

En rundresa i Colombia

Mitt i mellan i Americas

Mitt i mellan i Americas

3 januari 2017 - 3 april 2017

På tur i Mellanamerika. Vi är två journalister som är på jakt efter kulturkrockar, naturliv, trevliga människor, bad (Cissi) och lära sig några spanska ord eller två.

Sydamerika - 2017

Sydamerika - 2017

1 januari 2017 - 3 juni 2017

Från Havanna till Rio. Genom hela Sydamerika på 5 månader ( 150 dagar) och allt som allt 13 länder. Varje plats har sitt smultronställe, något som är förundrande och häpnandeväckande. Har besökt underverk, och värdsarven Machu picchu, La Santísima Trinidad de Paraná, monumento Cristo Redentor, Salar de Uyuni, chizhe itza och som bilden visar nedan; Foz du iguacu.

9 mars 2016 - 2 april 2016

Stocholm-Amsterdam-Peru-Lima-Cusco-MachuPicchu-Amazonas-Lima-Ecuador-Quito-Galapagos-Guayaquil-Amsterdam-Stockholm

Sydamerikas luckor

Sydamerikas luckor

14 januari 2016 - 25 mars 2016

Min resa kommer börja i Buenos Aires (Argentina) och avslutas i San Jose (Costa Rica). En strecka på 5662 km fågelvägen. Men jag kommer inte att flyga, så vägen mellan B.A och S.J blir bestämd ut med vägen. Jag återkommer med täta rapporter här på sidan för de som vill Ha det

Sydamerika 2014/2015

Sydamerika 2014/2015

14 december 2014 - 15 januari 2015

Colombia, Panama, Costa Rica

Colombia, Panama, Costa Rica

27 januari 2015 - 17 mars 2015

Det blir en liten tripp i Syd - och Mellanamerika medan vi väntar på att vår lägenhet bli klar. Skön start på pappaledighet för Tomas och trevlig avslutning på mammaledighet för Maria.

Colombian Journey 3

Colombian Journey 3

31 oktober 2014 - 18 november 2014

Volontärresa till Colombia med Ankarstiftelsen Start i New York 2 dygn, vidare till Bogota, Letichia, Medellin och Santa Marta.

anna_konda
Vanessa Öhrström