Medellín

Colombia vecka 2
torsdag 7 februari 2019 - Medellín, Antioquia, Colombia

Hej igen :) Äntligen är vår skola klar och invigd! Vi var i princip klara i torsdags med skolan. I onsdags ordnade vi med en hamburgerfest för de barn som bor på heltid i skolan. Ca 35 killar mellan 10-14 år gamla som blev så glada. Vi fick visa dem hur de ska sätta ihop en hamburgare.

Framme i Medellin
lördag 6 oktober 2018 - Medellín, Antioquia, Colombia

Framme i Medellin och på barnhemmet Jucum. Gott att möta Jakob och att vara tillbaka i den eviga vårens stad. Känns bra att möta många goda vänner och visa Helena det som är en stor del av mitt hjärta.Besök i en kyrka och ett köpcentrum med lunch på Crepes and Waffles. Kvällen

Anders Hagström
raphen i Sydamerika
Senast aktiv - från Quito, Pichincha, Ecuador
Medellin
torsdag 7 december 2017 - Medellín, Antioquia, Colombia

Medellin är den näst största staden i Colombia med 3 miljoner invånare. Den är mycket kuperad omringad av berg på alla sidor och ligger på 1500 meters höjd. Temperaturen är behaglig med 25 grader på dagen och 20 på natten. Det ligger fattiga områden på branta sluttningarna runt om

Anna Konda
anna_konda i Colombia
Senast aktiv - från Olinda, Pernambuco, Brasilien
San Gil, Cartagena å Medellin
torsdag 16 mars 2017 - Medellín, Antioquia, Colombia

Nu har vi varit på resande fot i 2,5 månad och 3 veckor i Colombia. Ska försöka sammanfatta de senaste veckan då ja varit dålig på att uppdatera. Vi har besöka San Gil, Cartagena och är i Medellin för närvarande. I San Gil är de många backpackers som anländer för den variation av

Vanessa Öhrström
nessaliten i Sydamerika - 2017
Senast aktiv - från Rhodos, Egeo, Grekland
Hola från varma Colombia!
tisdag 7 mars 2017 - Medellín, Antioquia, Colombia

Hola från varma Colombia!Vad har hänt sedan sist?Efter en dags googlande blev det alltså Colombia, som försig var vår ursprungliga plan. Vi flög till Cartagena via Panama City, tryckte våra nosar mot fönstrena och fick se den kända Panamakanalen och ett antal palmer. Väl i Cartagena tog

Medellin nu och då
måndag 29 februari 2016 - Medellín, Antioquia, Colombia

Turister vet inte var de har varit, resenärer vet inte var de ska" När jag kom till Leticia, skulle jag inom 24 timmar ha uppsökt Immigrationskontoret, det gjorde jag inte. Så dagen innan jag skulle åka därifrån, d.v.s två dagar försent, fick jag en del snea blickar och lite frågor att

Per Björkman
Pellebeman i Sydamerikas luckor
Senast aktiv - från Bali, Indonesien
"Stumblin' with every step I take and it seems I can't get a grip"
söndag 8 mars 2015 - Medellín, Antioquia, Colombia

”….Man måste bära, sin sorg i armarna. Man måste härma dem som orkar, dem som fortsätter ändå… Tankarna snurrar, mardrömmar förvirrar mig, ångesten växer, en önskan om att bara ta sig ur detta biter mig som de elaka myggor som varje dag biter mig, eller snarare äter mig. Finns

Dag 82 Roberts Backpackers Hostel
fredag 6 mars 2015 - Medellín, Antioquia, Colombia

Sorry folllowers att jag inte skrivit på länge. Mina pengar är slut, men det är lurre. Bästa grejjen har hänt, fått jobb här på hostelet. Jag är numera ansvarig för våra Pub Crawls på måndagar, tisdagar, onsdagar, torsdagar, fredagar, lördagar och ojämna söndagar. Soft nice!

Dag 32 Roberts Backpackers Hostel
fredag 16 januari 2015 - Medellín, Antioquia, Colombia

Skolstart hemma. Men jag tackade nej till platsen på pol kand. Svenska synen på kunskap är så snäv. Det jag lär mig här kan man inte lära sig i en bok. Vi fundera på att sticka till Galapagos. Vore gött med sol, bad och se lite tortugas. Vamos al playa!

Dag 17 Roberts Backpackers Hostel
torsdag 1 januari 2015 - Medellín, Antioquia, Colombia

FELIZ COMPLEANOS alla stackars satar där hemma! Återställare blir Rom & Kola ;)

Sydamerika

Sydamerika

6 oktober 2018 - 15 november 2018

Började med två veckor i Colombia och sedan vidare och då som reseledare för Contour Air i Ecuador, Peru o Bolivia.

Bolivia-Colombia 2019

Bolivia-Colombia 2019

2 januari 2019 - 26 februari 2019

Januari och februari kommer jag tillbringa i Sydamerika. ca 3 veckor i Bolivia och sedan 5 veckor i Colombia tillsammans med ankarstiftelsen.

Colombia

Colombia

30 november 2017 - 15 december 2017

En rundresa i Colombia

Mitt i mellan i Americas

Mitt i mellan i Americas

3 januari 2017 - 3 april 2017

På tur i Mellanamerika. Vi är två journalister som är på jakt efter kulturkrockar, naturliv, trevliga människor, bad (Cissi) och lära sig några spanska ord eller två.

Sydamerika - 2017

Sydamerika - 2017

1 januari 2017 - 3 juni 2017

Från Havanna till Rio. Genom hela Sydamerika på 5 månader ( 150 dagar) och allt som allt 13 länder. Varje plats har sitt smultronställe, något som är förundrande och häpnandeväckande. Har besökt underverk, och värdsarven Machu picchu, La Santísima Trinidad de Paraná, monumento Cristo Redentor, Salar de Uyuni, chizhe itza och som bilden visar nedan; Foz du iguacu.

Sydamerikas luckor

Sydamerikas luckor

14 januari 2016 - 25 mars 2016

Min resa kommer börja i Buenos Aires (Argentina) och avslutas i San Jose (Costa Rica). En strecka på 5662 km fågelvägen. Men jag kommer inte att flyga, så vägen mellan B.A och S.J blir bestämd ut med vägen. Jag återkommer med täta rapporter här på sidan för de som vill Ha det

Sydamerika 2014/2015

Sydamerika 2014/2015

14 december 2014 - 15 januari 2015

Colombia, Panama, Costa Rica

Colombia, Panama, Costa Rica

27 januari 2015 - 17 mars 2015

Det blir en liten tripp i Syd - och Mellanamerika medan vi väntar på att vår lägenhet bli klar. Skön start på pappaledighet för Tomas och trevlig avslutning på mammaledighet för Maria.

Colombian Journey 3

Colombian Journey 3

31 oktober 2014 - 18 november 2014

Volontärresa till Colombia med Ankarstiftelsen Start i New York 2 dygn, vidare till Bogota, Letichia, Medellin och Santa Marta.

This is the end of the beginning

This is the end of the beginning

29 oktober 2014 - 30 maj 2015

You can't get to one place without going to another place.

Vanessa Öhrström
nessaliten