Barranquilla

Colombia och karneval!!
fredag 15 mars 2019 - Barranquilla, Atlántico, Colombia

Hej kära vänner! Hoppas ni firade fössta tossdan i mass med god tårta och att mars överlag startat bra. Själv har jag hunnit vara lite över två veckor nu i Colombia och hittills är jag inte besviken över landet, men det trodde jag inte heller. Anlände som sagt rätt sent till mitt hostel

Emelie Sandin
emet i Amerika't från nord till syd
Senast aktiv - från Jönköping, Jönköpings län, Sverige
Carnaval i Barranquilla
måndag 11 februari 2013 - Barranquilla, Atlántico, Colombia

10 febr söndag Från Santa Marta till Barranquilla med minibuss Puerta a Puerta (dörr till dörr). Fördel att bli upplockad direkt på hotellet och slippa ta sig till bussterminal. Nackdel att man kan få vänta på passagerare. Så båda gånger vi åkt så. Carnevalstämning med utklädda

Krister Lindkvist
Lindkvist i Colombia 2013
Senast aktiv - från Ljungby S, Kronobergs län, Sverige
Öl+Fotboll+Big Ben = England?
lördag 24 december 2011 - Barranquilla, Atlántico, Colombia

Sås stället i barranquilla Efter en blöt natt i Barranquilla så tar några lokalinvånare med oss på matjakt, för dom vet tydligen ett bra ställe med lagom pris för flötig mat. Och till min stora förvåning, stället hade 9, ja NIO! sorters sås som man fick ta av hur mycket man ville!!!

Lesbisk fotboll och billig öl...
söndag 18 december 2011 - Barranquilla, Atlántico, Colombia

Goood morgon! Klockan är kvart i sju lokal tid och mörkret och svalkan har lagt sig över Barranquilla. Ikväll blir det utgång på en mini-carneval tillsammans med ett lesbiskt fotbollslag och lite andra colombianer, sjukt värt. Var nämligen ute med dom igår och röjde well, först var vi

Barrrranquiiiilllla!
fredag 16 december 2011 - Barranquilla, Atlántico, Colombia

Barrrranquiiilllaaaaa! Träffade ju Mr Magoo aka Marcus i Santa marta igår, efter lite samtal så beslutade jag mig att hänga med till Barranquilla för att prova på nattlivet här en helg, minst en helg i allfall. Plus, på söndag så spelar mitt Colombianska lag Once Caldas i final här i

Carrrneevall!!
torsdag 10 mars 2011 - Barranquilla, Atlántico, Colombia

Aaaaaaahhh. Stromavbrott pa internetcafe ar ingen hojdare. Bara borja om igen. Har flyttat fran min familj nu till ett hostel for denna vecka, annars rullar det pa som tidigare. Bara kul hela tiden och tiden bara flyger forbi. Snart har jag varit har en manad, kanns inte. Colombia ar verkligen

Carnaval i Barranquilla!
onsdag 9 mars 2011 - Barranquilla, Atlántico, Colombia

Dag 56 av 132! Igar mandag kom jag och mina sju kamrater tillbaka fran Barranquilla, slitna av helgens festligheter. I fredags tog vi namligen bussen till grannstaden Barranquilla, Shakiras hemstad for att delta i den arliga karnevalen! Nar vi kom fram till det hus vi skulle bo i lamnade vi sakerna

Carolin Wallgren
carr07 i Volontar i Colombia
Senast aktiv - från Skellefteå S, Västerbottens län, Sverige
Carnaval!!!
fredag 26 februari 2010 - Barranquilla, Atlántico, Colombia

Efter en dag i Colombia slangde jag alla planer i vaggen och bestamde mig att leva efter principen; ta dagen som den kommer! och tack vare det lyckades jag snubbla in pa Sydamerikas nast storsta karneval, Carnaval en Baraquilla!!! Vem behover mat och somn nar Aguilan flodar over Colombia!? Lat

Karneval
tisdag 23 februari 2010 - Barranquilla, Atlántico, Colombia

Har ikväll varit ute på en av mina oregelbundna löparrundor, ganska skönt och få sig lite motion emellanåt, även om det blir av alltför sällan men häromdan var jag faktiskt även ute och spelade lite tennis, var riktigt kul, kanske något man borde börja med därhemma!! Förhoppningsvis

Marcus Simonsson
mare i Sydamerika 09/10
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Bilder!
söndag 21 februari 2010 - Barranquilla, Atlántico, Colombia

Efter visst krångel har jag äntligen fått upp ett antal bilder, de flesta 2-4 veckor gamla och många av dem har jag fått kopierat av mina två amerikanska medresenärskor som jag hade reste med i nästan tre veckor, skulle fortsatt rest med dem mer men har råkat "fastna" i en viss stad...

Marcus Simonsson
mare i Sydamerika 09/10
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Amerika't från nord till syd

Amerika't från nord till syd

10 januari 2019 - 2 april 2019

Halloj kära resedagboken! Tänka sig, jag är tillbaka. Länderna börjar fyllas på men jag har fortsatt mycket kvar. Och efter ett par år på resande fot nu både i nöje och jobb kände jag att jag borde passa på att göra en sista långresa. (Vi kan ju tro att det blir så iallafall). Inget jobb och ingen lägenhet när jag kom hem så tänkte jag lika bra att köra på denna tripp också. Så nu startar jag med ett kort stopp i USA och Fort Lauderdale innan jag åker vidare till Cancun i Mexico. Därefter är pappret blankt för denna resa ska gå i flexibilitetens tecken och bli som det blir. Målet är att lära mig spanska och dansa salsa, i övrigt bara se och upptäcka så mycket som möjligt. Med blandade känslor lämnade jag kära Sverige bakom mig återigen, och det blir aldrig lättare att säga hejdå till nära och kära. Speciellt inte till min älskade mormor som jag inte vet om jag får se vid liv igen. Men jag vet att hon kämpar på så länge hon orkar! Så jag hoppas att de som vill är med och läser om mitt nästa äventyr så ska jag försöka uppdatera så ofta jag hinner!

Colombia 2013

Colombia 2013

21 januari 2013 - 21 februari 2013

Ryggsäckarna behöver luftas. Tillbaka till Colombia där Krister levde i 6 månader för nästan 50 år sedan. Är det lika vackert, spännande och "tryggt" som då? Under en månad tänker vi se oss om i landet som har så många olika miljöer med så många klimatzoner och naturtyper. Vi börjar att chocka oss i SÖ hörnet i Colombias del av Amazonas. Resan till kusten och Cartagena går över Zona Cafetera. De sista dagarna tillbringas kring Bogota.

Jag vill till sol och heta stränder!

Jag vill till sol och heta stränder!

13 december 2011 - 26 mars 2012

Beger mig ut på äventyr än en gång, och Colombia är min resas mål. Resans låt: [link url=http://www.youtube.com/watch?v=Z7KO6vyz2NM]http://www.youtube.com/watch?v=Z7KO6vyz2NM[/link]

Jakten efter den perfekta steken

Jakten efter den perfekta steken

5 februari 2011 - 30 juni 2011

Såhär på ålderns höst är det hög tid att se vad man gör på andra sidan jorden ;) Jag ska börja med att lära mig lite spanska i Cartegena för att sedan ta mig nedåt sydamerika, för att se om man resonerar på samma sätt där som här.

Volontar i Colombia

Volontar i Colombia

13 januari 2011 - 24 maj 2011

Sitter just nu i ett lite kallt rum i huvudstaden men ska sa smaninom resa till Santa Marta och karibiska havet dar volontararbete vantar!

Cruisa i Californien och Colombia..

Cruisa i Californien och Colombia..

27 januari 2010 - 1 april 2010

Efter månader av kli i kroppen började desperationen att ta över, jag måste resa! Långt! Jag har försökt att stilla begäret, trodde nästan jag lyckats finna ett botmedel bestående av fem turer till London, två klätterresor till Spanien, och en släng av Frankrike. Men nej, vissa sjukdomar kan inte botas.. Därför sitter jag nu här i Santa Cruz, Californien, och funderar på om SPF 20 är lagom i Colombia....

Colombia med finess

Colombia med finess

31 januari 2010 - 4 mars 2010

Med finess tar jag mig igenom Colombia och möjligvis något/några grannländer

Nytt liv i Colombia

Nytt liv i Colombia

21 november 2009 - 27 mars 2010

Volontär arbete och vardagsliv i Bogota, Colombia.

Americas

Americas

9 oktober 2009 - 10 november 2009

Till min dotter i Monterrey Mexico och på samma gång ta en omväg via Cuba, Colombia, Peru och kanske nåt mer....

Vamos Colombia!

Vamos Colombia!

7 mars 2009 - 28 juli 2009

The first destination is Baranquilla, Colombia. And that's where the adventure begins

Emelie Sandin
emet